• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Radiokontroll RC tråden

Jonas74

Omega
Kan man vara bakåtsträvare när det gäller radiosynk? Det finns ju appar nu men jag tycker det är lite fascinerande med radiosignalerna och avståndet från masten i Tyskland osv. Däremot funkar det sådär i min lägenhet så jag testade att införskaffa en "Citizen Wave Receiver" (antenn/mottagare/förstärkare av signalen från DCF77) istället för att brottas med mobilen.

Från att ha behövt ha klockan liggande på något så den kommer upp en bit i fönstret och då ändå bara lyckas med synkningen ibland kan jag nu lägga klockan bredvid antennen på soffbordet en bit från fönstret och har hittills synkat fem av fem dagar.

Citizen Wave Receiver 01.jpeg


Citizen Wave Receiver 02.jpeg


Köpte antennen från en butik i Spanien här.

Och sorry att jag uppväcker en gammal tråd från dom döda men har varit borta ett tag så tar liksom vid där jag lämnade allt 🙈 :D
 
Topp