• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Rolex Milgauss tråden

Träff

Rolex
Friends Of KS
Hitta ingen en tråd för Rolex mest underskattade modell så kände att det var dags ha skapa en.

Som en viss man än gång sa "Rolex Milgaus är fortfarande undervärderade - kom ihåg vem som sa det först och när!" - @JLC

Här kommer lite bilder på min
IMG_20180930_150108.jpg
IMG_20180930_001309_BURST047.jpg
IMG_20180929_170226.jpg
Jag kanske hypar up den här klockan lite mycket då det är min första "Premium" klocka, men men ni får stå ut ks och den är faktiskt helt underbar.
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Som jag skrev i @Träff 's paketöppningstråd tycker jag att Milgauss är en av relativr få Rolex modeller jag kan tänka mig att äga. Går fortfarande i valet och kvalet om jag ska välja den stora, biffiga Milgauss eller en lite mindre och förmodligen mer passande min handledsstorlek Datejust.

IMG_0154.jpg
IMG_1072.jpg
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Som jag skrev i @Träff 's paketöppningstråd tycker jag att Milgauss är en av relativr få Rolex modeller jag kan tänka mig att äga. Går fortfarande i valet och kvalet om jag ska välja den stora, biffiga Milgauss eller en lite mindre och förmodligen mer passande min handledsstorlek Datejust.

IMG_0154.jpg
IMG_1072.jpg
Jag övervägde länge att köpa en DJ på jubelium länk men sluta med att jag kände att den va fört dressad för mig och då kändes Milgaus som ett bättre, mindre dressad variant.
Hur stora handleder har du? Tycker att den passar bra fast den anses som en lite större klocka och jag har inga enorma handleder, men lite över snittet har jag nog.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag övervägde länge att köpa en DJ på jubelium länk men sluta med att jag kände att den va fört dressad för mig och då kändes Milgaus som ett bättre, mindre dressad variant.
Hur stora handleder har du? Tycker att den passar bra fast den anses som en lite större klocka och jag har inga enorma handleder, men lite över snittet har jag nog.
Det är just det som är lite valet och kvalet för mig, jag är definitivt ute efter något som kan liknas vid "sport/dress" och då är kanske en DJ ett bättre alternativ. Samtidigt, hade Milgauss design gjorts i samma färgkombinationer som DJ varit en no brainer.

Handledstorlek är jag inte helt 100 på, men runt 16.5. Samtidigt har jag väldigt platta handleder, vilket ofta brukar fungera rätt bra. Det är bla därför jag kan bära min Heuer Autavia (43mm) utan att det ser komiskt ut. På dina bilder ser det ut som om du har större handleder, men när jag har provat Milgauss hos AD har det aldrig varit några större problem egentligen, men jag står och väger lite.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Det är just det som är lite valet och kvalet för mig, jag är definitivt ute efter något som kan liknas vid "sport/dress" och då är kanske en DJ ett bättre alternativ. Samtidigt, hade Milgauss design gjorts i samma färgkombinationer som DJ varit en no brainer.

Handledstorlek är jag inte helt 100 på, men runt 16.5. Samtidigt har jag väldigt platta handleder, vilket ofta brukar fungera rätt bra. Det är bla därför jag kan bära min Heuer Autavia (43mm) utan att det ser komiskt ut. På dina bilder ser det ut som om du har större handleder, men när jag har provat Milgauss hos AD har det aldrig varit några större problem egentligen, men jag står och väger lite.
Jag leta efter en lite sportigare beater som jag kunde ha till det mesta utan att det skulle kännas konstigt och då va Milgaus överlägsen Datejusten.
Men sen skulle den som sagt gärna finnas i en lite mer "vanlig" färgkombination, tror det skulle göra under för efterfrågan.

Mm jag är nog size större runt handlederna, tror jag har 19,3 mm runt. Men personligen föredrar jag storlek mindre på klockor så Milgaus är nog det största jag kan tänka mig. Om du kan ha en Heuer Autavia utan att det ser komiskt ut är inte Milgaus några problem storleks mässigt.
Jag tycker du borde våga gå mott strömmen och gå för en Milgaus.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag leta efter en lite sportigare beater som jag kunde ha till det mesta utan att det skulle kännas konstigt och då va Milgaus överlägsen Datejusten.
Men sen skulle den som sagt gärna finnas i en lite mer "vanlig" färgkombination, tror det skulle göra under för efterfrågan.

Mm jag är nog size större runt handlederna, tror jag har 19,3 mm runt. Men personligen föredrar jag storlek mindre på klockor så Milgaus är nog det största jag kan tänka mig. Om du kan ha en Heuer Autavia utan att det ser komiskt ut är inte Milgaus några problem storleks mässigt.
Jag tycker du borde våga gå mott strömmen och gå för en Milgaus.
Jag brukar gå förbi diverse AD jag stöter på och prova den, så jag är absolut inte främmande tanken.
Men visst lutar det åt Milgauss för tillfället!

Dock tycker jag @JLC var lite snabb på när han menade att "Rolex Milgaus är fortfarande undervärderade - kom ihåg vem som sa det först och när". €7550 (78'SEK) är rätt mycket listpris, speciellt när prutmarginalen kanske inte heller är den högsta. På gråmarknad eller begagnat är det förmodligen en av de bättre och mer unika Rolex referenserna där man verkligen kan hitta bra exemplar till (mer) rimliga priser.
 

LI0N

Panerai
Det är just det som är lite valet och kvalet för mig, jag är definitivt ute efter något som kan liknas vid "sport/dress" och då är kanske en DJ ett bättre alternativ. Samtidigt, hade Milgauss design gjorts i samma färgkombinationer som DJ varit en no brainer.

Handledstorlek är jag inte helt 100 på, men runt 16.5. Samtidigt har jag väldigt platta handleder, vilket ofta brukar fungera rätt bra. Det är bla därför jag kan bära min Heuer Autavia (43mm) utan att det ser komiskt ut. På dina bilder ser det ut som om du har större handleder, men när jag har provat Milgauss hos AD har det aldrig varit några större problem egentligen, men jag står och väger lite.

Du tror inte att en OP skulle vara perfekt som "sport/dress"? Elegant, simpel och snygg som fan!
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Jag övervägde länge att köpa en DJ på jubelium länk men sluta med att jag kände att den va fört dressad för mig och då kändes Milgaus som ett bättre, mindre dressad variant.
Hur stora handleder har du? Tycker att den passar bra fast den anses som en lite större klocka och jag har inga enorma handleder, men lite över snittet har jag nog.
Har man dem båda så är man hemma;)
Helt klart Rolles bästa modeller.
A43A1A7B-FE7F-4B55-B0C5-843C76DE0B92.jpeg
3FC03844-06A9-42EF-8284-C58E741D8F80.jpeg
 
Senast ändrad:

Träff

Rolex
Friends Of KS
Jag brukar gå förbi diverse AD jag stöter på och prova den, så jag är absolut inte främmande tanken.
Men visst lutar det åt Milgauss för tillfället!

Dock tycker jag @JLC var lite snabb på när han menade att "Rolex Milgaus är fortfarande undervärderade - kom ihåg vem som sa det först och när". €7550 (78'SEK) är rätt mycket listpris, speciellt när prutmarginalen kanske inte heller är den högsta. På gråmarknad eller begagnat är det förmodligen en av de bättre och mer unika Rolex referenserna där man verkligen kan hitta bra exemplar till (mer) rimliga priser.
Om man jämför med andra Rolex modeller på begagnade marknaden är den väldigt undervärderade, håller priset mycket sämre än en DJ eller Submarine t.ex då den har mycket lägre efterfrågan. Så håller med @JLC alla dar i veckan.
Har man dem båda så är man hemma;)
Helt klars Rolles bästa modeller.
A43A1A7B-FE7F-4B55-B0C5-843C76DE0B92.jpeg
3FC03844-06A9-42EF-8284-C58E741D8F80.jpeg
Om man hade råd skulle det ju vara drömmen :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Du tror inte att en OP skulle vara perfekt som "sport/dress"? Elegant, simpel och snygg som fan!
OP är ett rätt bra förslag! Dock är den lite väl "enkel" och jag uppfattade den nästan som tråkig när jag provade den på handleden som hastigast. Samtidigt tycker jag att om det inte känns helt rätt är det lika bra att strunta i det. Ska man köra på Rolex spåret ska man iallafall köra på rejält!
Har man dem båda så är man hemma;)
Helt klars Rolles bästa modeller.
A43A1A7B-FE7F-4B55-B0C5-843C76DE0B92.jpeg
3FC03844-06A9-42EF-8284-C58E741D8F80.jpeg
Din DJ var ju magisk! Är det gulguld eller everrose?
 

LI0N

Panerai
OP är ett rätt bra förslag! Dock är den lite väl "enkel" och jag uppfattade den nästan som tråkig när jag provade den på handleden som hastigast. Samtidigt tycker jag att om det inte känns helt rätt är det lika bra att strunta i det. Ska man köra på Rolex spåret ska man iallafall köra på rejält!

Din DJ var ju magisk! Är det gulguld eller everrose?

Så är det, känns det inte bra direkt är risken liten för att det ska kännas bättre senare!
 

LI0N

Panerai
Å andra sidan sitter jag nu och kollar runt lite på YouTube och där verkar den faktiskt rätt trevlig ändå. Som du märker är jag alldeles för ambivalent och velar för mycket:D
Haha vem är inte det när det gäller klockor :D Jag kände absolut ingenting för OP före de nya svarta och vita kom, de är så jävla bra!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Haha vem är inte det när det gäller klockor :D Jag kände absolut ingenting för OP före de nya svarta och vita kom, de är så jävla bra!
Nåja, jag får väl helt enkelt ta mig up och prova igen! Jag såg att en AD hade Milgauss i skyltfönstret, jag får kanske ge både OP och den en schysst match mot varandra!
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
OP är ett rätt bra förslag! Dock är den lite väl "enkel" och jag uppfattade den nästan som tråkig när jag provade den på handleden som hastigast. Samtidigt tycker jag att om det inte känns helt rätt är det lika bra att strunta i det. Ska man köra på Rolex spåret ska man iallafall köra på rejält!

Din DJ var ju magisk! Är det gulguld eller everrose?
Tackar, Everrose
 
Vad är det för skillnad mellan Milgauss 2015 och 2017 grönt glas? Funderar för på köpa en, och kollar jag eBay ligger de ungefär på samma prisnivå ca 63k
 

DrDre

Patek
Jag rensade upp mitt photoshop konto och stötte på den här artikeln. Intressant läsning för den som till äventyrs inte sett den tidigare.

John-Goldberger-Vanity-Fair-Rolex-Article-1-.jpg


John-Goldberger-Vanity-Fair-Rolex-Article-2-.jpg
 

Edd

Omega
Har för mig att man nämnde något i stil med självupplevd vintagefiering i Urbildningsradion. Om det var just Milgauss det handlade om vet jag inte, passade in här dock.
 
Topp