• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SLA017-tråden!

Chad

Rolex
Jag är fullt medveten om att det finns en Releaseparty-tråd som är väldigt informativ. Den hittar ni här.
Eftersom att det är en mycket fin klocka förtjänar den även en helt egen tråd utöver ovannämnda.

Har förstått att det är ett gäng som äger SLA017 på forumet, men det postas alldeles för sällan bilder. Så nu kör vi!

Jag inleder givetvis. Varning för många bilder!!!

Skulle även uppskatta tips på schyssta band till detta strap-monster. Mina favoriter just nu är nog Tropic eller Uncle Seiko tire thread.



sla1.png
sla2.png
sla3.jpg
sla4.png
sla5.jpg
sla7.jpg
sla8.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag ändå har dig på tråden (hehe) - Vad tror du det kostar att serva en sån här rackare? Och när bör man göra det?
Ingen aning, kör den tills den rasar vilket lär dröja många år, slitdelar har hittills alltid ingått när man servar SEIKO så ingen anledning att serva så länge man tycker den går skapligt.
 

Chad

Rolex
Inte direkt men du löser nog det där, litar på dig. :)
Eller så får du Swisha en så hög summa till mig att jag ska orka mig ner i källaren oh hämta det, dvs jättehög.

Du kan få köpa min tyska jättebox jag fick till SLA:n. Så har du den sen när du köper tillbaka SLA:n om 10 år för 70k :D

Känns som ett fair offer för att vandra ner till källaren och hämta något oklart.
 

Jeanis

Omega
Någon som köpt "Tropic" från Uncle Seiko?

Ska tydligen vara riktigt bra värde. Mycket nöjd med andra band därifrån, tunna och riktigt bekväma!

Edit: Detta alltså https://www.uncleseiko.com/store/p8...ncle_Seiko_TROPIC_STRAP_in_Various_Sizes.html

Ja, jag har tropic därifrån på min mm300. Har bara haft det några dagar så här långt men är riktigt nöjd. Är dock mitt första tropic så har inte så mycket att jämföra med.

Hämtade från f ö ut min SLA017 i dag. Sjukt nöjd! :)
 
Topp