• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

R

Raderad medlem 15346

Guest
Tack! Själva klockan (ni förstår vad jag menar) känns kvalitetsmässigt som det ska. Fina detaljer och fin finish. Tag vet vad de sysslar med. Möjligen kan jag tycka det är lite snålt av Tag att inte slänga på ett lager AR på glaset, för det hade inte skadat. Länken och låset känns däremot rätt billiga. Aquaracer-linjen har bra mycket bättre länkar. Samtidigt är Formula 1-länken rätt bekväm och i mitt tycke riktigt snygg, så jag kan leva med rasslet.
Älskar färgen på den den varianten!
Håller helt med om att F1-serien skulle behöva åtminstone AR på insidan, känns som att man ränner runt med en Tudor/Rolex och försöker se tavlan trots att hela rummet reflekteras på glaset :D

Rasslet i länken är ju en del av charmen, låset på min vibrerar och låter när jag håller i ratten när jag kör bil, charmig påminnelse om att klockan sitter på :D dock helt enig i att länken är snygg och bekväm
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Caz1018

2DA25C3A-50CD-441F-ABCC-6BF324C1200B.jpeg
23499E17-CB02-4832-A248-47BF826A996B.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, går det att se vad det är för urverk i klockan utan att öppna bakstycket? Står det i certifikatet eller manual som följer med?
Det finns ingen sådan information på certet, dock är min instruktionsbok märkt med Heuer 02 på omslagen samt att det finns en bild på urverket i boken. Ta en titt där så kanske du hittar!

Annars kan du ladda upp en bild här i tråden, de flesta aktiva har lite koll på urverken. Alternativt kan du leta upp motsvarande klocka på THs hemsida så finns informationen där.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Har inte fått hem klockan än men enligt TH står det endast:
  • MOVEMENT
    Calibre 5
    Swiss Made
Vilken modell är det du beställt? Om den har öppen baksida så kan du se direkt vilket urverk det är men på tex Aquaracer med solid baksida behöver man öppna den för att se om det är ETA eller Sellita.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vilken modell är det du beställt? Om den har öppen baksida så kan du se direkt vilket urverk det är men på tex Aquaracer med solid baksida behöver man öppna den för att se om det är ETA eller Sellita.
Wow, här har vi en som har koll!
Stängd baksida, så får leva med ovissheten :pompus:
Det brukar gå att leta upp ändå om man ger sig tusan på det. I grund och botten är det i stort sett samma verk med vissa mindre modifikationer. Slitstarka, enkla att serva och går stabilt som en gammal 50-tals traktor.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ser absurt stor ut på klassiska handledsbilder men jag tycker den bärs bra och storleksmässigt ok vilket övriga bilder ger en bättre bild av. Behöver öva mina "handen i fickan-shots" för att komma upp i @Broderjimmy och hans nivå på bilder dock :oops::D

63610CFA-2999-48D3-835F-187B8A752E5B.jpeg
E3153E2D-803E-4365-90EB-8EE799D1D487.jpeg
68406DFE-1D65-4579-BAA9-0CBFE21FF103.jpeg
Snyggt! Att bara ta en bild med klockan på handleden tycker jag ibland kan vara lite missvisande, klockan ser alltid mycket större ut än vad den faktiskt är. Det är därför som jag tycker om de där "handen i fickan" bilderna som jag lägger upp i tid och otid. Det är knepigt, men man lär sig förhoppningsvis med tiden tänker jag när jag står dubbelvikt för att få en bra vinkel...:D
 

Norda

Panerai
Funderar på en Autavia... är det någon här som äger en som också har haft/äger en speedmaster som har lite input på tjockleken?
Nästan 16mm... är det en klump på vristen? :D

Har haft en speedmaster innan och den känns bra med sina 14mm.
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Funderar på en Autavia... är det någon här som äger en som också har haft/äger en speedmaster som har lite input på tjockleken?
Nästan 16mm... är det en klump på vristen? :D

Har haft en speedmaster innan och den känns bra med sina 14mm.

Ja det är en klump jmf med speedmastern om du menade nya Autavia. Det är inte bara maxmåttet utan hela boettformen som bygger högre. Äger ingen Autavia men provat den vid ett par tillfällen, dock äger jag en Speedmaster och några andra Heuer. Har själv olika storlekar för olika ändamål och då kan det funka fint med en större klocka. Men om det är tänkt som OWG så bör du prova den först.
 
Topp