• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Norda

Panerai
Ja det är en klump jmf med speedmastern om du menade nya Autavia. Det är inte bara maxmåttet utan hela boettformen som bygger högre. Äger ingen Autavia men provat den vid ett par tillfällen, dock äger jag en Speedmaster och några andra Heuer. Har själv olika storlekar för olika ändamål och då kan det funka fint med en större klocka. Men om det är tänkt som OWG så bör du prova den först.
Tack för input! Då får man kanske se till att testa en innan man gör något spontant! :D
Har fler klockor att variera med. Men söker en ny ”vardagsklocka” att använda på jobb osv...
Gillar den skarpt! Men får nog som sagt testa så det inte blir någon chock.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack för input! Då får man kanske se till att testa en innan man gör något spontant! :D
Har fler klockor att variera med. Men söker en ny ”vardagsklocka” att använda på jobb osv...
Gillar den skarpt! Men får nog som sagt testa så det inte blir någon chock.

Det är en fin klocka, och beg. priserna är lågt. Runt 30 +/- några tusen är inte farlig för det urverket.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Är det någon mer än jag som anser att rotorn på en Heuer Autuavia cal 02 låter väldigt mycket?
Äger ingen H02 men kan iaf tillägga att H01 har en ganska högljudd rotor!
Jag kan bekräfta att rotorn är rätt högljudd även på H02-verket och att den snurrar otroligt mycket om man snärtar till med handleden.
IMG_0294.jpeg
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag skrev i Basel 2020-tråden men ingen nappade. Hursomhelst, den trehandade Autavia återlanseras utan Isograph (som de uppenbarligen inte gick till i produktionen). Nu finns den åter på hemsidan (efter att ha försvunnit ur sortimentet som ett pinsamt misstag.)

Autavia är klart snyggare än senaste Breitling Superocean med goofy-sifforna. Men rår nog inte på Tudor Black Bay, mest pga Caliber 5 som förvisso är Chronometer-certifierat, men ändock ett ETA 2824-2 i grunden.
 
Topp