• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Klockmaster globen ska sluta sälja TAG. Rea i butiken

CBD64DC2-662E-47C3-B948-34C5671180A5.jpeg
423DD18B-D327-40AE-942B-E6215C8B9C57.jpeg
BDBF5B02-2C60-4A6D-B248-4AB1BB82D387.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Någonstans mellan dessa två. 36mm på lån av en polare.

36mm:
HEUER CARRERA RE-EDITION SERIES (CS3110, CS3111, CS3140)
AC845768-3E22-47A7-8BB7-79761B3AB133.jpeg


41mm:
HEUER CARRERA CALIBRE 17 BLUE DIAL (REF. CV211A)
EC256EC8-EB2D-43C8-AF10-854997809684.jpeg
 
Senast ändrad:

CalleHalmstad

Breitling
9EDEA0C5-063E-48C9-AFB0-8E47F404C106.jpeg
Vad säger ni om Autavia 85th anniversary Jack Heuer på ricebeed länken?
Kommer upp några på chrono24 ibland, är det vanligt med kopior på dom?
Kan man vara säker på att få en original genom att verifiera serienummer eller något?

Någon som har en sådan?
 

nissenypon

Omega
2-Faktor
För info så har KM i Fältöversten lite rea på Tag om man känner sig sugen :)(sorry för dålig bilder)
IMG_20200108_112544.jpg
IMG_20200108_112539.jpg
IMG_20200108_112521.jpg
IMG_20200108_112515.jpg
IMG_20200108_112248.jpg
IMG_20200108_112332.jpg

9EDEA0C5-063E-48C9-AFB0-8E47F404C106.jpeg
Vad säger ni om Autavia 85th anniversary Jack Heuer på ricebeed länken?
Kommer upp några på chrono24 ibland, är det vanligt med kopior på dom?
Kan man vara säker på att få en original genom att verifiera serienummer eller något?

Någon som har en sådan?
Du har annars chansen till en ny till reapris på KM fältöversten?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Haha ;) ja en vecka ca. Tack för smidig affär. Får se om den ska bli kvar eller inte.. den e riktigt fin och de där med ”lacksläppet” ser jag knappt..syns typ bara på bild o man zoomar in.
Jag vet hur det är, med en budget som de flesta "vanliga människor" är det svårt att behålla klockor som man egentligen tycker är helt ok, men man vill också prova annat. Oavsett vad du bestämmer dig att göra med klockan är jag glad att den uppskattas av dig också! :)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag lovar att hålla dig uppdaterad, spänningen är olidlig! Eftersom jag är färdig med studierna får kanske kommande jobb bestämma klocka. Blir det en gigantisk Panerai eller bör jag satsa på en liten trevlig dressare i guld? Som sagt, spänningen är olidlig! :D
Tycker nästan synd om dig, det är otroligt svårt att bestämma sig för vilken klocka man ska köpa härnäst :p
 

R38148

Cartier
2-Faktor
9EDEA0C5-063E-48C9-AFB0-8E47F404C106.jpeg
Vad säger ni om Autavia 85th anniversary Jack Heuer på ricebeed länken?
Kommer upp några på chrono24 ibland, är det vanligt med kopior på dom?
Kan man vara säker på att få en original genom att verifiera serienummer eller något?

Någon som har en sådan?

Jag har en sådan. Inne på garantiärende sedan en dryg månad. En av mina absolut favvoklockor. Bär den både leisure och till kostym. Ibland kommer det fram personer och undrar om det är Rolex Daytonan med vit urtavla som går för någon miljon eller så . Faktum är att jag anser att Heuern är så mycket snyggare än Daytonan och det säger jag inte för att jag inte har råd med daytonan. Ska jag slå ned något på autavian så är det att heuer gjort den något för skinande; den blänker lite för mycket. Kunde ha gjorts något mattare. Men den är fortfarande en av mina absoluta favoriter!
 

CalleHalmstad

Breitling
Jag har en sådan. Inne på garantiärende sedan en dryg månad. En av mina absolut favvoklockor. Bär den både leisure och till kostym. Ibland kommer det fram personer och undrar om det är Rolex Daytonan med vit urtavla som går för någon miljon eller så . Faktum är att jag anser att Heuern är så mycket snyggare än Daytonan och det säger jag inte för att jag inte har råd med daytonan. Ska jag slå ned något på autavian så är det att heuer gjort den något för skinande; den blänker lite för mycket. Kunde ha gjorts något mattare. Men den är fortfarande en av mina absoluta favoriter!
Är grymt sugen på en sådan, skälet att jag fastnade just för den är precis som du säger att den påminner om Paul Newman Daytonan som är sjukt dyr, men samtidigt är denna också lite unik och har en skön vintagevibe.
Vad är det som har hänt med din? vad för garantiärende?
Jag letar med ljus och lykta efter just denna versionen på länk med "panda" urtavlan.
Hittar jag ingen för vettiga pengar i Sverige så får det bli en liten utomlandsresa i höst.

Grattis till en grymt fin klocka :)
/Calle
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Är grymt sugen på en sådan, skälet att jag fastnade just för den är precis som du säger att den påminner om Paul Newman Daytonan som är sjukt dyr, men samtidigt är denna också lite unik och har en skön vintagevibe.
Vad är det som har hänt med din? vad för garantiärende?
Jag letar med ljus och lykta efter just denna versionen på länk med "panda" urtavlan.
Hittar jag ingen för vettiga pengar i Sverige så får det bli en liten utomlandsresa i höst.

Grattis till en grymt fin klocka :)
/Calle

Den började släpa med tiden och efter någon vecka så var den ”död”. Jag längtar efter att få bära den på min handled snart igen.
 
Topp