• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor
Ute och rastar aquaracern. Bilen är parkerad om ni undrar. :)
IMG_20200216_112740.jpg
 

Teppas79

Cartier
Första besöket i denna tråd, trots tidigare Tag-ägande:) Nu har jag dock köpt en av mina all-time-favoriter - Heuer 3000 ref. 932.206. Jag gillar dykare (äger.... för många..), men jobbar en hel del i kostym och då är 3000 perfekt som ”allrounder”. Tycker att utseendet på denna är brutalt snyggt. Jag tänker mig att länken åker av, och ett ljust krokodil/ödla åker på...

Är det någon som har erfarenhet av att äga denna pre-Tag 3000? Trevlig kväll!
7BA96327-C08E-4BEA-A258-8A9529016A36.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Heuer 3000 infriade tycker jag. Denna blir kanon till de lite mer dressade tillfällena. Stod i valet o kvalet på en tvåton, och vet fortfarande inte om jag istället borde gått den vägen:) Nu återstår att hitta ett riktigt lyxigt croco eller lizard! God helg!
6DD15D41-7E58-45E0-A4A9-309EAB6EDA8E.jpeg

Läcker! Skulle också vara snygg på ett kvalitativt canvas. Grönt eller svart.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Thanx :) ..personligen möjligen 1 lr 2 mm mindre. Dock tycker jag den bärs något mindre. Iof alternerar jag för tillfället mellan 43 och 41.. så då känns ju inte 41 så stort ☺️
Minns inte om jag laddade upp en bild förra gången, men jag tyckte spontant att den kändes förhållandevis stor på mina handleder. Dock är jag rätt liten om armarna så det kan ha spelat in också. 1-2mm tycker jag känns lite snålt om denna är 41mm. 38-39mm tror jag hade varit helt perfekt (för mig). :D
 

Barricello

Audemars
Minns inte om jag laddade upp en bild förra gången, men jag tyckte spontant att den kändes förhållandevis stor på mina handleder. Dock är jag rätt liten om armarna så det kan ha spelat in också. 1-2mm tycker jag känns lite snålt om denna är 41mm. 38-39mm tror jag hade varit helt perfekt (för mig). :D
:) Jo vissa armar är ju tjockare och vissa smalare.. vissa vill ha 36 mm även fast dom har 19cm-armar och vissa vill ha 45mm på en 16cm arm.. själv har jag ca 17,4 mm och brukar ha ur mellan 38-45 mm.. (mest 40-43), den enda 36:a jag (för tillfället) kan tänka mej.. och faktiskt Vill ha, är en klassisk Rolex Day-Date med presidentlänk. Take Care Bro! :)
 
Topp