• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
IMG_20200807_172608.jpg
En dag på stranden
 
Hej KS! Har kommit fram till att min nästa klocka verkar få bli en Tag Heuer 1964 re-edition. Jag är helt klart mest svag för ref CS3113 i uppställningen.

Nu till min fråga. Vad tror ni själva är bäst plats att sourca denna klocka? Köpesannons kommer dyka upp här på KS inom kort och jag hittar för tillfället inte någon till salu på chrono24.

Finns det någon här på forumet som har en och vill dela lite tankar om klockan eller kanske rent av vill sälja sin?

Tack!

Bra val!
Blir nog svår att hitta här men någon lär väl dyka upp på c24? Om du kan tänka dig en cs3111 så finns det väl flera ute?
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Fick hem den här windern idag, och klockan sitter extremt tight runt kudden. Fick fälla ut dykarförlängningen för att få på den.

Tycker att dykarförlängningen på klockan känns ganska billig, och är rädd att något ska gå sönder om man sliter på länken genom att fälla ut dykarförlängningen hela tiden.

Jag kanske överdriver vad vet jag.. .
 

Mobdil

Omega
Fick hem den här windern idag, och klockan sitter extremt tight runt kudden. Fick fälla ut dykarförlängningen för att få på den.

Tycker att dykarförlängningen på klockan känns ganska billig, och är rädd att något ska gå sönder om man sliter på länken genom att fälla ut dykarförlängningen hela tiden.

Jag kanske överdriver vad vet jag.. .
Håller med att dom känns riktigt billiga, nu håller jag inte på med den varje dag men håller gör den nog :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Fick hem den här windern idag, och klockan sitter extremt tight runt kudden. Fick fälla ut dykarförlängningen för att få på den.

Tycker att dykarförlängningen på klockan känns ganska billig, och är rädd att något ska gå sönder om man sliter på länken genom att fälla ut dykarförlängningen hela tiden.

Jag kanske överdriver vad vet jag.. .

hm, det låter inte rätt, kolla nedan:
Insats: Klockhållare MV4 med fjäderbelastat bakstycke. Justerbar för att passa ca 15cm till 21cm
 
  • Like
Reactions: mao
R

Raderad medlem 15346

Guest
Screenshot_20200813_191923_net.hubalek.android.apps.atomic_clock_watch_accuracy_tool.jpg
Hur stor tidsavvikelse har era klockor? Detta är mitt första automatiska ur så har inget att jämföra med. Köpte den för en vecka sedan, utplockad 2017.
Jag är inte en sån som mäter, aldrig hakat upp mig på att ha en exakt klocka.

Hur som haver din ser ju ut att ligga väl inom Tags pinsamma spec på "calibre 5", tror dom specar att den ska hålla sig sig inom -15 till +25 sekunder per dygn
 
Topp