• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
hm, det låter inte rätt, kolla nedan:
Insats: Klockhållare MV4 med fjäderbelastat bakstycke. Justerbar för att passa ca 15cm till 21cm
Gick att ta bort en del av hållaren.
IMG_20200813_212002.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20200813_212002.jpg
    IMG_20200813_212002.jpg
    249.9 KB · Visningar: 13

schobab

Omega
2-Faktor
Mjaa. Var framförallt just CS3113 med daytona ringarna som gör att det drar i köparmen. hittar dessvärre inte någon på chrono24 heller :(

Hej Danton och alla andra Heuerister!

Jag landade min CS3113 för en dryg månad sedan och blir mer och mer förälskad i den för var dag som går.
Den är tyvärr inte till salu, än, men hjälper gärna till att reda ut ev. funderingar om du har några:)

Bilderna nedan:
Ett budget-”mocka” för att testa lite innan jag slår till på något lyxigare.
Sedan har vi ett oliv-nato från Singular straps som blivit kvar på sedan det åkte på för ett par veckor sedan.
 

Bilagor

  • 4E61774E-5620-4965-8FA2-BCCC8C846E30.jpeg
    4E61774E-5620-4965-8FA2-BCCC8C846E30.jpeg
    346.7 KB · Visningar: 17
  • 6E1FE83A-049F-4061-B735-B25C995DBF8C.jpeg
    6E1FE83A-049F-4061-B735-B25C995DBF8C.jpeg
    405.7 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:

Tombola

Breitling
Jag brukar mäta :)
Ganska stort spann, men TH garanterar inte mycket. Har du en lokal hjälpsam uris kan de försöka rucka dem så de går bättre.

Ett första tips kan vara att prova olika positioner när man lägger ifrån sig klockan.

Om man t.ex. alltid lägger den krona ned och den konsekvent går för fort, så kam man prova köra "face up" istället och observera om det blir någon skillnad.

För mig är det avgörande för att få riktigt grym precision.
 
  • Like
Reactions: mao

mao

Cartier
Ett första tips kan vara att prova olika positioner när man lägger ifrån sig klockan.

Om man t.ex. alltid lägger den krona ned och den konsekvent går för fort, så kam man prova köra "face up" istället och observera om det blir någon skillnad.

För mig är det avgörande för att få riktigt grym precision.
Precis, beroende på hur mycket man vill nörda in sig (mycket!) kan man använda en app för att mäta ;)
Jag kör med
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.uhrenbastler.watchcheck
Här är ett exempel på en annan klocka när jag mätte under 18 dagar
IMG_20200814_190939.jpg

Som du ser rätt stor diff mellan snabbaste och långsammaste positionen, ändå blev snittavvikelsen -0.7spd över 18 dagar. Inte illa för ett ETA 2824 elabore :)
 

OlleCE

Breitling
Hej!

jag börjar nu bli riktigt sugen på att köpa den nya Tag Heuer ”Montreal” 160 Years Limited edition. Men vill veta lite mer om urverket, speciellt om någon av Er har erfarenhet utav Calibre Heuer 02. Hur håller den tiden? Har ni haft några problem med erat urverk? All information och erfarenhet uppskattas!

Och den sista frågan: Vad tycker ni om den nya Carreran? :)
 

Bilagor

  • 7B50667A-8BE0-47F7-B1DA-7169D9D6B468.jpeg
    7B50667A-8BE0-47F7-B1DA-7169D9D6B468.jpeg
    60.5 KB · Visningar: 5

Morotsmannen

Panerai
Hej!

jag börjar nu bli riktigt sugen på att köpa den nya Tag Heuer ”Montreal” 160 Years Limited edition. Men vill veta lite mer om urverket, speciellt om någon av Er har erfarenhet utav Calibre Heuer 02. Hur håller den tiden? Har ni haft några problem med erat urverk? All information och erfarenhet uppskattas!

Och den sista frågan: Vad tycker ni om den nya Carreran? :)
Den har man sneglat på mycket läcker
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Hej!

jag börjar nu bli riktigt sugen på att köpa den nya Tag Heuer ”Montreal” 160 Years Limited edition. Men vill veta lite mer om urverket, speciellt om någon av Er har erfarenhet utav Calibre Heuer 02. Hur håller den tiden? Har ni haft några problem med erat urverk? All information och erfarenhet uppskattas!

Och den sista frågan: Vad tycker ni om den nya Carreran? :)
Jag gillar den skarpt!

Vad gäller verket så har jag inte ägt den själv men vet att rotorn är väldigt högljudd så det får man vara beredd på. Kvalitén ska vara bra, var en del Autavias som gick in på garanti i början när H02 lanserades men jag utgår från att barnsjukdomarna är åtgärdade vid det här laget
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej Danton och alla andra Heuerister!

Jag landade min CS3113 för en dryg månad sedan och blir mer och mer förälskad i den för var dag som går.
Den är tyvärr inte till salu, än, men hjälper gärna till att reda ut ev. funderingar om du har några:)

Bilderna nedan:
Ett budget-”mocka” för att testa lite innan jag slår till på något lyxigare.
Sedan har vi ett oliv-nato från Singular straps som blivit kvar på sedan det åkte på för ett par veckor sedan.

riktigt fin! Passar på ”allt”. har du funderat på ett lite dyrare raceläder tex detta:
http://www.heuertime.com/index.php?lang=eng&p=sale&sub=sale_detail&pID=134&cat=strap bracelet
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej!

jag börjar nu bli riktigt sugen på att köpa den nya Tag Heuer ”Montreal” 160 Years Limited edition. Men vill veta lite mer om urverket, speciellt om någon av Er har erfarenhet utav Calibre Heuer 02. Hur håller den tiden? Har ni haft några problem med erat urverk? All information och erfarenhet uppskattas!

Och den sista frågan: Vad tycker ni om den nya Carreran? :)

den skulle jag gärna köpa, men priset är för mig liiite för dyrt. Varför inte kring 40 000 kära Tag Heuer...
 

schobab

Omega
2-Faktor
Topp