• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Du fattar! Visst ska "gilla-faktorn" vara hög men jag vill inte köpa något som visar sig vara en tämligen värdelös investering. Hyfsat slant iaf á ca 25k.
Jag tror de flesta håller med om att TH är en värdelös investering. Men gillar du klockan och inte har planerat på att sälja den, så köp. Du borde få rabatt hos AD, pruta!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vet någon vad det är för länk som sitter på Searacer ?

FEB522B5-9874-428F-9CA5-C6CB9908046E.jpeg

... och har någon ’extra länkbitar’ att sälja ?
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Referens nr: CK111R.BA0328
Tack @Jox 🙂
Nästan mer lik den på min Aquaracer när jag googlade. Smalnar den av? Bredd? Jag har länkar till båda och då jag, tydligen, har relativt breda handleder tror jag inte det är så många som behöver extralänkarna om jag skulle sälja... 20-21 cm har jag. Om någon av mina länkdelar passar kan vi säkert hitta på något.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nästan mer lik den på min Aquaracer när jag googlade. Smalnar den av? Bredd? Jag har länkar till båda och då jag, tydligen, har relativt breda handleder tror jag inte det är så många som behöver extralänkarna om jag skulle sälja... 20-21 cm har jag. Om någon av mina länkdelar passar kan vi säkert hitta på något.
Här är en bild med länken:
5EC6A06B-AB84-4417-9724-3E612347C73C.jpeg

Bilden är ur fokus haha, jag får trösta mig med att det inte är jag som knäppt den.
 

Herr Gås

Banned
Är i jakt på en begagnad Aquaracer. Serienumret ger dock inte något resultat när man söker på det.

Vill minnas att jag läst om liknande situationer tidigare, är detta vanligt? Eller bör jag dra öronen åt mig.

31-B4-C1-AA-C43-E-4-B3-F-9-A60-6-A4263-BC4004.jpg
1-AB6-EA71-1441-45-F7-A894-E5-AA447246-FC.jpg
3133-E1-BB-AF68-444-B-AA22-60-FB4-B33-A85-E.jpg
Screenshot_20210120_112424_com.android.chrome.jpg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Är i jakt på en begagnad Aquaracer. Serienumret ger dock inte något resultat när man söker på det.

Vill minnas att jag läst om liknande situationer tidigare, är detta vanligt? Eller bör jag dra öronen åt mig.

31-B4-C1-AA-C43-E-4-B3-F-9-A60-6-A4263-BC4004.jpg
1-AB6-EA71-1441-45-F7-A894-E5-AA447246-FC.jpg
3133-E1-BB-AF68-444-B-AA22-60-FB4-B33-A85-E.jpg
Screenshot_20210120_112424_com.android.chrome.jpg
Jag hade varit försiktig. Finns en tråd om detta om jag inte missminner mig, där det just handlade om Aqua Racers
 

Herr Gås

Banned
Även om man söker utan det extra "N" så hittar den inget, var tvungen att prova med min och den hittas så något lurt verkar det vara... kanske värt att kontakta TH och fråga?
Jo jag provade alla möjliga kombinationer innan jag gav upp och sa till säljaren att jag avvaktar affär pga osäkerheten. Bad honom kolla ev 12-siffrig garantikod på baksidan av cert då man kan söka den vägen också, inget svar ännu dock. Klockan skall vara köpt på ett stort ställe i Tyskland. Förvisso inte en AD för just Tag vilket kan förklara varför inget dyker upp när man söker på serienumret.



Enligt många på nätet behöver det inte innebära fake utan likväl kan det röra sig om klockor köpta från grey dealers vars garanti ej registreras online.
 

McAdam

Breitling
Jo jag provade alla möjliga kombinationer innan jag gav upp och sa till säljaren att jag avvaktar affär pga osäkerheten. Bad honom kolla ev 12-siffrig garantikod på baksidan av cert då man kan söka den vägen också, inget svar ännu dock. Klockan skall vara köpt på ett stort ställe i Tyskland. Förvisso inte en AD för just Tag vilket kan förklara varför inget dyker upp när man söker på serienumret.



Enligt många på nätet behöver det inte innebära fake utan likväl kan det röra sig om klockor köpta från grey dealers vars garanti ej registreras online.
Det där kan vara anledningen... min är köpt via Chrono24, således sannolikt från gråhandlare.. Jag kan varit smart och reggat klockan själv, om man försöker det så borde ju systemet skrika om man försöker lägga in felaktigt SN, eller ett som redan finns...
Hoppas det löser sig, det är ju en snygg klocka :)
 

maol

Omega
Är ny på forumet. Har läst lite i tråden om kopior av Aquaracer. Säkert en dum fråga men bör man vara orolig även om man köpt en ny från Uret.se?
Uttagen ca ett år sedan, ref: WAY201A.BA0927

Koden på garanti kortet samt serie-nr bak på klockan stämmer och matchar när man spårar på deras hemsida. Kortet är inte ifyllt, är det vanligt?

130722100_437393757625665_3615171678789231077_nc.jpg
 
  • Like
Reactions: Jox

Chefen

Omega
Uret är ju inte AD, så vanligt att Cert är tomma eller saknas. Men just Tag Heuer kör väl med en kod att blippa på certen? Tror inte de fylls i manuellt av AD nu för tiden.
Uret brukar ge dig sin garanti.
 

Chefen

Omega
Är ny på forumet. Har läst lite i tråden om kopior av Aquaracer. Säkert en dum fråga men bör man vara orolig även om man köpt en ny från Uret.se?
Uttagen ca ett år sedan, ref: WAY201A.BA0927

Koden på garanti kortet samt serie-nr bak på klockan stämmer och matchar när man spårar på deras hemsida. Kortet är inte ifyllt, är det vanligt?

130722100_437393757625665_3615171678789231077_nc.jpg
Uret är ju inte AD, så vanligt att Cert är tomma eller saknas. Men just Tag Heuer kör väl med en kod att blippa på certen? Tror inte de fylls i manuellt av AD nu för tiden.
Uret brukar ge dig sin garanti.

Citat Svara
Redigera
 

maol

Omega
Uret är ju inte AD, så vanligt att Cert är tomma eller saknas. Men just Tag Heuer kör väl med en kod att blippa på certen? Tror inte de fylls i manuellt av AD nu för tiden.
Uret brukar ge dig sin garanti.

Ok det låter logiskt. Ja precis, både kod man kan blippa/skanna och printad ovanför vita rutan. Såg nu att Tag Heuer har 2 års-garanti vid nyköp men det kanske bara gäller hos en AD? Jag köpte till Uret Protection 2 år, kanske var onödigt men kändes rätt då iaf. :happyhappy:
 

Chefen

Omega
Ok det låter logiskt. Ja precis, både kod man kan blippa/skanna och printad ovanför vita rutan. Såg nu att Tag Heuer har 2 års-garanti vid nyköp men det kanske bara gäller hos en AD? Jag köpte till Uret Protection 2 år, kanske var onödigt men kändes rätt då iaf. :happyhappy:
Tror du kan prova att registrera garantin till Tag Heuer, isåfall bör du ju få 2år efter det av Uret. Jag har dålig erfarenhet av Uret så undviker dom, men flera bekanta köper sina klockor därifrån.
 

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Känner mig fram med denna idag, en Carrera GMT Vintage 1964 Re-edition, 35,5mm (WV2113.FC6170). En modell som det aldrig fanns ett original till. Den var vintage inspirerad och kom ut i Heuer classic collection 2000.
 

Bilagor

  • C72400A0-7E6E-4FB0-BB3B-6DD8A5795E32.jpeg
    C72400A0-7E6E-4FB0-BB3B-6DD8A5795E32.jpeg
    315.4 KB · Visningar: 22
Topp