• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Jox

Rolex
2-Faktor
Försöker bli bättre på att fota...
 

Bilagor

  • 20210124_104329.jpg
    20210124_104329.jpg
    709 KB · Visningar: 21
  • 20210124_102638.jpg
    20210124_102638.jpg
    170.4 KB · Visningar: 11
  • 20210124_101757.jpg
    20210124_101757.jpg
    316.8 KB · Visningar: 9
  • 20210124_101640.jpg
    20210124_101640.jpg
    183.6 KB · Visningar: 8

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Har inte testat någon av dessa. Hade en "dam-link" till frugan på g i förra veckan, men den drogs tillbaka :(
Jag har flera Link modeller och har även haft ett antal Quartz och Quartz kronograf. Anser att de håller en hög byggkvalitet, nivå över ex. F1 serien. MEN i en modell var urverket av billigare "plastig" typ. Kändes inte premium, tickade på, men det gör även en 100kr klocka. Äldre modeller har lite spel i vridringen, något som jag inte upplever med min Aquaracer. Kan bero på att de klickar i 60 steg istället för 120 varvet runt. Länken är en av styrkorna. Hela bygget kan sammanfattas som just "solid". Åsikterna om att länken är ful/snygg är en annan fråga. Har aldrig haft en se/l modell.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag har flera Link modeller och har även haft ett antal Quartz och Quartz kronograf. Anser att de håller en hög byggkvalitet, nivå över ex. F1 serien. MEN i en modell var urverket av billigare "plastig" typ. Kändes inte premium, tickade på, men det gör även en 100kr klocka. Äldre modeller har lite spel i vridringen, något som jag inte upplever med min Aquaracer. Kan bero på att de klickar i 60 steg istället för 120 varvet runt. Länken är en av styrkorna. Hela bygget kan sammanfattas som just "solid". Åsikterna om att länken är ful/snygg är en annan fråga. Har aldrig haft en se/l modell.
Jag funderar på en CK111R

111A56D3-C4B4-4B2B-AB62-CECB65C33902.jpeg
 
  • Love
Reactions: Jox

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den har flugit under min radar. Fräck, och praktisk vid sommarens regatta segling 😉
Tack ska du ha 🙂
Här kan du läsa mer om historien bakom Searacern och dess efterföljare Aquaracer.
 
  • Like
Reactions: Jox
R

Raderad medlem 15346

Guest
Hmm

Börjat sukta efter aquaracer igen. Tror de kostar runt 25k hos svensk AD; 15.000 på C24. https://www.chrono24.de/tagheuer/aquaracer-300-m-calibro-5-wbd2112ba0928--id9065831.htm

Ska man satsa, eller bör man oroa sig för fake som man läst i vissa trådar?

M v h
Tror inte 25 räcker numera. Keramiska kostar 32 tror jag så du får nog ge 27-28 för en sån där.

Om du ska köpa så köp från AD, då slipper du tanken i bakhuvudet som förföljer dina mardrömmar "är denna fake eller inte"
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Riktigt fin. Är det 39mm med nya urverket? Skriv gärna några rader.
Yes stämmer! Cbk221b med en av de mest fascinerande tavlorna jag någonsin skådat. Ser gigantisk ut på bilden men med 39 mm känns den väldigt kompakt, på ett bra sätt.

Urverket är en riktig besvikelse. Känns inte ett dugg sofistikerat och matchar tyvärr inte klockans karaktär öht. Rotorn spinner som en idiot i 200 km/h så fort man rör handleden och ljudet är riktigt avtändande. Sitter man i ett tyst rum med någon annan får man frågan "vad fan är det som låter". Att manuellt vrida upp verket känns också lite för sterilt och stelt, svårt att förklara men gillar man "silky smooth and sexy" när man vrider upp (tänk IWC) så är Heuer02 inte rätt alternativ.

Jag är sedan tidigare van vid det fenomenala Seiko-baserade Heuer01-verket som är tyst, sofistikerat, fröjdfullt att använda kronografen samt silkeslent att vrida upp. Hade önskat Heuer01 i denna, för övrigt, fantastiska klocka.
 

holmgren_m

Omega
2-Faktor
Yes stämmer! Cbk221b med en av de mest fascinerande tavlorna jag någonsin skådat. Ser gigantisk ut på bilden men med 39 mm känns den väldigt kompakt, på ett bra sätt.

Urverket är en riktig besvikelse. Känns inte ett dugg sofistikerat och matchar tyvärr inte klockans karaktär öht. Rotorn spinner som en idiot i 200 km/h så fort man rör handleden och ljudet är riktigt avtändande. Sitter man i ett tyst rum med någon annan får man frågan "vad fan är det som låter". Att manuellt vrida upp verket känns också lite för sterilt och stelt, svårt att förklara men gillar man "silky smooth and sexy" när man vrider upp (tänk IWC) så är Heuer02 inte rätt alternativ.

Jag är sedan tidigare van vid det fenomenala Seiko-baserade Heuer01-verket som är tyst, sofistikerat, fröjdfullt att använda kronografen samt silkeslent att vrida upp. Hade önskat Heuer01 i denna, för övrigt, fantastiska klocka.
Tack för recension! Suktade efter just Heuer02. Funderar även på en re-edition, kanske såld nu, här på forumet. Med smidiga 36mm.
 
Topp