• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

flaskburk

Omega
Någon med erfarenhet av Jälmers ur? Såg precis att han lade upp denna Carreran...
34A96A98-4CB4-4B0E-8F41-5FA3FD3F21A6.jpeg
 

flaskburk

Omega
Bara varit där och kikat. Duktiga och tjänar nog bra med pengar 👍
Haha, tror det med! Kul att han tar in lite annat än Rolex. :)

Ronnie Peterson edition hur mycket vill han ha för den?
Kikade precis och den är tyvärr ännu inte ute på blocket... Är du intresserad så brukar jag spana här, eftersom det ofta är glapp mellan hans instagramuppdateringar och blocketannonser: https://www.blocket.se/butik/jalmers-ur
 

flaskburk

Omega
Update: Carreran tycks gå för 99 900 kr. Mao helt utanför min prisklass. Tror däremot att det är en Ronnie, visst gjordes det ett antal i stål?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ronnies Carrera som han fick av Jack Heuer var i guld såldes på auktion 2016 om jag inte minns helt fel köparen var TAG Heuer, prislappen drygt 2millar.
Kan mycket väl stämma nu när minnet påminns lite. Var det inte någon grej med Ronnie Pettersson referensen och Christiano Ronaldo som ingen förstod sig på? Eller har jag fått detta om bakfoten också?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kan mycket väl stämma nu när minnet påminns lite. Var det inte någon grej med Ronnie Pettersson referensen och Christiano Ronaldo som ingen förstod sig på? Eller har jag fått detta om bakfoten också?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Kommer inte riktigt ihåg, men silvriga Ronnie släpptes väl i typ 500 ex, medan Guld-Ronnie släpptes i typ 50. Höftar jävligt mycket där dock..

Jag klämde på en silvrig hos Engströms i Jönköping då de lanserades. Tyckte det var för dyrt då, idag hade det varit en no-brainers. Sanslöst vacker dinka det där!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kommer inte riktigt ihåg, men silvriga Ronnie släpptes väl i typ 500 ex, medan Guld-Ronnie släpptes i typ 50. Höftar jävligt mycket där dock..

Jag klämde på en silvrig hos Engströms i Jönköping då de lanserades. Tyckte det var för dyrt då, idag hade det varit en no-brainers. Sanslöst vacker dinka det där!
Totalt 40ex tillverkades och släpptes enbart till den Svenska marknaden.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Så pass få alltså. Hur många släpptes i guld?
Tror att det endast var 1.

Kan nämna att jag känner Tommy P Ronnies bror. Jag var med Tommy i Stockholm då vi lämnade in 2 Rolex och en Heuer Carrera som hade tillhört deras far till Kaplans och Georgios, samtliga 3 ur hade stabil Ronnieproviniens😁

Tror dom gick för runt 700k om jag inte minns hel galet.
 
Senast ändrad:

LI0N

Panerai
Ingen som sportar WBD2112 som sommarklocka? Bomba bilder!
Funderar starkt på att hämta ut en imorgon…
 
Topp