• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Den listar väl tom mindre än din gamla TAG, men håller högre finish imo.

När jag mätte upp tidsavvikelsen inför försäljningen så gick den typ +1 spd över en längre tid. Grym vardagsklocka helt enkelt som jag ångrar att jag sålde.
Yes - lite osäker på finishen. Stålet känns nog likadant men min förra hade ju keramisk ring.
Men denna UPPLEVS i alla fall bättre. Nu har jag inte haft min gamla TAG på nästan ett år men jag minns inte mer än att jag uppfattade den som också väldigt kvalitativ. Men jag tycker denna känns mycket bättre och känns lite dyrare.

Ja min förra listar ca 5k mer tror jag.

Enligt @laketwig håller denna 0.5s per dag numer! Min förra höll ännu bättre faktiskt men kan knappast klaga på detta.

Ruskigt bra gång på denna. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Förlåt om jag spammar... Men min nya TAG är ju så jävla bra! :woot:

img_4255-jpg.464090
Jösses tavlan är magisk! Grattis!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1009.JPG
IMG_1010.JPG

Carrera Heuer-01 Full Black Matt Ceramic
Presented for the first time in 2015, the Carrera HEUER-01 rapidly established itself as THE signature chronograph from the Manufacture TAG Heuer, heralding a new design, a new Heuer 01 in-house calibre, as well as a new modular case design comprising 12 different elements. More sophisticated and contemporary than ever, it returns in an all-ceramic interpretation featuring a beadblasted finishing creating a beautiful deep black shade. Case, bezel, lugs and case middle: all parts exposed to friction are made of ceramic. This ultra-hard material is particularly resistant to scratching, does not oxidise and maintains its radiance over time, while ensuring an extremely soft feel. Further accentuating this wearer comfort, the bracelet with its H-shaped links and matt finish is also made of ceramic.

Movement
Mechanical automatic, TAG Heuer HEUER 01 calibre, Manufacture movement, skeletonized chronograph bridge and oscillating weight, red column wheel, 50-hour power reserve.
Functions
Hours, minutes, seconds, chronograph, date, tachymeter.

Case
Black ceramic, 45 mm. Steel chronograph pushers with black titanium carbide treatment. Domed anti-reflective sapphire crystal. Sapphire back. Water-resistant to 100 m (10 bar /330 ft).

Dial
Skeletonised black ceramic. Black luminescent hands and hour-markers. Date window between 3 and 4 o’clock.

Bracelet/strap
Ceramic with H-shaped links, steel folding clasp with black titanium carbide treatment, double safety pushers.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
IMG_1009.JPG
IMG_1010.JPG

Carrera Heuer-01 Full Black Matt Ceramic
Presented for the first time in 2015, the Carrera HEUER-01 rapidly established itself as THE signature chronograph from the Manufacture TAG Heuer, heralding a new design, a new Heuer 01 in-house calibre, as well as a new modular case design comprising 12 different elements. More sophisticated and contemporary than ever, it returns in an all-ceramic interpretation featuring a beadblasted finishing creating a beautiful deep black shade. Case, bezel, lugs and case middle: all parts exposed to friction are made of ceramic. This ultra-hard material is particularly resistant to scratching, does not oxidise and maintains its radiance over time, while ensuring an extremely soft feel. Further accentuating this wearer comfort, the bracelet with its H-shaped links and matt finish is also made of ceramic.

Movement
Mechanical automatic, TAG Heuer HEUER 01 calibre, Manufacture movement, skeletonized chronograph bridge and oscillating weight, red column wheel, 50-hour power reserve.
Functions
Hours, minutes, seconds, chronograph, date, tachymeter.

Case
Black ceramic, 45 mm. Steel chronograph pushers with black titanium carbide treatment. Domed anti-reflective sapphire crystal. Sapphire back. Water-resistant to 100 m (10 bar /330 ft).

Dial
Skeletonised black ceramic. Black luminescent hands and hour-markers. Date window between 3 and 4 o’clock.

Bracelet/strap
Ceramic with H-shaped links, steel folding clasp with black titanium carbide treatment, double safety pushers.
Hård som faen men 01:an se ju så mycket bättre ut på gummi.
 

Timmen

Omega
IMG_3149.JPG
IMG_3151.JPG
IMG_3150.JPG
Hej. Ganska ny på det hör med klockor, men intresset är som ett gift. Började fundera för typ 1 år sedan på vad som skulle passa in. Köpte ganska kvickt en Longines hydro conquest. Det känns som em prisvärd klocka att använda till vardags. Tyvärr så passar den mindre bra till kostym och kavaj enligt mitt tycke. Började då titta efter en dressare med lite "liv" i. Så idag hände det, en tag heuer carrera Calibre 5!
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Gått och gluttat efter en kantig Aquaracer sedan dom uppdaterade modellen för något år sedan. Hittade en lätt begagnad för halva priset.

Den svarta urtavlan är diskret och lätt att se visarna från alla vinklar. Det enda jag kan irritera mig på lite är att "Tag" emblemet försvinner i vissa vinklar vilket gör att jag stirrar ännu mer på klockan.

Gillar den svarta datumrutan, vilket många tillverkare inte orkar bry sig om. Caliber 16 är lite krystat när man vet att det är en sellita 7750 klon som tuggar på. Hoppas jag kan bevara alla polerade ytor bara.
IMG_20170210_221627800_HDR.jpg

Det var vinklarna jag föll för.
angles.jpg


Väntar på verktyg att korta armbandet. Gick inge bra med fotot..
IMG_20170210_221926118.jpg
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Då var armbandet rättat.
green.png

Storleksjämförelse. Aquaracer är den tyngsta i gänget med sina 220 gram. Cw kommer strax efter på 218 gram. Den är inte tjockast i gänget och landar på 16mm. Cw är 18mm. Fortis är nere på 15mm. Alla har en Valjoux 7750 klon i sig men det varierar 3mm i tjocklek och 30gram i vikt mellan dom förutom Fortis i annat material.
sizecomp.png
 

knvb

Breitling
Hej hej

Är ny på sidan, men har funderat länge på att köpa en "riktigt" klocka. Funderat på länge mellan Tag Heuer carrera och en Omega speedmaster moonwatch. Lutar åt att det blir en Tag heuer carrera. Har försökt läsa lite kring de olika urverken och även i denna tråden så sågas kaliber 16 väldigt mycket. Hur mycket bättre är urverket 1887? Klockor ser ju identiska ut, förutom att urverket skiljer? Är det vanligt att man har två klockor som är likadana till utseende men olika urverk?

Väldigt tacksam för svar

Med vänlig hälsning, Niklas

Carrera Calibre 16 Day Date Automatic Chronograph Svar
CV2A1R.BA0799

Carrera Calibre 1887 Svart/Stål
CAR2A10.BA0799
 

seaton86

Breitling
Gått och gluttat efter en kantig Aquaracer sedan dom uppdaterade modellen för något år sedan. Hittade en lätt begagnad för halva priset.

Den svarta urtavlan är diskret och lätt att se visarna från alla vinklar. Det enda jag kan irritera mig på lite är att "Tag" emblemet försvinner i vissa vinklar vilket gör att jag stirrar ännu mer på klockan.

Gillar den svarta datumrutan, vilket många tillverkare inte orkar bry sig om. Caliber 16 är lite krystat när man vet att det är en sellita 7750 klon som tuggar på. Hoppas jag kan bevara alla polerade ytor bara.
IMG_20170210_221627800_HDR.jpg

Det var vinklarna jag föll för.
angles.jpg


Väntar på verktyg att korta armbandet. Gick inge bra med fotot..
IMG_20170210_221926118.jpg
Får man fråga vad du fick lägga? Ser ju ut att vara i riktigt bra skick :)
 
Topp