• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Merlin

Vacheron
2-Faktor
20150616_194717.jpg
 

asdfg

Breitling
Hej! Första inlägget på KS. Är medlem i familjen genom en Aquracer som jag har lite funderingar kring. Inköpt i slutet av 2012 från AD och inte servat den någon gång. Haft lite ångest över att jag inte tagit tag (götlaborg) i detta eftersom tumregeln jag hört på dessa är var 5:e år. Någon kunnig som kan hjälpa mig hurvida det stämmer och vad det kan gå på? Fick förslag på 6k exkl borstning från AD i Gbg.

Bifogar även en obligatorisk bild.

Väl mött
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    116.6 KB · Visningar: 120

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej! Första inlägget på KS. Är medlem i familjen genom en Aquracer som jag har lite funderingar kring. Inköpt i slutet av 2012 från AD och inte servat den någon gång. Haft lite ångest över att jag inte tagit tag (götlaborg) i detta eftersom tumregeln jag hört på dessa är var 5:e år. Någon kunnig som kan hjälpa mig hurvida det stämmer och vad det kan gå på? Fick förslag på 6k exkl borstning från AD i Gbg.

Bifogar även en obligatorisk bild.

Väl mött
Jag brukar lämna in mina ur för rengöring och byte av oljor innan det uppstår några problem.
Det sitter väl ett calibre 16 (ETA 7750) i den klockan vilket de flesta seriösa urmakare med lätthet kan serva.

Screenshot_2017-03-08-07-19-14.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tag Heuer har säkert spännande saker på G. En sak jag noterade när jag surfade in på deras websida var att det nu bara finns 2st quartz ur, båda dam ur.
Det verkar som man kommer överge även quartz verk i samband med utvecklingen av egna mekaniska verk.
 

Platinum

Cartier
Verkar som det ska presenteras en ny Connected i morgon.
Ja, spännande. Saxat från deras videobeskrivning.
The TAG Heuer Connected Modular 45 is the first luxury connected watch bearing the Swiss Made label. Designed, developed and assembled in Switzerland by TAG Heuer.

Featuring an original concept which is brand new in the field of connected watches: the connected module is interchangeable with an Haute Horlogerie mechanical module - 3 hands or Chronograph Tourbillon COSC certified - offering a vast choice of materials, colors and combinations: the concept of modularity also applies to the lugs, strap, buckle. This is nothing less than a luxury watch which can be completely tailored to suit your mood.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tag Heuer har säkert spännande saker på G. En sak jag noterade när jag surfade in på deras websida var att det nu bara finns 2st quartz ur, båda dam ur.
Det verkar som man kommer överge även quartz verk i samband med utvecklingen av egna mekaniska verk.
Äntligen! TAG har gjort mycket snyggt, men ack vilken skit de får, både här och på internationella forum. Det ska bli intressant att se vad de presenterar vid Basel, förhoppningsvis börjar de skärpa till sig lite och klättrar upp på rankingstegen!
 
Tag Heuer med Jean Claude Biver i spetsen, tror ni att TH är nya Hublot? Kommer de gå samma väg dvs satsa på att marknadsföra sig till max och etablera sig som en "sport" klocka ?
 
Hej gubbarrrrr:p
Är denna för 8400sek nåt att kika närmare på?? Tycker den ser riktigt fin ut!!:cool:
 

Bilagor

  • Screenshot_2017-03-16-22-48-29-1.png
    Screenshot_2017-03-16-22-48-29-1.png
    287.1 KB · Visningar: 110
  • Aquaracer.png
    Aquaracer.png
    329.9 KB · Visningar: 114
  • Screenshot_2017-03-16-22-48-18-1.png
    Screenshot_2017-03-16-22-48-18-1.png
    118.5 KB · Visningar: 110

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Äntligen! TAG har gjort mycket snyggt, men ack vilken skit de får, både här och på internationella forum. Det ska bli intressant att se vad de presenterar vid Basel, förhoppningsvis börjar de skärpa till sig lite och klättrar upp på rankingstegen!
Jag hör dig. Det enda som känns lite tråkigt om dom vill ta ett kliv upp är att det verkar som man tänker överge den tidigare möjligheten att även köpa billigare modeller av samma märke. Lite som Tissot och Longines bland andra, där det både finns top of the line klockor för 50tkr+ och billiga quartzare. Men det kanske är så man måste jobba om man vill byta status på märket.
Hej gubbarrrrr:p
Är denna för 8400sek nåt att kika närmare på?? Tycker den ser riktigt fin ut!!:cool:
Tycker som någon innan, ser ganska smutsig och härjad ut... brukar väl inte betyda att den är i bättre skick under skalet? Jag menar, varför bemödar man sig inte ens att göra rent klockan innan fotografering?
 
Men allvarligt?!:confused: Jag tänkte mest på priset och att det är en shysst klocka....jag ANVÄNDER mina klockor (när jag nu köper nån) o har dom inte liggandes i nån låda och tar upp o tittar på dem ibland, visst det har säkert sin charm men jag vill ha en klocka som jag inte behöver tänka så mkt på. Och framför allt så har jag inte pengar till en sprillans ny, jag är en sketen verkstadsarbetare, som jobbar skift, 2 barn o fru :p:D:D. Att den är lite sketen å skrapig stör mig inte nänmvärt.
Men vänta förresten, där ligger ju 100 000....jag går å köper en beg :rolex:Rolex :rolex:istället för att köpa ny tvättmaskin o laga bilen...:bored:;):banghead::banghead::banghead:
Väl mött,
//M.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jo, så klart att du tänkte på priset och tycker den verkar bra. Någonstans var du väl osäker, eftersom du frågade här? Det var väl också det du fick svar på, att den kanske inte är så bra i förhållande till priset med tanke på skicket av bilderna? Vad är en schysst klocka? Men om du har en annan uppfattning så kör på den. Det är ju trots allt du som ska bära den och eventuellt serva den.
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Men allvarligt?!:confused: Jag tänkte mest på priset och att det är en shysst klocka....jag ANVÄNDER mina klockor (när jag nu köper nån) o har dom inte liggandes i nån låda och tar upp o tittar på dem ibland, visst det har säkert sin charm men jag vill ha en klocka som jag inte behöver tänka så mkt på. Och framför allt så har jag inte pengar till en sprillans ny, jag är en sketen verkstadsarbetare, som jobbar skift, 2 barn o fru :p:D:D. Att den är lite sketen å skrapig stör mig inte nänmvärt.
Men vänta förresten, där ligger ju 100 000....jag går å köper en beg :rolex:Rolex :rolex:istället för att köpa ny tvättmaskin o laga bilen...:bored:;):banghead::banghead::banghead:
Väl mött,
//M.


Hej Mikael!

Är det inte roligare att köpa en som ser fräsch och väl omhändertagen, för att sedan "göra" dina egna märken på klockan?

8000-9000kr skulle jag iaf lägga på en som ser nästan ny ut (kanske till och med köpa en sprillans) oavsett om den ska rensa avlopp resten av livet eller ligga i klocklådan :D Vidga dina vyer! Seiko,Certina,Longines,Oris mfl. Klockdjungeln är stor:)
 
Topp