• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej Tag Heuer-folket!
Håller på att försöka sälja min Carrera och är osäker på om Viklåset +lädret jag fick med verkligen är äkta? Är det någon här som kan hjälpa mej med en sådan bedömning, gillar inte att vara otydlig i säljaanonnser :)
IMG_5029.JPG
IMG_5030.JPG

Kan försöka ta bättre bilder när jag kommer hem från jobbet om det behövs.

Tack på förhand..
Svårt att svara på utifrån bilderna men det ser inte riktigt rätt ut.
 

bullen

Cartier
Vad står det för ref på det? Jag tänker att du, rätt och slätt kan jämföra det mot andra..?

Jag har ett FC5037 från i år, och min spontana tanke är att mitt ser betydligt mer genomarbetat ut, större och mer solida delar:

20170708_083640.jpg


Det behöver ju däremot inte betyda att ditt inte är original, det kanske bara är äldre..?
Tack för bild, ska kolla ref när jag kommer hem. Gjorde en bildgoogling tidigare, hittade inte så mkt då tyvärr.
 
God afton kamrater! Behöver lite rådgivning.
Ropade in detta renoveringsobjekt hos kaplan förra lördagen och har lite funderingar kring funktioner samt tips på vettig urmakare i Sthlm omr för framtida rep.
Det är en Heuer Monza, Cal ETA 2894-2 serie zd6547. Ref cr2111.fc6162 ,kronograf.
Övre tryckknapp för kronografen saknades/skadad.
Tack på förhand :)
image.jpeg
image.jpeg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
God afton kamrater! Behöver lite rådgivning.
Ropade in detta renoveringsobjekt hos kaplan förra lördagen och har lite funderingar kring funktioner samt tips på vettig urmakare i Sthlm omr för framtida rep.
Det är en Heuer Monza, Cal ETA 2894-2 serie zd6547. Ref cr2111.fc6162 ,kronograf.
Övre tryckknapp för kronografen saknades/skadad.
Tack på förhand :)
image.jpeg
image.jpeg
Kontakta Skövde Urteknik.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
God afton kamrater! Behöver lite rådgivning.
Ropade in detta renoveringsobjekt hos kaplan förra lördagen och har lite funderingar kring funktioner samt tips på vettig urmakare i Sthlm omr för framtida rep.
Det är en Heuer Monza, Cal ETA 2894-2 serie zd6547. Ref cr2111.fc6162 ,kronograf.
Övre tryckknapp för kronografen saknades/skadad.
Tack på förhand :)
image.jpeg
image.jpeg
Fick du tag i någon doktor?
 
IMG_0359.JPG
IMG_0360.JPG
Hur känner folket för dessa? Jag står och velar vilken man bör köra på... ge era + / - är ni snälla!

Tanken är att det ska vara en klocka jag bär med mig i alla lägen, tröttnar man på den silveriga tavlan mot den klassiska svarta tro?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
IMG_0359.JPG
IMG_0360.JPG
Hur känner folket för dessa? Jag står och velar vilken man bör köra på... ge era + / - är ni snälla!

Tanken är att det ska vara en klocka jag bär med mig i alla lägen, tröttnar man på den silveriga tavlan mot den klassiska svarta tro?
Enkelt val endast den svarta finns att köpa i dagsläge.
Den vita/silver kommer som limited edition eventuellt i november.
 
Topp