• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

larsha7

Breitling
Har själv en Tag Heuer Monaco med svart läderband som jag funderar att byta till en steve mcqueen edition. Någon som vet vart man lättast hittar dom här i Sverige?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Har du långt att åka? Ring innan för säkerhets skull. Jag kollade inte jättenoga nämligen, vet bara att det var en blåtavlad chrono som fanns där.
 

mouqvist

Rolex
IMG_2168.JPG
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Det kjenns litt som Aquaracer er en mindre populär klokke på Klocksnack. Noen som vet hvorfor?
Jeg funderer på om jeg skal kjöpe en beggad Seamaster eller en beggad way211a.
Har alltid gillat Tag Heuer och spesielt Aquaracer, men Smpc er jo en klassiker og kanske en bedre klokke. Noen tips?
 

Henke303

Cartier
Det kjenns litt som Aquaracer er en mindre populär klokke på Klocksnack. Noen som vet hvorfor?
Jeg funderer på om jeg skal kjöpe en beggad Seamaster eller en beggad way211a.
Har alltid gillat Tag Heuer och spesielt Aquaracer, men Smpc er jo en klassiker og kanske en bedre klokke. Noen tips?

Jag tror att många tycker mindre bra om TH generellt för att de anser att märket har sålt ut sig med massproducerade klockor med ETA-verk som säljs till överpriser.

Vintage Heuer verkar ha gott anseende, men moderna modeller ses det ner på.

Oavsett det så har de lyckats bra med sin marknadsföring. Gemene man ser nog TH som ett premiummärke (eller i alla fall som ett märke som ligger utanför prisklassen för vad man vill betala för en klocka), trots dumheter som detta där folk inte ens har satt på sig klockan ordentligt:

IMG_7232.JPG


För mig var TH märket som gjorde att jag fick upp ögonen för klockor. Jag köpte en Carrera, sedan började jag läsa och fördjupa mig i denna värld, och nu är jag fast.

Jag har kvar min Carrera

IMG_7044.JPG
 

0-500

Cartier
Jag tror att många tycker mindre bra om TH generellt för att de anser att märket har sålt ut sig med massproducerade klockor med ETA-verk som säljs till överpriser.

Vintage Heuer verkar ha gott anseende, men moderna modeller ses det ner på.

Oavsett det så har de lyckats bra med sin marknadsföring. Gemene man ser nog TH som ett premiummärke (eller i alla fall som ett märke som ligger utanför prisklassen för vad man vill betala för en klocka), trots dumheter som detta där folk inte ens har satt på sig klockan ordentligt:

IMG_7232.JPG


För mig var TH märket som gjorde att jag fick upp ögonen för klockor. Jag köpte en Carrera, sedan började jag läsa och fördjupa mig i denna värld, och nu är jag fast.

Jag har kvar min Carrera

IMG_7044.JPG
I Sverige & Norden säljer inte Tag så mycket men i Världen övrigt säljer Tag mellan 700-800 000 tusen klockor årligen vilket kan jämföras med Rolex som säljer runt miljonen.
Så visst i lilla Sverige är Tag inte mycket att hänga i gran men är ändå ett Märke att räkna med i Världen.
Personligen gillar jag TH ,
Suktar på en Carrera 01 alt. en Connected får se vilket det blir framåt i tiden.
Så vi som gillar Tag
TH är ett stort Märke i Världen
men ett litet märke i ett litet klockland.
Ha det alla glada Th areee.
 

Ganga

Omega
Fellow Klocksnackare!
Jag funderar på att införskaffa en Monaco Steve Mqueen (Leftie). Den har verkligen växt på mig!
Jag tänkte bara höra, finns det någon andrahandsmarknad på dessa? I sådana fall vad skulle en sådan, i bra skick, kunna inbringa om man mot förmodan skulle sälja den?

Har försökt hitta några gamla annonser men hittar inga!

Tack på förhand!
Ha en grym kväll!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nån här som har den nya Autavia och levt med den ett tag och kan säga nått om höjden?

Provade den igår och den är sjukt fin men hajade till lite på höjden.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Fellow Klocksnackare!
Jag funderar på att införskaffa en Monaco Steve Mqueen (Leftie). Den har verkligen växt på mig!
Jag tänkte bara höra, finns det någon andrahandsmarknad på dessa? I sådana fall vad skulle en sådan, i bra skick, kunna inbringa om man mot förmodan skulle sälja den?

Har försökt hitta några gamla annonser men hittar inga!

Tack på förhand!
Ha en grym kväll!
Verkar ligga från 25k och uppåt, kolla chrono 24.
 

Kyroc

Breitling
Halloj! Är det något tag heuer proffs här som kan förklara skillnaden mellan way1112ba0910 och way1112ba0928 för mig? Förutom att de är från olika år? Jag ser verkligen noll skillnad :(

Mvh, Max
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Halloj! Är det något tag heuer proffs här som kan förklara skillnaden mellan way1112ba0910 och way1112ba0928 för mig? Förutom att de är från olika år? Jag ser verkligen noll skillnad :(

Mvh, Max

Nej, tyvärr inte. Googlar man reffarna får man dock flertalet träffar på där de relaterar till varandra som samma klocka, så förmodligen är det ingen skillnad. Tar inte gift på det dock.

TH verkar ha lite konstiga referensnummer, vet tex. att min Carrera Day-Date 2017 har samma ref som Carrera Day-Date 2016, trots att tavlorna skiljer sig åt.
 

Kyroc

Breitling
Nej, tyvärr inte. Googlar man reffarna får man dock flertalet träffar på där de relaterar till varandra som samma klocka, så förmodligen är det ingen skillnad. Tar inte gift på det dock.

TH verkar ha lite konstiga referensnummer, vet tex. att min Carrera Day-Date 2017 har samma ref som Carrera Day-Date 2016, trots att tavlorna skiljer sig åt.

Ah, kan man verkligen släppa en ny årsmodell utan några förändringar? (Dålig koll). Ja det kan jag hålla med om, din situation lät väldigt märklig faktiskt.. Tack för hjälpen förresten! En andra åsikt är aldrig fel :)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Ah, kan man verkligen släppa en ny årsmodell utan några förändringar? (Dålig koll). Ja det kan jag hålla med om, din situation lät väldigt märklig faktiskt.. Tack för hjälpen förresten! En andra åsikt är aldrig fel :)

Absolut kan man det, det är väl det allra vanligaste. Samma refnummer borde dock innebära samma version, och då också det omnämnda - olika refnummer borde innebära olika versioner. Vet inte hur det ser ut för andra märken..

Skulle rekommendera automaten dock, blå tavlan på Aquaracer är grym!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Absolut kan man det, det är väl det allra vanligaste. Samma refnummer borde dock innebära samma version, och då också det omnämnda - olika refnummer borde innebära olika versioner. Vet inte hur det ser ut för andra märken..

Skulle rekommendera automaten dock, blå tavlan på Aquaracer är grym!
Kan man tänka sig att det är annat urverk? Typ att de gick från ETA till Sellita...

Känns väl som en ypperlig fråga till David och experterna på Calibre11.com annars :)
 

Kyroc

Breitling
Absolut kan man det, det är väl det allra vanligaste. Samma refnummer borde dock innebära samma version, och då också det omnämnda - olika refnummer borde innebära olika versioner. Vet inte hur det ser ut för andra märken..

Skulle rekommendera automaten dock, blå tavlan på Aquaracer är grym!
Ah okej! Jo men lite så resonerar jag med. Kikat mycket på båda men jag gillar Quartzens urtavla mer så det är ju tur, kommer man billigare undan :). Nu är den inköpt så får vi avvakta och se hur den ser ut när den kommer!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Ah okej! Jo men lite så resonerar jag med. Kikat mycket på båda men jag gillar Quartzens urtavla mer så det är ju tur, kommer man billigare undan :). Nu är den inköpt så får vi avvakta och se hur den ser ut när den kommer!
Grattis, upp med många bilder när den landar :woot:
 

noeLLY

Cartier
Nej, tyvärr inte. Googlar man reffarna får man dock flertalet träffar på där de relaterar till varandra som samma klocka, så förmodligen är det ingen skillnad. Tar inte gift på det dock.

TH verkar ha lite konstiga referensnummer, vet tex. att min Carrera Day-Date 2017 har samma ref som Carrera Day-Date 2016, trots att tavlorna skiljer sig åt.
Låter märkligt. Säker?
 
Topp