• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

R

Raderad medlem 15346

Guest
David har redan postat en "First look" om klockan

https://www.calibre11.com/2017-heuer-carrera-ronnie-peterson-edition-cbh2210/

first look.PNG
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Någon som har en idé om hur mycket man borde kunna förhandla ner priset på en ny TAG Heuer hos AD? Pratar vi de "vanliga" 20% eller kanske mer/mindre?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nä jag kände mig nästan lite förolämpad :p
Nu ska vi inte hänga ut någon särskild AD här (gör det, gör det;)) men om de bara kunde göra 1% på priset hade det varit bättre att bara säga blankt nej. 1% på priset är ett hån och jag hade förmodligen bara klappat ihop och gått därifrån. Med det sagt kanske Aquaracern är ett särskilt fall som gör att de inte kan erbjuda så mycket rabatt på priset.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nu ska vi inte hänga ut någon särskild AD här (gör det, gör det;)) men om de bara kunde göra 1% på priset hade det varit bättre att bara säga blankt nej. 1% på priset är ett hån och jag hade förmodligen bara klappat ihop och gått därifrån. Med det sagt kanske Aquaracern är ett särskilt fall som gör att de inte kan erbjuda så mycket rabatt på priset.
Jag gick därifrån och köpte en för 40% mindre istället online :)
 

Henke303

Cartier
Mitt första "riktiga" klockköp var en TH som jag köpte hos en AD i butik i Sverige.
OK, jag kanske inte fick jättemycket rabatt den gången, men de slängde in en länk på köpet.
Efter det har jag gått tillbaka till butiken många gånger. Jag har köpt några fler klockor hos dem.

De kommer ihåg mig och vet vilka klockor jag har köpt. De erbjuder alltid kaffe och är alltid trevliga.

För mig är det mer värt mer än några procent lägre pris hos en anonym näthandlare.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Mitt första "riktiga" klockköp var en TH som jag köpte hos en AD i butik i Sverige.
OK, jag kanske inte fick jättemycket rabatt den gången, men de slängde in en länk på köpet.
Efter det har jag gått tillbaka till butiken många gånger. Jag har köpt några fler klockor hos dem.

De kommer ihåg mig och vet vilka klockor jag har köpt. De erbjuder alltid kaffe och är alltid trevliga.

För mig är det mer värt mer än några procent lägre pris hos en anonym näthandlare.
Ledsen men jag kan inte motivera för mig själv att betala 6500 kr extra för kaffe och en trevlig pratstund :eek:
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på produktbilderna! Dock inte riktigt min kopp te, framförallt tänker jag då på tavlan. Vilket kanske är lika bra då jag hämtade ut min Autavia igår...:)
Hörredu Broderjimmy, är det möjligen du som är Lugduno på calibre11-forumet? :woot:
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag blev så jävla ställd av den där Ronnie Pettersson att jag tom. glömde av att fota den.

Satan i gatan så fin den var!

Precis som skrevs ovan, och det är väl förvisso inte unikt för just den här klockan, men bilder gör den verkligen inte rättvisa. Den är så jävla ultracool i sitt 70-talsflirtande att den får (t. ex.) Oris Chronoris att se ut som nåt som Diesel lade ner redan på skisstadiet. Och då är ju Chronoris ändå grymt cool.

Vill nog påstå att det är den snyggaste klocka jag sett.

Priset däremot gör den out of reach för min del dock. Kan ingen här köpa, och sen sälja för.. Säg, 55 papp? Deal?
 
Topp