• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
I vissa vinklar syns race "sträcken" lite väl mycket tycker jag. 85 är helt klart förmycket. Sedan kan det ifs inte vara billigt att göra bara 40st.

IMG_4836.JPG
IMG_4837.JPG
 

Dalskåning

Cartier
E3329648-7BA6-449A-BF93-53BABCE13B02.png
Nån som kan säga hur stort en Carrera cal5 41mm bärs?

Jag är sugen på en, men undrar då jag har en 39.7mm Tissot automatics III i samma stil och som jag tycker bärs väldigt liten för sin strl.

Å andra sidan borde väl Carrera vara något de flesta urhandlare har hemma i fönstret?

Bild från nätet på den jag lurar på
 
Senast ändrad:
R

Raderad medlem 15346

Guest
E3329648-7BA6-449A-BF93-53BABCE13B02.png
Nån som kan säga hur stort en Carrera cal5 41mm bärs?

Jag är sugen på en, men undrar då jag har en 39.7mm Tissot automatics III i samma stil och som jag tycker bärs väldigt liten för sin strl.

Å andra sidan borde väl Carrera vara något de flesta urhandlare har hemma i fönstret?

Bild från nätet på den jag lurar på

Enligt min erfarenhet av besök hos olika AD så finns Carrera calibre 5 alltid hemma att prova. Så besök närmsta AD och testa, jag har aldrig haft den på armen själv så kan inte ge någon input.
 

Dalskåning

Cartier
A2EB1D62-BA2B-4CF2-B3FF-7C22A150B28A.jpeg
Enligt min erfarenhet av besök hos olika AD så finns Carrera calibre 5 alltid hemma att prova. Så besök närmsta AD och testa, jag har aldrig haft den på armen själv så kan inte ge någon input.

41mm bärs ganska stort.
Här på mina dryga 17cm handled.
Länken inte justerad vilket gör att den ser mycket stor ut.

Provade även 39mm som bärs betydligt större än min 39.7mm Tissot.
 

Dalskåning

Cartier
Nån som vet avståndet mellan bandhornen på en 41mm Carrera cal 5?

Tag själva verkar inte uppge det på hemsidan och sökningar på nätet ger inget enhetligt svar.
 
Har hamnat i en liten knipa och undrar om det är någon här som kanske har hört talas om detta? Det var i söndags då jag skulle vrida om till vintertid som hela axeln lossnade...
Det är en Aquaracer calibre 5 det handlar om och jag köpte den ny för 2,5år sen vilket betyder att garantin har gått ut och som virrig student så har jag inte förnyat den! Har lämnat in den och fått ett prisförslag där dem förklara att regeln var trasig och att hela kalaset med serivce etc skulle hamna på ca 4k...

Men som student så lever man inte i överflöd och det hela känns väldigt tråkigt när något som man betalade en bra slant för ska gå sönder efter så kort tid!
Så är detta något som ni hört om tidigare och tror ni det finns någon möjlighet att påvisa det som reklamation mot Tag heuer och hoppas på att dem kan ta på sig reparationskostnaden?
 

PCB

Audemars
Har hamnat i en liten knipa och undrar om det är någon här som kanske har hört talas om detta? Det var i söndags då jag skulle vrida om till vintertid som hela axeln lossnade...
Det är en Aquaracer calibre 5 det handlar om och jag köpte den ny för 2,5år sen vilket betyder att garantin har gått ut och som virrig student så har jag inte förnyat den! Har lämnat in den och fått ett prisförslag där dem förklara att regeln var trasig och att hela kalaset med serivce etc skulle hamna på ca 4k...

Men som student så lever man inte i överflöd och det hela känns väldigt tråkigt när något som man betalade en bra slant för ska gå sönder efter så kort tid!
Så är detta något som ni hört om tidigare och tror ni det finns någon möjlighet att påvisa det som reklamation mot Tag heuer och hoppas på att dem kan ta på sig reparationskostnaden?
har tidigare hört talas om problemen,verkar inte vara ovanligt med kronproblem hos TAG
tycker verkligen du ska stå på dej ,klart tillverkningsfel imho.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Nån som vet avståndet mellan bandhornen på en 41mm Carrera cal 5?

Tag själva verkar inte uppge det på hemsidan och sökningar på nätet ger inget enhetligt svar.

Det är 20 mm mellan bandhornen. På längden är den 49 mm.

I mitt tycke, en fantastisk klocka, ultimata sportdressaren, funkar till i princip allt. Har själv den vita på länk, men köpte till viklåset. Just nu har jag ett alligatorläder från Watchgecko, men är inte hundra nöjd med det. Har ett annat mörkare brunt läder från Watchstrapworld på ingång. Detta då Tag Heuers original kostar huggorm, över fyra papp hos AD.

Varvar en hel del på nato och svart Hirsch-kroko också.

Bilder från mitt Insta, har handled på 16,5-17:
IMG_20171024_072314_389.jpg

IMG_20170628_082728_341.jpg

IMG_20170610_123443_548.jpg

IMG_20170818_071540_494.jpg
 

Dalskåning

Cartier
Det är 20 mm mellan bandhornen. På längden är den 49 mm.

I mitt tycke, en fantastisk klocka, ultimata sportdressaren, funkar till i princip allt. Har själv den vita på länk, men köpte till viklåset. Just nu har jag ett alligatorläder från Watchgecko, men är inte hundra nöjd med det. Har ett annat mörkare brunt läder från Watchstrapworld på ingång. Detta då Tag Heuers original kostar huggorm, över fyra papp hos AD.

Varvar en hel del på nato och svart Hirsch-kroko också.

Bilder från mitt Insta, har handled på 16,5-17:
IMG_20171024_072314_389.jpg

IMG_20170628_082728_341.jpg

IMG_20170610_123443_548.jpg

IMG_20170818_071540_494.jpg


Tackar :)
Snyggt!!

Jag är själv sugen på brunt kalvläder med vita sömmar.
Jag har jäkligt svårt att komma överens med remmar av krokofant...

Priset verkar vara samma på länk, så troligen blir det länk och sen köpa till ett viklås till läderremmen.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Tackar :)
Snyggt!!

Jag är själv sugen på brunt kalvläder med vita sömmar.
Jag har jäkligt svårt att komma överens med remmar av krokofant...

Priset verkar vara samma på länk, så troligen blir det länk och sen köpa till ett viklås till läderremmen.

Ja, priset är detsamma för länken. Resonerade som du, trots att jag tycker klockan är snyggare på läder.

Fick fö. hem mitt nya krokoläder från Watchstrapworld idag. Kan självklart inte uttala mig om kvalité på det ännu, men det upplevs mycket bättre än det jag beställde från Watchgecko. Ingen bild ännu, har så dassig, halvgul belysning i huset.. :)

De säljer även perforerade racingläder, är lite sugen på att komplettera med det.
 

Barricello

Audemars
Mornings,
Vad har vi på den nya Ronnie Peterson edt:n? Någon som vill hissa eller dissa?
Jag tycker den är riktigt snygg, och tittade innan denna släpptes på en vintage fr -70.
Tycker kanske att 85k för Ronnie editionen är lite saftigt? ..men jag kan ju förstås ha Helt fel.. det är ju ändå bara 40 ex som släpps.
HA en bra vecka nu klocklovers! :)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Mornings,
Vad har vi på den nya Ronnie Peterson edt:n? Någon som vill hissa eller dissa?
Jag tycker den är riktigt snygg, och tittade innan denna släpptes på en vintage fr -70.
Tycker kanske att 85k för Ronnie editionen är lite saftigt? ..men jag kan ju förstås ha Helt fel.. det är ju ändå bara 40 ex som släpps.
HA en bra vecka nu klocklovers! :)

Som jag skrev en bit ovan. Jag tycker den är alldeles fantastisk. I precis alla avseenden, frånsett priset
 
Hej allihopa!

Jag har börjat fastna lite för Aquaracer med ref: WAN2110.BA0822.
Se bild: https://www.watchreport.com/wp-content/uploads/2011/07/Tag-heuer-aquaracer-mainjpg.jpg

Dock blev jag lite osugen på den efter att ha sett en recension av klockan på Youtube. En tittare har då kommenterat följande:
still love the looks of the watch. Would have bought one myself. Until a bit more research showed that TAG Heuer uses a big, ugly, hollowed out, black plastic movement holder in this model and most of the watches in their line-up. The type of holder you find in sub $200 Seiko automatics. No other luxury watch brand uses plastic. They use metal holders.
och:

After trying it on, I found the watch wears smaller than it is. (And I have a relatively small 6.5-inch wrist.)The bezel just felt cheap, the crown felt as though it would snap off if I didn't completely baby it, and the hollowed out black plastic movement spacer just killed it for me. Such spacers are used for one reason only, to save money on production costs. You'll find such spacers in something like a $200 Seiko Monster. At that price-point, it makes sense. In a watch retailing for $2500? No. You can get a quality metal spacer inside another dive watch of similar quality, a Longines HydroConquest, for only $1200. Anyone saying the TAG Heuer 300M is a good value, is only looking at the fit and finish on the outside of the watch. Open up the caseback, and it's a very different story.

Mina fetningar. Jag är så ny inom klockområdet, så jag vet inte vad movement holder är. Vill någon förklara? Och, bör man ta dessa kommentarer i beaktning? Eller är det överdrivet? Det är btw samma person som har skrivit bägge sakerna på 2 olika recensioner
 
Äger själv klockan och är absolut inte någon expert på ämnet, men så som jag har förstått det så är inte ovanligt att den är just i plast. Även om dem mer exklusiva klockornas ring är av metall eller ibland ingen alls utan har skruvar som håller fast verket... Någon får gärna utveckla och rätta då mina kunskaper är ganska basic än så länge!

Skulle inte döma ut klockan baserat på hans kommentarer som verkar vara aningen i affekt! Får inte känslan av plastig eller att den för den delen uppfattas som mindre när jag bär den. Däremot är det vissa problem med kronan på vissa av TAG modellerna, Aquaracern inräknad som du kan läsa om lite längre upp.
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Funderar på en Carrera 7 twin-time (gmt). Var kär i den för 15år sedan. Någon som testat både nya 41mm och gamla 39mm?
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Funderar på en Carrera 7 twin-time (gmt). Var kär i den för 15år sedan. Någon som testat både nya 41mm och gamla 39mm?
Jag gillar Carrera serien något enormt och tycker att dess Twin-Time är betydligt mycket trevligare än Aquaracer seriens olika referenser. Jag tycker allt som oftast att klockorna gärna får vara lite mindre, gärna under 40mm, men det beror också mycket på min oförmåga att bära upp groteskt stora klockor. Med det sagt tycker jag dock att 41mm referenser ser mer symmetrisk ut i detta utförande och särskilt tavlan är trevligare på 41mm referensen!
 
Topp