• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min fjärde och kanske bästa Aquaracer, WAY211C. Mycket nöjd.

AP9RYVB.jpg


y3jHGWe.jpg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Det är något med Tag Heuers nya GMT som jag bara älskar. Hade dock önskat siffrorna var inristade på kronan, ser lite plastigt ut. Vad tycker övriga panelen om den? Är det någon som besitter en sådan? Vill gärna se hur den sitter på armen.
Skärmavbild 2018-03-06 kl. 08.51.15.png
Har bara testat den i Butik och tyckte att den kändes väldigt stor. Detta är självklart en preferens men för mig blev storleken ett problem.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Det är något med Tag Heuers nya GMT som jag bara älskar. Hade dock önskat siffrorna var inristade på kronan, ser lite plastigt ut. Vad tycker övriga panelen om den? Är det någon som besitter en sådan? Vill gärna se hur den sitter på armen.
Skärmavbild 2018-03-06 kl. 08.51.15.png

"aluminum red, blue polished 24 hour scale bidirectional turning bezel"

Det är en gammal aluminium bezel man slängt på. Lite slappt men det kan dra iväg tillverkningskostnad att göra Keramisk bezel i 2 färger. Squale har lyckats på sin Tropic GMT och den säljs för en tredjedel av priset så visst är det möjligt.

Den finns för runt 18 tusen. Tyvärr är det lite kraftigt pris utan keramisk bezel. Spänne som ej har microjustering som blivit standard nu, även hos micro märken samt ett oförändrat urverk "caliber 7" som enligt Watchbase kan vara "ETA 2893-2 or the Sellita SW300."
Enligt Tag Heuer själva: "Power reserve: about 42 to 46 hours depending on the execution"

Jag kommer nog slita vidare på min Squale GMT tills Tag Heuer levererar uppgraderingar som jag önskar.


Hexagon skrev ett intressant inlägg om hur komplicerad processen är hos Rolex.
https://klocksnack.se/threads/rolex-cerachrombezel-tvåfärgad.87800/

Du har en rätt saftig review på Caliber 11 Tag Heuer forum.
https://www.calibre11.com/in-depth-review-2017-aquaracer-gmt-calibre-7-way201f/

Sen har du en tråd om klockan på WUS.
http://forums.watchuseek.com/f25/anyone-got-new-aquaracer-pepsi-gmt-yet-way201f-ba0927-4512137.html
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Tack för bra och intressant info @timevoid Tror du man behöver vara orolig att siffrorna/färgen kan nötas bort?
Ja den kommer få Patina(repor) som alla aluminium bezels men det är många i samlar kretsar som tycker om det utseendet. Men det är högst personligt.
Är det någon i TAG-tråden som vill ha vårdnaden om Wolfen så lämnar jag givetvis lite friends of Heuer-rabatt:D.
20180225_125937.jpg

WR jag refererar till din fina patina om det är okej : )
 

jodan75

Omega
2-Faktor
23437DB1-0C45-4EE0-B7D4-526589EDB487.png
Hej, ni som har denna modell av Aquaracer. Är ni nöjda? Hur upplever ni storleken 43 mm. Har inte provat den än men tycker den ser liten ut... Är det blå eller svart som gäller?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
23437DB1-0C45-4EE0-B7D4-526589EDB487.png
Hej, ni som har denna modell av Aquaracer. Är ni nöjda? Hur upplever ni storleken 43 mm. Har inte provat den än men tycker den ser liten ut... Är det blå eller svart som gäller?
Beror väl på hur stor arm du har och vilka preferenser! Jag har testat den och tycker den bär för stort på min handled som är ca 17,5 cm. De aquaracer som är 41mm sitter mycket bättre på mig
 

jodan75

Omega
2-Faktor
Har grövre handled och har en Carrera 43 mm idag som funkar utmärkt. Tänkte mest på att själva urtavlan ser liten ut i förhållande till resten. Vill ju att den fina urtavlan ska komma till sin rätt. Men det kanske den gör i verkligheten?
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Har grövre handled och har en Carrera 43 mm idag som funkar utmärkt. Tänkte mest på att själva urtavlan ser liten ut i förhållande till resten. Vill ju att den fina urtavlan ska komma till sin rätt. Men det kanske den gör i verkligheten?
Blå!!!
Och den är proportionerlig tycker jag, provat den flera ggr och aldrig reagerat på något annat iaf
 

baen

Omega
Tag heuer aquaracer calibre 5, 41mm. Är det ett bra alternativ till beggad omega smpc/tudor bb?
Finns det något anmärkningsvärt i positiv eller negativ bemärkelse att säga om modellen?

Uret tar ca 19500:-
Finns bättre pris än så för dom som vet var man ska leta?
 

Andyrew

Cartier
Tag heuer aquaracer calibre 5, 41mm. Är det ett bra alternativ till beggad omega smpc/tudor bb?
Finns det något anmärkningsvärt i positiv eller negativ bemärkelse att säga om modellen?

Uret tar ca 19500:-
Finns bättre pris än så för dom som vet var man ska leta?

Vilken modell är du på jakt efter? Keramisk bezel eller stål? Min rekommendation (om du flippar) är att köpa beg. Tag tar lite stryk när du sen säljer. Har själv en way2110 som är väldigt allsidig, sportig och dressig IMO.
 

baen

Omega
Vilken modell är du på jakt efter? Keramisk bezel eller stål? Min rekommendation (om du flippar) är att köpa beg. Tag tar lite stryk när du sen säljer. Har själv en way2110 som är väldigt allsidig, sportig och dressig IMO.

Modellen med keramisk bezel. Precis som du säger verkar dom inte riktigt ha samma andrahandsvärde som exv omega.
Hur är kvalitetsintrycket? Jag har aldrig pillat på en tag men däremot omegan. Är det jämförbart?
 

JB_XII

Rolex
Modellen med keramisk bezel. Precis som du säger verkar dom inte riktigt ha samma andrahandsvärde som exv omega.
Hur är kvalitetsintrycket? Jag har aldrig pillat på en tag men däremot omegan. Är det jämförbart?

Omegas SMPc är ett steg upp. TAGs länkar är dock väldigt bra och kanske till och med bättre. Skillnaden i kvalite speglar inte prisskillnaden. Utan du betalar en del för att det är Omega :)

Edit: detta är min åsikt skall tilläggas
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Omegas SMPc är ett steg upp. TAGs länkar är dock väldigt bra och kanske till och med bättre. Skillnaden i kvalite speglar inte prisskillnaden. Utan du betalar en del för att det är Omega :)

Edit: detta är min åsikt skall tilläggas
Likvärdiga. ;)
Jag tycker iaf min nya tag känns likvärdig i kvalitet men är lite roligare än smpcn.
 

baen

Omega
Kan erkänna att den omega jag tummat på är farsans ”bond” från 2000, dvs ingen keramisk bezel. Om vi dessutom talar andrahandsvärde så kosta den 13000 ny. Förmodligen är den mer värd idag :)

Åter till TAGen.. runt 15’ för en i nyskick med garanti verkar ju gå att finna så jag får suga på det lite. Tack för er feedback!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Säkert en smaksak. Jag tyckte jag upplevde en högre kvalite på smpc. Men jag kanske bara hade fel modell av aquaracer ;)
Kanske. Men på vadå? lite högre finish såklart. Du säger själv att länken är bättre på tagen. Bra byggkvalitet, keramisk, safir och 300m med riktigt bra vridring. Och alla mina fyra Aquaracers har gått inom +/- 1-2s

Vad är bättre på omegan?

Folk lär väl lyncha mig, kanske inte i denna tråd men men :D
 

JB_XII

Rolex
Kanske. Men på vadå? lite högre finish såklart. Du säger själv att länken är bättre på tagen. Bra byggkvalitet, keramisk, safir och 300m med riktigt bra vridring. Och alla mina fyra Aquaracers har gått inom +/- 1-2s

Vad är bättre på omegan?

Folk lär väl lyncha mig, kanske inte i denna tråd men men :D

Hehe, vi kan ta det över en öl. Jag får väl klämma på din nya och se om jag ångrar mig :D Filmen börjar nu med!
 
Topp