• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Kanske. Men på vadå? lite högre finish såklart. Du säger själv att länken är bättre på tagen. Bra byggkvalitet, keramisk, safir och 300m med riktigt bra vridring. Och alla mina fyra Aquaracers har gått inom +/- 1-2s

Vad är bättre på omegan?

Folk lär väl lyncha mig, kanske inte i denna tråd men men :D
Ha, du kan bli helgonförklarad om du fortsätter i denna stilen. Med det sagt gäller det att se upp, ibland kommer det in folk från de andra trådarna:D
 

Andyrew

Cartier
Modellen med keramisk bezel. Precis som du säger verkar dom inte riktigt ha samma andrahandsvärde som exv omega.
Hur är kvalitetsintrycket? Jag har aldrig pillat på en tag men däremot omegan. Är det jämförbart?

Tja, har bara pillat som hastigast på en smp c. Aquaracern känns absolut gedigen för de pengarna men en tudor (och kanske smp c) känns som en annan klass IMO. Framförallt tudorn som har en grym känsla på bezel.

Edit: kan tilläggas att det inte riktigt lämpar sig att jämföra två klockor där den ena är snudd på dubbelt så dyr.
 

baen

Omega
Jämförelsen blir ju aktuell då ursprungstanken var ny TAG alternativt 3-4 år gammal omega. Förutsätter att omegan ska vara bättre men TAG kan ju alltid överraska sett till priset och vara snudd på lika bra.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jämförelsen blir ju aktuell då ursprungstanken var ny TAG alternativt 3-4 år gammal omega. Förutsätter att omegan ska vara bättre men TAG kan ju alltid överraska sett till priset och vara snudd på lika bra.
Jag har ägt ett gäng smp men ingen smpc. Gillar Omega generellt men blev sugen att testa en TH Aquaracer för att ha som badklovka/beater. Den har knappt lämnat min handled på två veckor och jag kan instämma med många här att den är riktigt prisvärd. SMP/SMPC är riktigt fina klockor men när man tar prisskillnaden i beaktande så vinner Aquaracern lätt. Köpte en två år gammal WAY211C för 12' vilket jag ser som ett kap.

Go for it!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jämförelsen blir ju aktuell då ursprungstanken var ny TAG alternativt 3-4 år gammal omega. Förutsätter att omegan ska vara bättre men TAG kan ju alltid överraska sett till priset och vara snudd på lika bra.
Några sidor bak så finner du en kortare diskussion som några av oss hade gällande Aquaracer vs. SMP-C
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
När jag får tummen ur ska jag göra en jämförelse på denna och SMPc:n, eftersom jag sett några frågat om detta/jämförelse.

img_6025-jpg.752992
 
Senast ändrad:

baen

Omega
Återkoppling från tidigare i veckan. Det blev en omega idag istället för aquaracer. Men ven vet, kanske en sån också framöver!
 
Kanske. Men på vadå? lite högre finish såklart. Du säger själv att länken är bättre på tagen. Bra byggkvalitet, keramisk, safir och 300m med riktigt bra vridring. Och alla mina fyra Aquaracers har gått inom +/- 1-2s

Vad är bättre på omegan?

Folk lär väl lyncha mig, kanske inte i denna tråd men men :D

Omegan är en chronometer och urverket är def. mer "premium". Gällande länken så har Omegan en skruvad länk utan delar i stansad/bockad plåt, så om man gillar TAg:ens länk bättre så är det definitivt på subjektiva/utseendemässiga grunder. Vidare har Omegan en betydligt snyggare caseback.

Jag säger inte att Omegan är värd prisskillnaden men på vissa punkter är den tveklöst bättre.
 

gustis

Breitling
Fortsätter experimentera... min stackars trotjänare undrar nog vad som händer, efter så många lugna år...
Det känns lite olustigt och väl stumt med gummiband efter den otroligt följsamma och mjuka Zuludiver lädern jag haft på några veckor nu. Känns inte som den kommer ge med sig så vi får se om den blit långlivad. Detta är oxå en Zuludiver "premium italian" gummi, inköpt på watchgecko.com.
Jag tycker personligen det blev snyggt med det svarta gummit mot den svarta urtavlan och bezel. Kanske blir ett original gummi, den är ju lite böjd så den kanske är mer följsam...
IMG_20180315_075145.jpg
IMG_20180315_101235.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Fortsätter experimentera... min stackars trotjänare undrar nog vad som händer, efter så många lugna år...
Det känns lite olustigt och väl stumt med gummiband efter den otroligt följsamma och mjuka Zuludiver lädern jag haft på några veckor nu. Känns inte som den kommer ge med sig så vi får se om den blit långlivad. Detta är oxå en Zuludiver "premium italian" gummi, inköpt på watchgecko.com.
Jag tycker personligen det blev snyggt med det svarta gummit mot den svarta urtavlan och bezel. Kanske blir ett original gummi, den är ju lite böjd så den kanske är mer följsam...
IMG_20180315_075145.jpg
IMG_20180315_101235.jpg
Urläckert med gummiband på Carrera!
 
Topp