• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Någon som ägt/äger denna som kan dela med sig av lite tankar och bilder? Framförallt wristshot när det kommer till bilder. (Way 2013)
IMG_2187.JPG
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Hur är det med aquaracer, är det avsmalnande länk? (Tänker på dammodellen 32 mm, om det skulle vara skillnader på strl. Tycker att det ser ut som den smalnar av va?..)
IMG_2573.PNG
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Dagens förvärv, är riktigt nöjd än så länge och har allting en bra dykare ska ha enligt mig.
48EEC74D-3E78-4295-ACB0-907240D55E9D.jpeg

Jag tycker den bär mindre än sina 41mm och har en bra balans i vikten vilket gör att den sitter riktigt skönt på handleden. Plus att den är hyfsat tunn på 12.5mm med sina 500m wr.
Bär både mindre och sitter bättre (på mig iallafall) än tex nya PO 39.5mm som jag ägde för ett tag sedan :)
 

Fredlindgren

Breitling
Älskar Aquaracern, bra modell om man gillar dykare och vill köpa en "riktig" klocka. Har bytt stållänkarna mot ett armband i silikon. Lyckades hitta på eBay. Kommer dock sannolikt att byta tillbaka snart då armbandet inte var helt anpassat till just Aquaracer i allmänhet.
 

Bilagor

  • 20180412_140505.jpg
    20180412_140505.jpg
    97.4 KB · Visningar: 3

Fredlindgren

Breitling
Länken är ju grymt bra och snygg annars.
Tack! Jag håller med. På håll ser den riktigt fin ut. Främsta anledningen till att jag kommer byta tillbaka är att jag fick tälja lite i armbandet för att få den att passa. Inte för att den är för bred (20 mm) utan för att formgjutningen inte direkt var mm-precision. Den var inte så dyr dock, så jag tog mig friheten att tälja till den lite: https://www.banggood.com/2022mm-Bla...-DOTYzYaAh4xEALw_wcB&ID=3583&cur_warehouse=CN
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Dagens förvärv, är riktigt nöjd än så länge och har allting en bra dykare ska ha enligt mig.
48EEC74D-3E78-4295-ACB0-907240D55E9D.jpeg

Jag tycker den bär mindre än sina 41mm och har en bra balans i vikten vilket gör att den sitter riktigt skönt på handleden. Plus att den är hyfsat tunn på 12.5mm med sina 500m wr.
Bär både mindre och sitter bättre (på mig iallafall) än tex nya PO 39.5mm som jag ägde för ett tag sedan :)
vad är refnr på en såndär?
 

JB_XII

Rolex
Tycker den är riktigt bra, nästintill perfekt. Det enda jag skulle vilja ändra på är datumbubblan samt den kantiga bezeln :D

Datum bubblan är ju halva grejen. Håller bra kvalite i förstoringen. Den kantiga bezel må vara icke estetiskt tilltalande, men dess funktion är dubbel så bra som Omegas SMPc t.ex.
Dock så är Sub klart bäst gällande grepp och vridning :)
 
Topp