• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

hejsam

Patek
2-Faktor
Ok. Men en stor del av designen då.
Det är ju en stor del av klockans utseende, så jag kan inte förstå varför man köper en om man inte gillar det.
Var ju därför jag köpte wak2110 som sagt :)
E955E56D-2CA6-422E-B4BE-F355BFA21D23.jpeg
 

Fredlindgren

Breitling
Älskar Aquaracern, bra modell om man gillar dykare och vill köpa en "riktig" klocka. Har bytt stållänkarna mot ett armband i silikon. Lyckades hitta på eBay. Kommer dock sannolikt att byta tillbaka snart då armbandet inte var helt anpassat till just Aquaracer i allmänhet.
Bytte tillbaka till stållänk. Tyngden och känslan är tillbaka. Smaken är ju som baken men jag tycker att Aquaracern (i synnerhet WAY211C) har allt vad man kan begära av en dykare i motsvarande prisklass. Inte ångrat mig en enda dag sedan jag köpte den för drygt ett år sedan (inte ens när min sambo av misstag hittade fakturan:banghead:).
Aquaracer.jpg
 

TFK

Omega
Jag funderar på att skaffa en Aquaracer som sommarklocka, men på vissa av era bilder ser det ut som att kronan sticker ut väldigt långt. Är det något som ni upplever vara ett problem? Någon som klämt på en Aquaracer Calibre 7 GMT (WAY201F)? Den ser riktigt läcker ut, men jag är lite tveksam till storleken på 43 mm. Det är synd att Tag inte släpper den 40/41 mm.
 

Henmell

Cartier
2-Faktor
Jag funderar på att skaffa en Aquaracer som sommarklocka, men på vissa av era bilder ser det ut som att kronan sticker ut väldigt långt. Är det något som ni upplever vara ett problem? Någon som klämt på en Aquaracer Calibre 7 GMT (WAY201F)? Den ser riktigt läcker ut, men jag är lite tveksam till storleken på 43 mm. Det är synd att Tag inte släpper den 40/41 mm.

Det är många modeller jag är intresserade av som de endast släppt 43 mm av. Tkr jag e synd då jag föredrar 41 mm på min handled. Tänkte precis som du gällande att kronan sticker ut, men ingenting jag tänkt på efter att jag införskaffade mig en.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det är många modeller jag är intresserade av som de endast släppt 43 mm av. Tkr jag e synd då jag föredrar 41 mm på min handled. Tänkte precis som du gällande att kronan sticker ut, men ingenting jag tänkt på efter att jag införskaffade mig en.
Provade Aquaracer GMT för några månader sedan. Trevlig klocka, men bars absolut som en 43mm.
 

Fredlindgren

Breitling
Har tänkt fixa ett rubber strap till min aquaracer WAY211C.
Har någon något föreslag på någon som passar bra?
Letade (som en galning) efter ett gummi armband länge och väl utan att hitta något som passar optimalt. Ramlade sent omsider över denna (se länk nedan). Det passade dock inte "perfekt" så jag blev tvungen att anpassa det lite (tälja) med en vass kniv för att få det på plats. Väl när det sätt där nämndes det skönt med gummi men som helhet kändes det inte bra då man kunde se spår av mina "justeringar" om man tittade noga. Vilket gjorde att jag bytte tillbaka till stållänk efter några veckor. Bifogar bild på hur den såg ut.
PS 1. Gällande armbandet: det kan ha vart ett måndagsexemplar jag fick. Har ingen annan erfarenhet av den leverantören i övrigt.
PS 2. Om du hittar något som du är nöjd med, återkoppla gärna för jag är nyfiken!
Hoppas du blev lite klokare.
https://www.ebay.com/p/20mm-Rubber-...arrera-Black-17rc/1533214614?iid=310719038591
 

Bilagor

  • 20180412_140505.jpg
    20180412_140505.jpg
    97.4 KB · Visningar: 8

Fredlindgren

Breitling
Jag funderar på att skaffa en Aquaracer som sommarklocka, men på vissa av era bilder ser det ut som att kronan sticker ut väldigt långt. Är det något som ni upplever vara ett problem? Någon som klämt på en Aquaracer Calibre 7 GMT (WAY201F)? Den ser riktigt läcker ut, men jag är lite tveksam till storleken på 43 mm. Det är synd att Tag inte släpper den 40/41 mm.
Gällande WAY211C så upplever jag inte kronan som ett problem när den sitter på stållänk. Däremot när jag bytte till gummiarmband och den sätt lite tajtare runt handleden så nötte den lite mot övergången från handled till hand.
 

Pewe

Omega
Tjena, skulle vilja tighta till länken på min Aquaracer (wak2110) bara lite grann. Någon som vet om man kan flytta in dykförlängningen ett hål eller 2? Fixar urmakaren det tro?
Använde sökfunktionen så nu vet jag hur man ska göra. Frågan är bara om jag vågar försöka själv
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena, skulle vilja tighta till länken på min Aquaracer (wak2110) bara lite grann. Någon som vet om man kan flytta in dykförlängningen ett hål eller 2? Fixar urmakaren det tro?
Använde sökfunktionen så nu vet jag hur man ska göra. Frågan är bara om jag vågar försöka själv
Du har ju tre hål i mikrojusteringen. Räcker inte dom?
 
Topp