• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

R

Raderad medlem 15346

Guest
Dreglade över Monaco Gulf på mini Basel :hungry: fantastiskt vad jävla fin den är!

Carrera Heuer02 gmt var en positiv överraskning också
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Dreglade över Monaco Gulf på mini Basel :hungry: fantastiskt vad jävla fin den är!

Carrera Heuer02 gmt var en positiv överraskning också
Den där Gulf hemsöker mina klockdrömmar. Så mycket roligt man vill äga, och sedan lanserar TH en ny Monaco som, om ens möjligt, är ännu mer frestande än Calibre 11 referensen!
Kul att du gillade Heuer02 GMT! Vet du om den har börjat hitta ut till handlare överlag eller var det enbart för mini Basel? Hade gärna provat den, men har nog desvärre redan nu en tanke om vad jag kommer att tycka om den...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Den där Gulf hemsöker mina klockdrömmar. Så mycket roligt man vill äga, och sedan lanserar TH en ny Monaco som, om ens möjligt, är ännu mer frestande än Calibre 11 referensen!
Kul att du gillade Heuer02 GMT! Vet du om den har börjat hitta ut till handlare överlag eller var det enbart för mini Basel? Hade gärna provat den, men har nog desvärre redan nu en tanke om vad jag kommer att tycka om den...
Tyvärr var tjejen i TH-båset inte särskilt kunnig. Hon hade ingen info om klockorna mer än att de har "riktigt trevligt urverk av hög kvalitet" :rolleyes:

Frågade även om F1 Gulf men den visste hon inte heller något mer om tyvärr
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tyvärr var tjejen i TH-båset inte särskilt kunnig. Hon hade ingen info om klockorna mer än att de har "riktigt trevligt urverk av hög kvalitet" :rolleyes:

Frågade även om F1 Gulf men den visste hon inte heller något mer om tyvärr
Men vad i hela friden... Heuer02 måste ju vara värt något lite mer eftersom det är TH's första in-house verk någonsin (iofs beroende på hur man räknar). Calibre11 är kanske inte särskilt spännande att hänga upp i julgranen, men då får man minsann sälja in det andra lite bättre...;)

Nu visar jag på min totala okunskap när det kommer till F1 serien, men den släpptes väl bara i en ny Aston Martin edition nu under Basel?
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Men vad i hela friden... Heuer02 måste ju vara värt något lite mer eftersom det är TH's första in-house verk någonsin (iofs beroende på hur man räknar). Calibre11 är kanske inte särskilt spännande att hänga upp i julgranen, men då får man minsann sälja in det andra lite bättre...;)

Nu visar jag på min totala okunskap när det kommer till F1 serien, men den släpptes väl bara i en ny Aston Martin edition nu under Basel?

Gulf-versionen var nog bara en preview på Basel, den kommer officiellt släppas senare under året om jag minns rätt. Jag är nyfiken på att se den irl för på bilderna ser färgerna inte helt rätt ut, hoppas den är bättre när den kommer ut.
 

Barricello

Audemars
Alltså min första TAG Heuer :) ..har haft en Heuer-dykare förut. Så då va sommarn räddad! :cool:

962F7475-CA1D-4B36-9316-E8E279DF47EF.jpeg
 

Albinthuresson

Breitling
Har en Aquaracer som jag är skitnöjd med. Haft microjusteringen* på tajtaste hålet om ni förstår men klockan var ganska lös på handleden. Efter jag plockat av en länkbit och ändrat microjusteringen till det större så sitter klockan rejält tajt på handleden. Så inte riktigt nöjd mer något utav det. Finns det några andra alternativ för att få olika längd på länken? Någon kortare/längre länkbit att byta till? Tackar för hjälpen i förhand ✌️✌️
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Tjenare mina Tag-vänner!
Är det någon mer som har en aquaracer och har svårt att hitta gränslägen när det kommer till att justera datum och tid? Känns som att jag måste dra krona ut och in ett par gånger innan man kan justera datumet...
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Tjenare mina Tag-vänner!
Är det någon mer som har en aquaracer och har svårt att hitta gränslägen när det kommer till att justera datum och tid? Känns som att jag måste dra krona ut och in ett par gånger innan man kan justera datumet...
Känner inte igen det. Mina lägen är rätt distinkta.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Tjenare mina Tag-vänner!
Är det någon mer som har en aquaracer och har svårt att hitta gränslägen när det kommer till att justera datum och tid? Känns som att jag måste dra krona ut och in ett par gånger innan man kan justera datumet...
Låter inte normalt...
 

Makkanxd

Rolex
Tjenare mina Tag-vänner!
Är det någon mer som har en aquaracer och har svårt att hitta gränslägen när det kommer till att justera datum och tid? Känns som att jag måste dra krona ut och in ett par gånger innan man kan justera datumet...
Känner inte igen det du beskriver, däremot tycker jag mina har varit tröga i uppdraget. Varit hos urmakare och dom säger att det är normalt men det är som dag och natt om man jämför med min smpc
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Känner inte igen det. Mina lägen är rätt distinkta.
Låter inte normalt...
Känner inte igen det du beskriver, däremot tycker jag mina har varit tröga i uppdraget. Varit hos urmakare och dom säger att det är normalt men det är som dag och natt om man jämför med min smpc
Tack för er input, blir nog lite retreat i Skövde för herrn igen...
 

Pave

Cartier
2-Faktor
Klockan som fick mig att doppa tån i Tag-träsket :)
DSC_0131.JPG

Den var riktigt fin. Är ny här på forumet och har länge sneglat på just Aquaracern som min nya klocka. Denna tråd kanske får mig att komma till skott. Ni verkar ju nöjda med era klockor och det går faktiskt att hitta klockorna till överkomliga priser.
 

FrommJR

Breitling
Klockan som fick mig att doppa tån i Tag-träsket :)
DSC_0131.JPG
Underbart att få se denna pjäs, den klockan är snygg. Går och väntar på att få kapitalet att räcka till en som denna. DÅ är det såklart Calibre 5, Blå som jag kollar på själv!

En annan fråga till alla TH-ägare där ute som har NATO-band till sin klocka:
Har ni tips på färgkombination till den blåa Aquaracern samt hemsida ni tipsar på? Är färgblind haha (inte helt) så kan bli lite fel med nyanserna ibland ;)
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hej

Jag har inte haft någon TH hittills men nu verkar det vara dags. Jag söker en wak2122.
Hör gärna av dig om du kan hjälpa mig hitta en begagnad eller om du rent av har en liggandes. Tillbehör och mintcondition är inget krav.

Mvh
 
Topp