• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Mr.P

Breitling
2-Faktor
Fina klockor!
Jag tycker däremot jag aldrig hittat någon snygg gummilänk till min Aquaracer. Dem som finns är för tunna kontra urverket :(
 

Morotsmannen

Panerai
C589783E-9E3B-4C8F-8E1C-8BAEFA17DB68.jpeg
97AAE198-442D-4DCB-AF5A-41D0947053E6.jpeg
Borta en månad längtade hem till en chronograf den här är bara bäst på jakt efter en blå om någon har en över hör av er.
 
Halloj grannar!
Många här är säkert bekant med Z och THs gemensamhet genom historien. Har fråga om tavlan på bild. Vad kallas denna gryniga typ av tavla? Känns som en TH fråga. Jag satt å snickrade på Trattannons och kände att den är så specifik att den säkert har ett namn. Officiellt eller icke...
84A86605-C7FB-4BD4-8096-A2BC949D818F.jpeg
 

aitkin

Breitling
Hej,
Ny på forat, hoppas på lite hjälp,feedback.
Kikat på way.201a.ba0927 via Uret/MyWatch.
Velar mellan storlek 41 alt 43 mm.
Handledsmått drygt 20 cm.

Tack på förhand
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag gillar 43 mycket mer men tror majoriteten föredrar 41 så bäst är nog om du kan testa själv och avgöra :)

Och på mig passar 41 bäst. Kan bara uppmana dig att testa (om du har möjlighet). Vill också slå ett slag för de lokala AD. De är väl medvetna om priserna som uret.se etc håller. Du borde komma nära den nivån med lite förhandling. Lycka till!
 

aitkin

Breitling
Ser väldigt bra ut, snygg klocka , provade du 43?
Om så är fallet, är det stor skillnad?
Skjorta gäller på jobbet, så 43 kanske blir lite mycket.
Inget TH träsk här inte :)
 

LI0N

Panerai
Ser väldigt bra ut, snygg klocka , provade du 43?
Om så är fallet, är det stor skillnad?
Skjorta gäller på jobbet, så 43 kanske blir lite mycket.
Inget TH träsk här inte :)

Jag har själv 43an och jag tycker själv att tavlan är mer harmonisk på den! Jag har också skjorta på jobbet och jag tycker det funkar. Inte optimalt men helt ok!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
C589783E-9E3B-4C8F-8E1C-8BAEFA17DB68.jpeg
97AAE198-442D-4DCB-AF5A-41D0947053E6.jpeg
Borta en månad längtade hem till en chronograf den här är bara bäst på jakt efter en blå om någon har en över hör av er.
Den blåa calibre11 referensen är magiskt fin! Tyvärr hägrar annat innan det blir köp och innan dess väntar jag helst till 50-års firandet av Monaco 2019 och vad TH då kokar ihop för referenser!

Men personligen har jag svårt för att bestämma mig för om jag anser den "klassiska" eller nya Gulf edition vara bäst. Erkänner motvilligt att om man nu ska ha en Monaco ska det åtminstone vara en färgklick som syns rejält!
TAG-Heuer-Monaco-Gulf-2018-Special-Edition-CAW211R.FC6401-2.jpg
 

TFK

Omega
Satt och slökollade på mobilen då en annons från Jarl Sandin ploppade upp. Henrik Lundqvist från NY Rangers har varit med och designat en Aquaracer som precis ska släppas. Som Rangers-fan stiger pulsen och klockan ser riktig nice ut med lite vita, blå och röda detaljer. Priset är också förvånansvärt överkomligt på 20'. Sedan upptäcker jag att det är ett quartz-ur.. Besvikelse..

https://academy.jarlsandin.se/henri...en-limiterade-tag-heuer-aquaracer-i-goteborg/
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Satt och slökollade på mobilen då en annons från Jarl Sandin ploppade upp. Henrik Lundqvist från NY Rangers har varit med och designat en Aquaracer som precis ska släppas. Som Rangers-fan stiger pulsen och klockan ser riktig nice ut med lite vita, blå och röda detaljer. Priset är också förvånansvärt överkomligt på 20'. Sedan upptäcker jag att det är ett quartz-ur.. Besvikelse..

https://academy.jarlsandin.se/henri...en-limiterade-tag-heuer-aquaracer-i-goteborg/
Det du menar är "ytterligare en fördel är att det är kvarts för vem fan vill betala 20 lök för en klocka med ett Sellita-urverk av lägsta grade som förhoppningsvis håller tiden inom -10+20 sekunder per dygn" ;)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Skrev ju i Juli att min Aquaracer bara stannat,och lämnat in den hos Jarl Sandin.
Fick svar idag att Tag Heuer beställt nytt urverk ifrån Schweiz så det kommer att bytas ut. Vad som hänt med det gamla har jag ej fått svar på ännu.Gött med ett helt nytt urverk:)
 

Bilagor

  • B6A73630-D21E-4501-B8CD-CDCAB81E0969.jpeg
    B6A73630-D21E-4501-B8CD-CDCAB81E0969.jpeg
    264.9 KB · Visningar: 4

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
ang 43vs41-diskussionen;
Jag tycker inte det beror på handleder. Ingen har så pass stora handleder att 41 inte passar.
Problemet med 43orna är att de blir väldigt platta och boetten får skeva proportioner. Inte alltid lätt att se på bild.

Jag tycker alltså att 41mm är mycket snyggare än 43.
 

NickG

Cartier
Skrev ju i Juli att min Aquaracer bara stannat,och lämnat in den hos Jarl Sandin.
Fick svar idag att Tag Heuer beställt nytt urverk ifrån Schweiz så det kommer att bytas ut. Vad som hänt med det gamla har jag ej fått svar på ännu.Gött med ett helt nytt urverk:)
Det där bandet är helt fantastiskt!
Gött att de löste sig
 

LI0N

Panerai
Hur ser era cert ut? Har ni något skrivet på det? Mitt cert är tomt men det finns ju en QR-kod på certet? Kan jag på något sätt kolla om det är aktiverat?
 
Topp