• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

WatchIT

Panerai
4E4AFB72-3C03-41A6-B0F1-C559F18F765B.jpeg
Kände mig tvungen att komplettera min 43mm blåa Aquaracer med en lillebror, men är den för liten? Kommer säkert sitta fint till skjorta, eller?
Inte alls för liten, ser bra ut...
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
IMG_20181203_080235.jpg
var rädd att 40,5mm skulle vara för litet när jag är van vid 43 på andra Aquaracern, men till skjorta är den här perfekt.
Passar perfekt! Mindre klockor är påväg tillbaka säger de kunniga och jag tycker det är en rätt trevlig utveckling, det ser helt enkelt bättre ut på de flestas handleder. (Säger jag med 43mm Autavia Heritage... :banghead:)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Mums mums...
Heuer Carrera Fragment. Någon som vet något om denna?
Bild från Google.
660439-e2c585dc3be0e88eed3a073f77173ed6.jpg
Den lanserades för bara någon vecka sedan så den har flugit under radarn här på KS! Detta handlar om en Carrera som nu firar 55 år som har designats av Horoshi "Fragment" Fujiwara, en ikon inom japanskt street ware-mode (har jag läst mig till, detta är så långt utanför mitt intresseområde du kan komma ;)). Det rör sig iallafall om 39mm Carrera boett som har fått det nya inhouse verket Heuer02 vilket gör det till den första klockan i denna storleken som har det nya verkat. Klockan är imitiread till 500 exemplar och säljs enbart via TH's egna boutique:er eller via hemsidan till det facila priset av ca SEK76'.
 

Magellan

Omega
Den lanserades för bara någon vecka sedan så den har flugit under radarn här på KS! Detta handlar om en Carrera som nu firar 55 år som har designats av Horoshi "Fragment" Fujiwara, en ikon inom japanskt street ware-mode (har jag läst mig till, detta är så långt utanför mitt intresseområde du kan komma ;)). Det rör sig iallafall om 39mm Carrera boett som har fått det nya inhouse verket Heuer02 vilket gör det till den första klockan i denna storleken som har det nya verkat. Klockan är imitiread till 500 exemplar och säljs enbart via TH's egna boutique:er eller via hemsidan till det facila priset av ca SEK76'.


Jag gillar den skarpt måste jag erkänna. Dock är jag på tok för lite insatt i Tag Heuer världen.
Vad skulle ni säga 76K, värt?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag gillar den skarpt måste jag erkänna. Dock är jag på tok för lite insatt i Tag Heuer världen.
Vad skulle ni säga 76K, värt?
Angående om klockan är värd det priset eller inte är väl en personlig fråga, så jag kan inte säga något mer än min egen åsikt i frågan. Personligen hade jag hellre köpt en klassisk "Telemeter" Carerra, även om denna absolut var rätt snygg. Dessutom är det nya inhouse verket väldigt bra i min mening och det är kul att de har lyckats stoppa in det i en så pass liten boett som 39mm. Första klockan med detta urverket var deras Autavia som mäter 42mm, en klocka som jag för övrigt har burit varje dag i mer än ett år.
Angående Fragment tycker jag inte att det bandet eller NATO är det jag hade kört på, jag hade hellre velat ha klockan på ett klassiskt racing läder. 76k känns för mig lite omotiverat högt, även om det är en limiterad och numrerad klocka och jag hade nog på allvar funderat på att knipa ett exemplar om jag hade fått en prislapp på ca 30-50% under listpris.

Skulle jag ha köpt en av TH's senaste släpp hade det varit den Viceroy modell som lanserades nyligen.
COVER-TAG-Heuer-Autavia-Viceroy-x.jpg
 
Topp