• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

NickG

Cartier
44A77659-0DD1-4707-8E91-492DBE12DA73.jpeg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag hade helt missat att du fått tag i en sådanhär goding, grattis till ett utmärkt köp! Och se till att bära den på länk också, lite guld förgyller tillvaron! ;)
Tack! Kärleknvid första ögonkastet och den är i grymt bra skick. En ägare sedan ny, han fick den i bröllopspresent och bar den nästan aldrig.

Köpte av vår gode vän Tyler som driver Simon Watch Company, kan varmt rekommendera honom. Så ärlig, passionerad och bra service. Skrev innan han skickade och nämnde de få märken som finns på klockan för att säkerställa att jag är ok med dem så jag inte missat något. När klockan väl kom var den i bättre skick än jag vågat drömma om!
 
C

Coach

Guest
Den enda Tag Heuer jag har och en solklar favorit bland mina dinkor.
7AC421CD-D8E3-44B0-8199-956125571107.jpeg
Nu citerar jag mig själv här men trots favoritskapet så kommer den nog få lämna då nya inköp planeras :rolleyes: Så skulle någon i tråden vara sugen så dra ett pm.
Skicket är ypperligt bra.
Har även en oanvänd och inplastad länk till som aldrig kommit till användning.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tack! Kärleknvid första ögonkastet och den är i grymt bra skick. En ägare sedan ny, han fick den i bröllopspresent och bar den nästan aldrig.

Köpte av vår gode vän Tyler som driver Simon Watch Company, kan varmt rekommendera honom. Så ärlig, passionerad och bra service. Skrev innan han skickade och nämnde de få märken som finns på klockan för att säkerställa att jag är ok med dem så jag inte missat något. När klockan väl kom var den i bättre skick än jag vågat drömma om!
Det förklarar det ypperliga skicket! Mysig klocka som jag tittade lite på i just denna konfigurationen för en tid sedan. Nu är tyvärr plånboken ansträngd men vi hoppas på bättring snart så kanske jag kan titta vidare så länge! Jag hade faktiskt glömt bort Simon Watch tills du nämnde det, men han verkar få in lite smått och gott med jämna mellanrum och eftersom du var så nöjd med servicen får jag hålla hemsidan under uppsikt!

Länken är supertrevlig och helt klart en personlig favorit även om jag tycker om att köra min på läder ibland!
IMG_5643.jpg
 

Gabriel90

Panerai
God kväll !
Skulle behövs lite hjälp av er med erfarenhet av tag heuer.

Min chef har en Tag heuer WAY2112 med calibre 5..
klockan har börjat strula, den stannar efter ett par sekunder.. även när han drar upp klockan så stannar den upp efter ett par sekunder.
Han säger att man hör att något lossnat inuti när man skakar på klockan. (Han har inte tappat klockan eller liknande)
Nu har jag inte kikat på den, så jag vänder mig till er först.

Är det något känt fel med calibre 5?
Kan det vara så att det är dags för service?
Den är inköpt -2016
BEA4893C-B2C4-4439-9A7F-12750DFFB47A.jpeg
 

Elias.A

Cartier
God kväll !
Skulle behövs lite hjälp av er med erfarenhet av tag heuer.

Min chef har en Tag heuer WAY2112 med calibre 5..
klockan har börjat strula, den stannar efter ett par sekunder.. även när han drar upp klockan så stannar den upp efter ett par sekunder.
Han säger att man hör att något lossnat inuti när man skakar på klockan. (Han har inte tappat klockan eller liknande)
Nu har jag inte kikat på den, så jag vänder mig till er först.

Är det något känt fel med calibre 5?
Kan det vara så att det är dags för service?
Den är inköpt -2016
BEA4893C-B2C4-4439-9A7F-12750DFFB47A.jpeg

Det kan vara automathjulet som strular, min hade exakt samma problem. Jag lämnade in den och fick det fixat hos nymans ur. Dom bytte då ut automathjulet och efter det har den gått perfekt.
 

NickG

Cartier
God kväll !
Skulle behövs lite hjälp av er med erfarenhet av tag heuer.

Min chef har en Tag heuer WAY2112 med calibre 5..
klockan har börjat strula, den stannar efter ett par sekunder.. även när han drar upp klockan så stannar den upp efter ett par sekunder.
Han säger att man hör att något lossnat inuti när man skakar på klockan. (Han har inte tappat klockan eller liknande)
Nu har jag inte kikat på den, så jag vänder mig till er först.

Är det något känt fel med calibre 5?
Kan det vara så att det är dags för service?
Den är inköpt -2016
BEA4893C-B2C4-4439-9A7F-12750DFFB47A.jpeg
Jag kan minnas fel nu men vill minnas att @Nicke75 hade en Calibre 5 som stannade? Eller har jag läst i syne?
 
Topp