• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Makkanxd

Rolex
Många vet ju att Tag har problem med sina calibre 5 som stannar. Jag köpte en som hade haft problemet med som åtgärdades hos nymans för någon månad sedan.
Nu för 5 minuter sedan så hände det igen, klockan bara stannade. Gick ej att vrida igång den men när man ändrade tiden och tryckte in kronan igen så vakande den till liv.
Känns ju sådär iallafall. Jag trodde att när den lämnades in så åtgärdar det problemet som får klockan att stanna men tydligen inte? Aningen om nymans har gjort fel eller om felet kan återkomma igen vilket känns ännu värre! Oavsett så kommer klockan lämnas tillbaka till nymans imorgon så får vi höra vad de säger :(
76B4198A-F24D-4E33-A876-730F50CD6F6A.jpeg
 

noeLLY

Cartier
Många vet ju att Tag har problem med sina calibre 5 som stannar. Jag köpte en som hade haft problemet med som åtgärdades hos nymans för någon månad sedan.
Nu för 5 minuter sedan så hände det igen, klockan bara stannade. Gick ej att vrida igång den men när man ändrade tiden och tryckte in kronan igen så vakande den till liv.
Känns ju sådär iallafall. Jag trodde att när den lämnades in så åtgärdar det problemet som får klockan att stanna men tydligen inte? Aningen om nymans har gjort fel eller om felet kan återkomma igen vilket känns ännu värre! Oavsett så kommer klockan lämnas tillbaka till nymans imorgon så får vi höra vad de säger :(
76B4198A-F24D-4E33-A876-730F50CD6F6A.jpeg
Tillräckligt uppdragen då?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det där har nog inte med Tag heuer att göra egentligen. Då är det nog troligare att Sellita (eller eta vilket som råkar sitta i just din klocka) haft otur med någon batch i tillverkningen. Har ju faktiskt hänt andra märken också och lite sökning på nätet tycker jag inte ger någon direkt bild av att det skulle vara specifikt Tag heuer. Tråkigt ändå och hoppas uris åtgärdar på andra chansen!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Jag trodde att när den lämnades in så åtgärdar det problemet som får klockan att stanna
Ingenting lär ju ha åtgärdats, man byter väl hela urverket och smackar i ett nytt för några hundralappar?

Att Sellita-verken i dessa strular är min känsla också, återkommande tema på Calibre11...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ingenting lär ju ha åtgärdats, man byter väl hela urverket och smackar i ett nytt för några hundralappar?

Att Sellita-verken i dessa strular är min känsla också, återkommande tema på Calibre11...
Fast är detta verkligen vanligt? Jag menar alla mekaniska verk har ju en viss procent "doa" eller näst intill men surfar man på Sellita 200-1 problem eller stopping så kan man ju inte direkt säga att det är vanligt. Stor skillnad mot det problem med kronan som aquaracern led av en period. Det finns gott om poster kring det. Detta verkar inte särskilt vanligt. Eller?
 

Makkanxd

Rolex
Ingenting lär ju ha åtgärdats, man byter väl hela urverket och smackar i ett nytt för några hundralappar?

Att Sellita-verken i dessa strular är min känsla också, återkommande tema på Calibre11...
Det var bla automathjulet som byttes. Trodde också de bytte hela verket men tydligen inte. Kanske därför de strular nu igen då :D dock har jag inte märkt något sedan det hände
 
Jag köpte en Aquaracer av Uret.se i present till min fru tidigare i år. Datumväxlingen fungerar inte som den ska. Ibland växlar den halvvägs och ibland inte alls. Var i kontakt med Uret.se och de hänvisar till världsgarantin på 2 år. Man ska kunna lämna in den hos valfri auktoriserad handlare för garantiåtgärd. Var och skulle lämna den hos Rydbergs Ur i Helsingborg tidigare idag. De ville då ha 500:- för sina hanteringskostnader eftersom klockan inte var köpt där. Är detta vanligt/rimligt?
 

Makkanxd

Rolex
Jag köpte en Aquaracer av Uret.se i present till min fru tidigare i år. Datumväxlingen fungerar inte som den ska. Ibland växlar den halvvägs och ibland inte alls. Var i kontakt med Uret.se och de hänvisar till världsgarantin på 2 år. Man ska kunna lämna in den hos valfri auktoriserad handlare för garantiåtgärd. Var och skulle lämna den hos Rydbergs Ur i Helsingborg tidigare idag. De ville då ha 500:- för sina hanteringskostnader eftersom klockan inte var köpt där. Är detta vanligt/rimligt?
Nej det tycker jag verkligen inte är rimligt. Poängen med WW garanti är ju att man ska ha garanti överallt oavsett var den är köpt. Låter inte som garanti om man måste betala för det. Nu vet jag inte om det är ok att göra så men jag tycker det låter konstigt.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag köpte en Aquaracer av Uret.se i present till min fru tidigare i år. Datumväxlingen fungerar inte som den ska. Ibland växlar den halvvägs och ibland inte alls. Var i kontakt med Uret.se och de hänvisar till världsgarantin på 2 år. Man ska kunna lämna in den hos valfri auktoriserad handlare för garantiåtgärd. Var och skulle lämna den hos Rydbergs Ur i Helsingborg tidigare idag. De ville då ha 500:- för sina hanteringskostnader eftersom klockan inte var köpt där. Är detta vanligt/rimligt?
Jag var också tvungen att betala för ett liknande ärende och kollade upp detta med TH. Tydligen acceptabelt av AD att höra så eftersom det är upp till enskild butiks egen policy. Mitt tips är att kontakta Skövde Urteknik (THs generalagent i Sverige), de erbjöd sig att skicka fraktsedlar så jag slapp betala ADs avgift.
 
Nej det tycker jag verkligen inte är rimligt. Poängen med WW garanti är ju att man ska ha garanti överallt oavsett var den är köpt. Låter inte som garanti om man måste betala för det. Nu vet jag inte om det är ok att göra så men jag tycker det låter konstigt.
Jag var precis i kontakt med Skövde Urteknik som sköter Tag Heuers garantiärende i Sverige. Jag uppgav koden på garantikortet för dem och fick svaret att detta kort inte var aktiverat. Då är det väl troligen så att butiken genom vilken Uret.se köpt klockan inte aktiverat garantin. Har nu kontaktat Uret för att se vad de svarar. Känns inte så roligt det här...
 

Makkanxd

Rolex
Jag var precis i kontakt med Skövde Urteknik som sköter Tag Heuers garantiärende i Sverige. Jag uppgav koden på garantikortet för dem och fick svaret att detta kort inte var aktiverat. Då är det väl troligen så att butiken genom vilken Uret.se köpt klockan inte aktiverat garantin. Har nu kontaktat Uret för att se vad de svarar. Känns inte så roligt det här...
Så garantikortet var stämplat med någon ADs namn men inte aktiverat?
 

Makkanxd

Rolex
Mitt kort har också QR koden men den säger bara samma som Siffer/bokstavskombinationen. Tyvärr ingen stämpel från någon butik.
Har du testat skriva in den koden på THs hemsida? Eller det kansek inte funkar. Men återkoppla gärna vad uret säger. Och förövrigt, då var Rydbergs villiga att lösa ditt problem för 500kr även fast den inte hade TH garanti?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Många vet ju att Tag har problem med sina calibre 5 som stannar. Jag köpte en som hade haft problemet med som åtgärdades hos nymans för någon månad sedan.
Nu för 5 minuter sedan så hände det igen, klockan bara stannade. Gick ej att vrida igång den men när man ändrade tiden och tryckte in kronan igen så vakande den till liv.
Känns ju sådär iallafall. Jag trodde att när den lämnades in så åtgärdar det problemet som får klockan att stanna men tydligen inte? Aningen om nymans har gjort fel eller om felet kan återkomma igen vilket känns ännu värre! Oavsett så kommer klockan lämnas tillbaka till nymans imorgon så får vi höra vad de säger :(
76B4198A-F24D-4E33-A876-730F50CD6F6A.jpeg


Köp rolex ist. ;)
 
Har du testat skriva in den koden på THs hemsida? Eller det kansek inte funkar. Men återkoppla gärna vad uret säger. Och förövrigt, då var Rydbergs villiga att lösa ditt problem för 500kr även fast den inte hade TH garanti?
Skriver du in koden hittar de inte kortet. Troligen eftersom det inte är aktiverat. Rydbergs tittade inte ens på kortet. Ville ha 500:- för sina kostnader då klockan inte var köpt där. Vi får se vad Uret svarar..
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag var precis i kontakt med Skövde Urteknik som sköter Tag Heuers garantiärende i Sverige. Jag uppgav koden på garantikortet för dem och fick svaret att detta kort inte var aktiverat. Då är det väl troligen så att butiken genom vilken Uret.se köpt klockan inte aktiverat garantin. Har nu kontaktat Uret för att se vad de svarar. Känns inte så roligt det här...
Detta ska uret fixa.
 
Topp