• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu får jag vara med i denna tråd!
Har inte sett denna på forumet tidigare, monaco har jag sett, men just denna 37mm quartz?
- Den kanske räknas som ofin med det lite mindre måttet och batteri? :D
Hämtade den igår och jag diggar den!
3DF8D8D0-EC5A-4FC9-973C-20ABBEF25C76.jpeg
Välkommen in i tråden! Det viktigaste är att du är nöjd med klockan, det finns alldeles för många här på forumet som ibland glömmer det! :)
 

Dnyman

Omega
Har i alla år ratat klockor med länk, har inte känts bra på något sätt.
Har ett par sen innan och har bara kört läder/ mockaband.
Sen provade jag denna för ett tag sedan och det kändes perfekt.
Trivs riktigt bra med min nya Tag på länk :)
image.jpg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Nu får jag vara med i denna tråd!
Har inte sett denna på forumet tidigare, monaco har jag sett, men just denna 37mm quartz?
- Den kanske räknas som ofin med det lite mindre måttet och batteri? :D
Hämtade den igår och jag diggar den!
3DF8D8D0-EC5A-4FC9-973C-20ABBEF25C76.jpeg
Stort grattis!!! Mindre måttet och quartz gör den ju bara så mycket coolare! Min dröm är den där med blå tavla :cool:

Bjud gärna på lite närbilder samt baksidan
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Ja, jag gillar den verkligen som den är!
Hade varit riktigt fin med blå tavla - finns den?

Baksidan är inget direkt att se... men det är en simpel clean klocka!
CE998878-51C8-45A0-A72E-B71400B50D3B.jpeg
4BCA6EFF-A385-4294-9235-BE470CBEC901.jpeg
54D41AC3-C9E5-4198-BB90-F0D7DBCBBEF1.jpeg
62BC0D82-442E-415C-826A-1DC1EF284D2C.jpeg
Snyggt!

Nope finns inte med blå tavla, därav förblir det min dröm... Hade hoppats på att 50-årsjubileet i år skulle innebära att Monaco-serien skulle växa med fler alternativ men det verkar som att vi endast får fem limited editions i olika färgvarianter på "calibre 11" versionen...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
IMG_20190122_121857.jpg
Tänkte jag skulle kolla om någon av Er Carrera ägare råkar vara sugen på ett byte. Jag har den svarta 39mm och inser att alla mina andra klockor är svarta så ett byte mot en vit 39mm vore kul! Men bara den modellen ej dag/datum tex. Min är svart men skiftar väldigt mycket från kolsvart medarbetare blanka index till grå med lite sunburst. Skitsnygg klocka i perfekt skick men som sagt.... Sugen på att prova den vita!
 
Detta ska uret fixa.
Storyn fortsätter.... Måste erkänna att jag ångrar mitt köp från en "gråhandlare" visst billigare i i köp men vilka problem jag fått! Jag fick efter en dryg vecka meddelat från Uret.se att de nu ordnat så att garantikortet var aktiverat. Nöjd skickade jag klockan med garantikortet till Skövde urteknik för reparation. Idag ringde de upp mig och sa att eftersom kortets datum inte stämmer överens med det datum när garantin aktiverades så gäller inte garantin. ☹ Jag kontaktar uret ännu en gång och de säger att kortet är aktiverat och då ska garantin gälla. Vad gör man? Känns hopplöst....
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Storyn fortsätter.... Måste erkänna att jag ångrar mitt köp från en "gråhandlare" visst billigare i i köp men vilka problem jag fått! Jag fick efter en dryg vecka meddelat från Uret.se att de nu ordnat så att garantikortet var aktiverat. Nöjd skickade jag klockan med garantikortet till Skövde urteknik för reparation. Idag ringde de upp mig och sa att eftersom kortets datum inte stämmer överens med det datum när garantin aktiverades så gäller inte garantin. ☹ Jag kontaktar uret ännu en gång och de säger att kortet är aktiverat och då ska garantin gälla. Vad gör man? Känns hopplöst....
Pissig story. Se till att få skriftligt från Skövde urteknik och utifrån det försöka häva köpet om det inte löser sig.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Pissig story. Se till att få skriftligt från Skövde urteknik och utifrån det försöka häva köpet om det inte löser sig.
Vad gäller Tag kan man ju kolla garantin på nätet genom att knappa in serienummer o cert eller hur det nu var. Om denna tjänsten säger att garantin gäller så borde det väl vara lugnt. Om inte kan du ju påvisa det för Uret. Sedan skall jag säga att jag grå-handlat ett gäng gånger o enda gången det var lite struligt vad just med Uret. Dom verkar inte särskilt skarpa ...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Storyn fortsätter.... Måste erkänna att jag ångrar mitt köp från en "gråhandlare" visst billigare i i köp men vilka problem jag fått! Jag fick efter en dryg vecka meddelat från Uret.se att de nu ordnat så att garantikortet var aktiverat. Nöjd skickade jag klockan med garantikortet till Skövde urteknik för reparation. Idag ringde de upp mig och sa att eftersom kortets datum inte stämmer överens med det datum när garantin aktiverades så gäller inte garantin. ☹ Jag kontaktar uret ännu en gång och de säger att kortet är aktiverat och då ska garantin gälla. Vad gör man? Känns hopplöst....
Min känsla är att man måste nå en viss prisnivå för att det ska vara värt det. Att spara 7 papp på en aquaracer? Not so much... att spara 22 papp på en Monaco? Yes, då finns det "utrymme" i skillnaden för att bekosta vissa följdfel...
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Någon här med en Tag Heuer link? Är på jakt efter en vardagsklocka och funderar på en beggad Link. Någon med erfarenheter av dessa här? Vilken modell ska man leta efter och vad ska man hålla sig undan från?
 

Niemi

Breitling
Dags för mitt första inlägg här på forumet efter att ha hängt i bakgrunden något år. Fick hem denna idag. Mycket nöjd fastän den känns liten på min redan lilla handled
Får bli ett raceläder senare(som att svära i kyrkan?) så blir den lite skönare att bära
20190522_170737.jpg
 

NickG

Cartier
Dags för mitt första inlägg här på forumet efter att ha hängt i bakgrunden något år. Fick hem denna idag. Mycket nöjd fastän den känns liten på min redan lilla handled
Får bli ett raceläder senare(som att svära i kyrkan?) så blir den lite skönare att bära
20190522_170737.jpg
Grattis! Fantastiskt snygg!
Om jag skulle köpt ytterligare en Tag så hade det definitivt blivit en likadan!
Jag har traderabevakning på den modellen:D
Något racingläder tycker jag inte behövs, klockan gör ju sig så galet bra till den länken:)
 

Niemi

Breitling
Grattis! Fantastiskt snygg!
Om jag skulle köpt ytterligare en Tag så hade det definitivt blivit en likadan!
Jag har traderabevakning på den modellen:D
Något racingläder tycker jag inte behövs, klockan gör ju sig så galet bra till den länken:)
Jag är helt såld på modellen men alltid tyckt att den varit för dyr. Nu slog jag till under ett party i lördags.. :D så det är svårt att ångra dig såhär i efterhand :rolleyes:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Dags för mitt första inlägg här på forumet efter att ha hängt i bakgrunden något år. Fick hem denna idag. Mycket nöjd fastän den känns liten på min redan lilla handled
Får bli ett raceläder senare(som att svära i kyrkan?) så blir den lite skönare att bära
20190522_170737.jpg
Riktigt cool, grattis!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Dags för mitt första inlägg här på forumet efter att ha hängt i bakgrunden något år. Fick hem denna idag. Mycket nöjd fastän den känns liten på min redan lilla handled
Får bli ett raceläder senare(som att svära i kyrkan?) så blir den lite skönare att bära
20190522_170737.jpg
Välkommen in i värmen!
 

Norda

Panerai
Bytte orglädret till ett Hirsh Rally. För tjockt för att behålla viklåset tyvärr...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sen jag köpte klockan har jag tänkt att det vore ballt med ett brunt rally, men nu när det sitter på så är jag inte lika säker längre :wtf:
Vad tycker ni?
A0534329-BBD5-4181-B755-7A88EAE028AB.jpeg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Bytte orglädret till ett Hirsh Rally. För tjockt för att behålla viklåset tyvärr...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sen jag köpte klockan har jag tänkt att det vore ballt med ett brunt rally, men nu när det sitter på så är jag inte lika säker längre :wtf:
Vad tycker ni?
A0534329-BBD5-4181-B755-7A88EAE028AB.jpeg
Har lite svårt för dom där schweizerostbanden.
 
Topp