• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

R

Raderad medlem 15346

Guest
Bytte orglädret till ett Hirsh Rally. För tjockt för att behålla viklåset tyvärr...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sen jag köpte klockan har jag tänkt att det vore ballt med ett brunt rally, men nu när det sitter på så är jag inte lika säker längre :wtf:
Vad tycker ni?
A0534329-BBD5-4181-B755-7A88EAE028AB.jpeg
Njaaaaeee det blev inte superbra tyvärr
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bytte orglädret till ett Hirsh Rally. För tjockt för att behålla viklåset tyvärr...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sen jag köpte klockan har jag tänkt att det vore ballt med ett brunt rally, men nu när det sitter på så är jag inte lika säker längre :wtf:
Vad tycker ni?
A0534329-BBD5-4181-B755-7A88EAE028AB.jpeg
Jag gillar också att testa olika band på olika klockor. Just dom där med stoora hål är jäkligt knepiga att matcha. Det är lätt att det händer för mycket med både tavla/boettform och band. Passar perfekt till en vintage fleiger. Exempel på min miss-matchtest ;)
IMG_0721.JPG

Jag minns inte vad det var för märke, men jag hittade ett band med små hål och lite struktur med matt yta som kännsdes passande till min dåvarande kronograf...
speedy_f1.JPG
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Bytte orglädret till ett Hirsh Rally. För tjockt för att behålla viklåset tyvärr...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sen jag köpte klockan har jag tänkt att det vore ballt med ett brunt rally, men nu när det sitter på så är jag inte lika säker längre :wtf:
Vad tycker ni?
A0534329-BBD5-4181-B755-7A88EAE028AB.jpeg
Som sagts så njae. Däremot tror jag på ett ljusr racingmocka från @Feskarn
Screenshot_20190524-075515~2.png
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar också att testa olika band på olika klockor. Just dom där med stoora hål är jäkligt knepiga att matcha. Det är lätt att det händer för mycket med både tavla/boettform och band. Passar perfekt till en vintage fleiger. Exempel på min miss-matchtest ;)
IMG_0721.JPG

Jag minns inte vad det var för märke, men jag hittade ett band med små hål och lite struktur med matt yta som kännsdes passande till min dåvarande kronograf...
speedy_f1.JPG
Haha, samma tanke här. Små hål funkar, stora hål ser märkligt ut
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon här med way2113? Skulle vara kul med lite bilder då jag har en på g :D
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Bytte orglädret till ett Hirsh Rally. För tjockt för att behålla viklåset tyvärr...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sen jag köpte klockan har jag tänkt att det vore ballt med ett brunt rally, men nu när det sitter på så är jag inte lika säker längre :wtf:
Vad tycker ni?
A0534329-BBD5-4181-B755-7A88EAE028AB.jpeg

Skulle nog säga att racing- är att föredra framför rallystrap.. Tyvärr.. :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Apropå Monaco..

Screenshot_20190524-104929_Chrome.jpg


Bara det inte är den smått vedervärdiga tavlan @yonsson fotade i Basel. Ganska troligt att så är fallet dock.
Jag har sett två hemliga kronografer så det ena behöver inte utesluta det andra. ;)
Jag har sett bilder på alla 5 referenser som är limiterade till 169 exemplar och det var ingen rolig syn kan jag säga... Men det går ihärdiga rykten om en 50års jubileumsutgåva som inte ska vara fullt lika limiterad, så jag sätter mitt hopp till den!
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag har sett två hemliga kronografer så det ena behöver inte utesluta det andra. ;)

Misstänker att den som postades i Baseltråden var 70-talaren.. Ledtråd: Brun. :bag:

Jag har sett bilder på alla 5 referenser som är limiterade till 169 exemplar och det var ingen rolig syn kan jag säga... Men det går ihärdiga rykten om en 50års jubileumsutgåva som inte ska vara fullt lika limiterad, så jag sätter mitt hopp till den!

169 exemplar..? Då kan man ju lägga ned redan nu..

Den förra limiterade ser mer eller mindre likadan ut som den nuvarande Calibre 11? Dock 38 mm? Vart har du sett jubileumsmodellerna?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Misstänker att den som postades i Baseltråden var 70-talaren.. Ledtråd: Brun. :bag:



169 exemplar..? Då kan man ju lägga ned redan nu..

Den förra limiterade ser mer eller mindre likadan ut som den nuvarande Calibre 11? Dock 38 mm? Vart har du sett jubileumsmodellerna?
Jag fick se några halvtaskiga bilder som hade skickats runt internt inom TH för några månader sedan. Totalt 5 referenser limiterade till 169 exemplar var och kommer att rullas ut över de kommande 5 månaderna. Igår presenterades första modellen som är inspirerad av 1969-1979. Betydligt bättre än de bilderna jag fick se. Samtidigt var detta den enda av de 5 referenserna som gjorde något form av intryck på mig. Dock 39mm, inte 38!
L1020428.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag fick se några halvtaskiga bilder som hade skickats runt internt inom TH för några månader sedan. Totalt 5 referenser limiterade till 169 exemplar var och kommer att rullas ut över de kommande 5 månaderna. Igår presenterades första modellen som är inspirerad av 1969-1979. Betydligt bättre än de bilderna jag fick se. Samtidigt var detta den enda av de 5 referenserna som gjorde något form av intryck på mig. Dock 39mm, inte 38!
L1020428.jpg

Ok! Ja, på produktfotona såg ju den här helt ok ut, men känns ju inte på långa vägar aktuell för köp.. Kul dock att den blev rimligt prissatt, med tanke på de få ex som kommer tillverkas.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Tips på vart man köper snygga läderband till en Monaco?
Om du vill ha i klassisk stil så kan jag varmt rekommendera en italienare vid namn Giuliano. Han gör band på beställning och har ett stort urval färger och man kan välja vilken typ av hål man vill ha. Riktigt bra kvalitet och rimligt pris (80-100 Euro)

Här är ett några exempel som jag har
E4871FB5-F81E-4A9D-A18C-D6ACEBD62F40.jpeg


E13A57DC-FD6C-4A73-BD37-9F3B08C318A6.jpeg
 

Bilagor

  • 2F083FEE-5E8B-455D-B27F-E33BA8576642.jpeg
    2F083FEE-5E8B-455D-B27F-E33BA8576642.jpeg
    283.1 KB · Visningar: 1
Topp