• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
don't crack under pressure...trött är man, och glad.
6A1D5D9F-9513-4BB4-8262-B6F2DB39CE5B.jpeg
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Snyggt!

Bidrar med en bild från en banåka dag på Gelleråsen :)

Mantorp har jag dåliga erfarenheter av :hungover:. Får göra ett nytt försök nästa säsong

DSC_2229.JPG

Stilig bild! Den gör sig helt rätt på bana, skönt med en lättare klocka som det ändå är. Hade inte velat ha en stor klumpig dykare på ena handen runt banan.

Har bara provat Mantorp, provar gärna någon annan bana i vår. Slipper gärna bli omkörd av alla Porsche GT RS och AMG GT R på raksträckan. Har en Seat Cupra som är kul, men inte i närheten av banbilarna. Tips på bättre bana tas gärna emot :)

Är du nöjd med din Monza? Och vad kör du?
 

Riffraff

Cartier
Stilig bild! Den gör sig helt rätt på bana, skönt med en lättare klocka som det ändå är. Hade inte velat ha en stor klumpig dykare på ena handen runt banan.

Har bara provat Mantorp, provar gärna någon annan bana i vår. Slipper gärna bli omkörd av alla Porsche GT RS och AMG GT R på raksträckan. Har en Seat Cupra som är kul, men inte i närheten av banbilarna. Tips på bättre bana tas gärna emot :)

Är du nöjd med din Monza? Och vad kör du?

Min dåliga erfarenhet av Mantorp berodde inte på banan . Total sömnlöshet dagen innan bandag, delade rum med två storsnarkare. Tillfälle 2 fick jag köra två varv och sedan avbryta för bilen började klonka. Kunde inte bara åka hem heller för jag skulle stå flaggvakt i blåsten ett par timmar senare.

Jag har bara kört på Mantorp och Gelleråsen (hemmabana) så jag har ingen större koll jag heller :). GTR Gröndal har jag hört mycket gott om. Folk man stöter på vid bandagarna och som kört på banor runtom i landet säger att Gelleråsen är en av de roligaste för den är så teknisk.

Jag kör en Honda Civic Type-R (standardutförande) så att bli omkörd på raksträcka är en högst välbekant upplevelse för mig :D, men det är lugnt. Jag är inte där för att tävla o så klart har man ju inte på raksträcka en chans mot en Lambo, GTR.... eller de allra flesta hot hatches också för den delen. Har lyckats komma igen och passera en handfull 911'or och även om man lämnar egot hemma så är det ju en trevlig känsla :happyhappy:. Bortsett från långa raksträckan så är Gelleråsen rätt kurvig vilket passar en (i sammanhanget) motorsvag hot hatch. Det är inte bara plattan i mattan utan föraren kan göra stor skillnad. Tror Gelleråsen skulle passa din Cupra väl :)

Grymt nöjd med klockan, jag var ute efter en svart klocka med röda detaljer men hade inte en specifik klocka i kikarsiktet. Kollade in en del Sinn, sedan såg jag en Monza och föll pladask :heart:
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Någon som sitter på en nyare Aquaracer caliber 5 och kan slänga in ett foto på dykförlöngningen? Är den i pressad plåt?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Sådå... Efter en tid utan Tag gör jag comeback med denna skönhet. Har alltid gillat Aquaracer som modell men gillar öht inte keramiska bezels då dom oftast känns väldigt blingiga. Inte heller är cyklop över datum någon favorit. När jag för ett TAG sedan började leta efter en juste kvartsare att komplettera med insåg jag att den nuvarande quartz varianten av Aquaracern passar mig perfekt. Väldigt snygg o prisvärd dinka. Mycket nöjd so far men skulle förstås köpt den i våras då den ju är en sommarklocka av rang.:)...
IMG_20190909_182421.jpg
IMG_20190905_184924.jpg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Sådå... Efter en tid utan Tag gör jag comeback med denna skönhet. Har alltid gillat Aquaracer som modell men gillar öht inte keramiska bezels då dom oftast känns väldigt blingiga. Inte heller är cyklop över datum någon favorit. När jag för ett TAG sedan började leta efter en juste kvartsare att komplettera med insåg jag att den nuvarande quartz varianten av Aquaracern passar mig perfekt. Väldigt snygg o prisvärd dinka. Mycket nöjd so far men skulle förstås köpt den i våras då den ju är en sommarklocka av rang.:)...
IMG_20190909_182421.jpg
IMG_20190905_184924.jpg
Bra val och helt rätt med kvarts
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Tack! Quartz är lite underskattat. Kudos till TAG som fortsatt levererar till skillnad från tex Omega. I detta fall också till avsevärt lägre pris än caliber 5 så absolut prisvärt. Kul att blanda automat o quartz tycker jag!
Yes jag håller helt klart med! Det enda som skulle vara ytterligare grädde på moset är om de kunde steppa upp sitt quartz game och börja leverera haq-verk istället :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Yes jag håller helt klart med! Det enda som skulle vara ytterligare grädde på moset är om de kunde steppa upp sitt quartz game och börja leverera haq-verk istället :)
Ja instämmer fullständigt! Egentligen är det ju konstigt att inte fler väljer att stoppa i ETAs 63.111 dvs precidrive verket. Det används av märken utanför ETA gruppen o i detta fall är det ju ändå ett ETA som sitter i. Kanske är det 955.112 som sitter i mer "robust" men tja...
Å tredje sidan.... Jag är helt ok med att ställa klockan en gång i halvåret också! :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hell to the yes, nu snackar vi! Var plockade du upp den godingen? :cool: Jag väntar på nästa års version i hopp om att den blir mer lik första generationen med mörkare tavla!!!

Är du nöjd?

Till sist, bjud oss på ett par hundra bilder att avnjuta :angel:
Köpte den mest på kul och kommer nog att använda den väldigt sparsamt.
Har inte klockan hemma för tillfället får bjuda på lite bilder senare.

Nöjd visst tror att man måste ha en viss humor för att uppskatta ett dylikt ur:D
 
Topp