• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

R

Raderad medlem 15346

Guest
Köpte den mest på kul och kommer nog att använda den väldigt sparsamt.
Har inte klockan hemma för tillfället får bjuda på lite bilder senare.

Nöjd visst tror att man måste ha en viss humor för att uppskatta ett dylikt ur:D
Jag hoppas nästa version har timmarkeringar i form av tecknade sedlar, hade varit klockrent
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Ja det skulle vara rätt coolt.

Har du någon koll på hur många F1 Monopoly 2019 som tillverkades?
Utan att ha googlat för att verifiera vill jag minnas att den första gjordes i 200 exemplar men att den du har är en vanlig limited eller special edition där man brukar börja runt 1500 exemplar och tillverka en batch till om efterfrågan är större... men som sagt, jag kanske blandar ihop siffrorna i mitt lilla minne

Edit: en snabb googling verkar visa att jag minns rätt
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Utan att ha googlat för att verifiera vill jag minnas att den första gjordes i 200 exemplar men att den du har är en vanlig limited eller special edition där man brukar börja runt 1500 exemplar och tillverka en batch till om efterfrågan är större... men som sagt, jag kanske blandar ihop siffrorna i mitt lilla minne

Edit: en snabb googling verkar visa att jag minns rätt
Har för mig att jag läst något liknande.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Köpte denna visade sig vara min gamla. Nu får den stanna kvar hos husse:)
20190901_101202.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det var dags att testa TAG :) känns initialt som v äldigt mkt klocka för pengen. Mycket kul detaljer!
IMG_20190910_163742-01.jpeg
IMG_20190911_075309-01.jpeg
Grattis! Jag hoppade precis på aquaracer tåget också! Har haft en Carrera förut (39an) som var fantastiskt fin sett till pengarna. Aquaracern verkar lika prisvärd den! Riktigt fin finish om man luppar den! Kul med tvåfärgad lume också!
IMG_20190911_202258.jpg
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Grattis! Jag hoppade precis på aquaracer tåget också! Har haft en Carrera förut (39an) som var fantastiskt fin sett till pengarna. Aquaracern verkar lika prisvärd den! Riktigt fin finish om man luppar den! Kul med tvåfärgad lume också!
IMG_20190911_202258.jpg
Jag diggar verkligen tavelstrukturen på min. Får mig att klura om man inte bör testa en aqua terra också nångång :p

Väldigt mkt är väldigt trevligt med dessa iaf det är säkert :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Känns ändå som att TAG heuer långsamt börjar återupprätta sitt rykte. För några år sedan var det ju bara smutskastning. Det är inte alls så vanligt längre och här på KS känns det snarare som satt dom står rätt högt i kurs numera. Vilket dom är värda!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Känns ändå som att TAG heuer långsamt börjar återupprätta sitt rykte. För några år sedan var det ju bara smutskastning. Det är inte alls så vanligt längre och här på KS känns det snarare som satt dom står rätt högt i kurs numera. Vilket dom är värda!
Jag har fått lite samma intryck och tycker att det är generellt mycket bättre idag än vad det har varit. Samtidigt riskerar denna tråden och Calibre11-forumet bli lite ekokammare emellanåt.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag köpte min första TAG Monaco 2002 har blivit en hel del sedan dess.
Några Heuer Autavia, Silverstone, Pasadena osv. Ett gäng TAG har åxå kommit och gått genom åren.

I dagsläget, TAG Superpro, TAG Monaco, TAG F1 Alec Monopoly, TAG 1000 Deep diver och 2 TAG Autavia.
Som ni kanske förstår så har jag aldrig brytt mig om att TAG har varit/är dissat här och på många andra forum, vem bryr sig:D jag köper det jag gillar.

Nästa TAG får nog bli en Pepsi eller den nya gröna Aquaracern.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har fått lite samma intryck och tycker att det är generellt mycket bättre idag än vad det har varit. Samtidigt riskerar denna tråden och Calibre11-forumet bli lite ekokammare emellanåt.
Kommer också ihåg att de klankades ner mycket på TAG när jag var nyreggad här. Folk är så långsinta :p Skönt att man kommit så långt i missbruket att man bara bryr sig om att köpa de man gillar bara för att man faktiskt gillar det :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kommer också ihåg att de klankades ner mycket på TAG när jag var nyreggad här. Folk är så långsinta :p Skönt att man kommit så långt i missbruket att man bara bryr sig om att köpa de man gillar bara för att man faktiskt gillar det :)
Dom flesta som dissar märket har nog aldrig haft en på handleden man följer helt enkelt strömmen utan att veta:D
 
Topp