• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Rudolf

Omega
Jag står ju och velar i valet o kvalet på bratte mot tag, men jag tycker taggarna känns bättre överlag. Inte menat att brattarna är dåliga, men något speciellt med tag :)
 

Mojbjörn

Cartier
Jag står ju och velar i valet o kvalet på bratte mot tag, men jag tycker taggarna känns bättre överlag. Inte menat att brattarna är dåliga, men något speciellt med tag :)

Njaah kan nog inte hålla med om det. Breitling har en högre finnish. Håller dock med dig om att TAG gjort stora framsteg och nu är hack i hälarna på konkurrenterna. En chronometercerifiering skulle ju sitta fint och bättre clasp med fler justeringsmöjligheter osv. Men då går ju priset upp också! Vad dem går för idag gör dem ändå till riktigt mycket klocka för pengarna.
Detta var bara mitt personliga tycke :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag står ju och velar i valet o kvalet på bratte mot tag, men jag tycker taggarna känns bättre överlag. Inte menat att brattarna är dåliga, men något speciellt med tag :)
Finns många trevliga Brattar exempelvis SOH på mesh är ett grymt trevligt ur.
För att inte tala om Tudor GMTn, jaja valen är många:D
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Njaah kan nog inte hålla med om det. Breitling har en högre finnish. Håller dock med dig om att TAG gjort stora framsteg och nu är hack i hälarna på konkurrenterna. En chronometercerifiering skulle ju sitta fint och bättre clasp med fler justeringsmöjligheter osv. Men då går ju priset upp också! Vad dem går för idag gör dem ändå till riktigt mycket klocka för pengarna.
Detta var bara mitt personliga tycke :)
SVIKARE:D
 

Mojbjörn

Cartier
Finns många trevliga Brattar exempelvis SOH på mesh är ett grymt trevligt ur.
För att inte tala om Tudor GMTn, jaja valen är många:D
Tudors 41 mm serie är nog något jag strykt ett sträck över för gott! Haft flertalet och de är oonödigt höga bärs och känns som 45 mm. Kronan gräver in i handen. Det var inget för mig i alla fall. Men smaken är som baken!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tudors 41 mm serie är nog något jag strykt ett sträck över för gott! Haft flertalet och de är oonödigt höga bärs och känns som 45 mm. Kronan gräver in i handen. Det var inget för mig i alla fall. Men smaken är som baken!
Trevliga klockor, men precis som du säger är 41mm referenserna ingen rolig upplevelse att ha på handleden. Släpper de 58an med den röda bezeln är jag dock såld. Men inte tillräckligt såld för att släppa TAG.
 

JensBenO

Omega
Fredag med gamla carreran som åkt på länk igen.

91426F26-0B1E-4843-BB41-3E74413B210F.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det tror inte jag. Om du är OWG så blir det kanske så men roterar du den med andra klockor så kommer du förmodligen älska den!
Ja i mitt fall skulle det inte bli så då jag kommit fram till att jag inte klarar gröna klockor. Jag ser inget snyggt o det egentligen. Det passar i stort sett aldrig ihop med mina kläder. Lika lite som ett grönt bälte skulle göra. Hade en alpinist ett tag men det enda jag såg var att idag har jag en GRÖN klocka... Men såklart om man gillar gröna klockor så ökar förstås möjligheten. Jag tror ändå att de flesta kommer flippa snabbt. Tror detts med gröna klockor mest är en trend och att det är få som har en grön klockan år ut och år in. Kan ha fel.... :)
 

Mojbjörn

Cartier
Ja i mitt fall skulle det inte bli så då jag kommit fram till att jag inte klarar gröna klockor. Jag ser inget snyggt o det egentligen. Det passar i stort sett aldrig ihop med mina kläder. Lika lite som ett grönt bälte skulle göra. Hade en alpinist ett tag men det enda jag såg var att idag har jag en GRÖN klocka... Men såklart om man gillar gröna klockor så ökar förstås möjligheten. Jag tror ändå att de flesta kommer flippa snabbt. Tror detts med gröna klockor mest är en trend och att det är få som har en grön klockan år ut och år in. Kan ha fel.... :)
Självklart är det inte för alla. Skönt att du hittat vad som passar dig och vad du gillar. Smaken är som baken det har vi kommit fram till i denna tråd redan ;)
Själv gillar jag dock det och tror att den där kommer bli en hit :) Nu bär jag inte guld men en helguldklocka med en grön tavla är ta me fan bland det stiligaste som finns!
 
Topp