• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Merlin

Vacheron
2-Faktor
20190929_103129.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag använder bezeln på min Aquaracer för att ta tid på grejer mellan en och tre gånger på en dag då jag bär den. Vred bezeln för typ två timmar sen och har bara suttit i soffan sen dess. Skulle nyss vrida upp den till 0 men då satt den fast. Skit tänkte jag och drog en stund. Plötsligt lossnade den så jag vred några varv runt men det gick riktigt segt med ojämn fart.

Jag tänker "skräp under bezel". Vad tänker ni? Vågar jag pilla upp själv och rengöra eller kör jag förbi KLM globen imorgon?
Någon här med liknande erfarenhet?
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Jag använder bezeln på min Aquaracer för att ta tid på grejer mellan en och tre gånger på en dag då jag bär den. Vred bezeln för typ två timmar sen och har bara suttit i soffan sen dess. Skulle nyss vrida upp den till 0 men då satt den fast. Skit tänkte jag och drog en stund. Plötsligt lossnade den så jag vred några varv runt men det gick riktigt segt med ojämn fart.

Jag tänker "skräp under bezel". Vad tänker ni? Vågar jag pilla upp själv och rengöra eller kör jag förbi KLM globen imorgon?
Någon här med liknande erfarenhet?
Vet att det är rätt vanligt på seamaster & då är det skräp under ringen, skulle tippa på det!
 

KaiHaj

Omega
20191010_140852.jpg



Jag blev igår med Tag Heuer!
Hade ett försäkringsärende på min förra klocka som jag sumpade i somras, en Victorinox Maverick. Bestämd som jag var marserade jag till klockmaster I Globen med siktet inställt på en Seiko Prospex.
Väl I butiken gled min blick över till tag heuer hyllan där mitthyllan hade en stor skylt I sig med "Rea".
Där såg jag denna stjärna som skrek mitt namn.
Ref - WAY108A.FT6141

Så med priset för den gamla klockan som jag fick använda för en ny plus rea så vill jag tro att jag fick en sjuhelsikes bra deal! Nöjd är jag iallafall!
 

maxvh

Omega
20191010_140852.jpg



Jag blev igår med Tag Heuer!
Hade ett försäkringsärende på min förra klocka som jag sumpade i somras, en Victorinox Maverick. Bestämd som jag var marserade jag till klockmaster I Globen med siktet inställt på en Seiko Prospex.
Väl I butiken gled min blick över till tag heuer hyllan där mitthyllan hade en stor skylt I sig med "Rea".
Där såg jag denna stjärna som skrek mitt namn.
Ref - WAY108A.FT6141

Så med priset för den gamla klockan som jag fick använda för en ny plus rea så vill jag tro att jag fick en sjuhelsikes bra deal! Nöjd är jag iallafall!

Snyggt!
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
20191010_140852.jpg



Jag blev igår med Tag Heuer!
Hade ett försäkringsärende på min förra klocka som jag sumpade i somras, en Victorinox Maverick. Bestämd som jag var marserade jag till klockmaster I Globen med siktet inställt på en Seiko Prospex.
Väl I butiken gled min blick över till tag heuer hyllan där mitthyllan hade en stor skylt I sig med "Rea".
Där såg jag denna stjärna som skrek mitt namn.
Ref - WAY108A.FT6141

Så med priset för den gamla klockan som jag fick använda för en ny plus rea så vill jag tro att jag fick en sjuhelsikes bra deal! Nöjd är jag iallafall!

Stort grattis och välkommen till tråden! Vad fick du ge för den?
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
20191010_140852.jpg



Jag blev igår med Tag Heuer!
Hade ett försäkringsärende på min förra klocka som jag sumpade i somras, en Victorinox Maverick. Bestämd som jag var marserade jag till klockmaster I Globen med siktet inställt på en Seiko Prospex.
Väl I butiken gled min blick över till tag heuer hyllan där mitthyllan hade en stor skylt I sig med "Rea".
Där såg jag denna stjärna som skrek mitt namn.
Ref - WAY108A.FT6141

Så med priset för den gamla klockan som jag fick använda för en ny plus rea så vill jag tro att jag fick en sjuhelsikes bra deal! Nöjd är jag iallafall!
Grattis! Nu vill vi se skönheten i mörker!
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur mycket lug to lug-måttet skiljer sig mellan de äldre och nyare ref av aquaracer?

way2112 40,5mm och 20mm luggar
Wbd2112 41mm och 22 luggar
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Det här var ett bra pris. Någon som vet om autavia är påväg att utgå ur sortimentet?

Ca 39 SEK vs svenskt list på 56,5. Kurs kronor vs pund 12,6.

3432015A-4DC1-4BCD-86DF-ADCE31B93F9D.jpeg
 
Topp