• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det verkar som att man äntligen har beslutat att släppa Monaco med Heuer02 verket. Som väntat sitter kronan på höger sida tillskillnad från den klassiska Calibre11 referensen och tavlan är också märkt med TAG loggon samt sunburst-tavla. Lite halvtårkigt då jag gärna hade sett en re-edition på Calibre 11 med den matta Heuer-tavlan, men man kan inte få allt här i världen. Klockan finns redan upplagd på TAGs schweiziska sida men är inte tillgänglig för försäljning vad det verkar som.
Monaco_Heuer02_THStudioA_1200.jpg
Monaco_Heuer02_THSTudioB_1200.jpg


https://www.tagheuer.com/de-ch/uhre...02-automatik-chronograph-39-mm-cbl2111-fc6453
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
ADs började tydligen få leveranser av nya Monacon med Heuer02 verket redan för några veckor sedan, men var belagda med sekretess fram tills att klockan presenterades idag. Jag var lite tveksam till sunburst-tavlan och den mindre sekundvisaren men efter att ha testat tycker jag att båda var vädligt lyckade. Tavlan skiftar färg från ljusblått till nästan svart beroende på ljuset och sekundvisaren livar upp tavlan lite om man tittar mer norgrannt. Samtidigt var det på tiden att Monacon fick ett nytt in-house verk!
Jag är helt klart sugen!

IMG_0236.JPEG
IMG_0238.JPEG
 

Bilagor

  • IMG_0241.JPEG
    IMG_0241.JPEG
    329.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_0244.JPEG
    IMG_0244.JPEG
    198.3 KB · Visningar: 1
ADs började tydligen få leveranser av nya Monacon med Heuer02 verket redan för några veckor sedan, men var belagda med sekretess fram tills att klockan presenterades idag. Jag var lite tveksam till sunburst-tavlan och den mindre sekundvisaren men efter att ha testat tycker jag att båda var vädligt lyckade. Tavlan skiftar färg från ljusblått till nästan svart beroende på ljuset och sekundvisaren livar upp tavlan lite om man tittar mer norgrannt. Samtidigt var det på tiden att Monacon fick ett nytt in-house verk!
Jag är helt klart sugen!

IMG_0236.JPEG
IMG_0238.JPEG

Snyggt, den lider dock av den ack så vanliga kronograf-fetman :/
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Det verkar som att man äntligen har beslutat att släppa Monaco med Heuer02 verket. Som väntat sitter kronan på höger sida tillskillnad från den klassiska Calibre11 referensen och tavlan är också märkt med TAG loggon samt sunburst-tavla. Lite halvtårkigt då jag gärna hade sett en re-edition på Calibre 11 med den matta Heuer-tavlan, men man kan inte få allt här i världen. Klockan finns redan upplagd på TAGs schweiziska sida men är inte tillgänglig för försäljning vad det verkar som.
Monaco_Heuer02_THStudioA_1200.jpg
Monaco_Heuer02_THSTudioB_1200.jpg


https://www.tagheuer.com/de-ch/uhre...02-automatik-chronograph-39-mm-cbl2111-fc6453
ADs började tydligen få leveranser av nya Monacon med Heuer02 verket redan för några veckor sedan, men var belagda med sekretess fram tills att klockan presenterades idag. Jag var lite tveksam till sunburst-tavlan och den mindre sekundvisaren men efter att ha testat tycker jag att båda var vädligt lyckade. Tavlan skiftar färg från ljusblått till nästan svart beroende på ljuset och sekundvisaren livar upp tavlan lite om man tittar mer norgrannt. Samtidigt var det på tiden att Monacon fick ett nytt in-house verk!
Jag är helt klart sugen!

IMG_0236.JPEG
IMG_0238.JPEG
Riktigt bra tycker jag! Vad listar den?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Snyggt, den lider dock av den ack så vanliga kronograf-fetman :/
Visst är den rätt hög, men jag upplevde det inte som något direkt problem. Det kan iofs spela en roll att jag redan är van vid Heuer02 verket.
Riktigt bra tycker jag! Vad listar den?
Jag är helsåld! Listar 5400 euro och finns säkert snart i en "gråhandel nära dig" om den får samma historia som mycket från TAG Heuer...;)
 
Visst är den rätt hög, men jag upplevde det inte som något direkt problem. Det kan iofs spela en roll att jag redan är van vid Heuer02 verket.

Jag är helsåld! Listar 5400 euro och finns säkert snart i en "gråhandel nära dig" om den får samma historia som mycket från TAG Heuer...;)

Jag tillhör dem som dyker upp i de flesta trådar och gnäller på tjocklekar så ta inte så mycket notis av mina åsikter :)

Tycker Tag har en good streak just nu. Aquaracern är snygg, Autavia Isograph chronometer var skitläcker och de senaste Carrerorna lyckade. Jag önskar mig dock en El Primero Carrera, just för tjocklekens skull! :D
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag tillhör dem som dyker upp i de flesta trådar och gnäller på tjocklekar så ta inte så mycket notis av mina åsikter :)

Tycker Tag har en good streak just nu. Aquaracern är snygg, Autavia Isograph chronometer var skitläcker och de senaste Carrerorna lyckade. Jag önskar mig dock en El Primero Carrera, just för tjocklekens skull! :D
Jag är som du, jag har skrivit duktigt många inlägg när jag klagar på att "allt är för tjockt". Sedan vill jag tydligen inte ha något tunt och fint heller, utan något som är "lagom". Cirkus Broder var det här ja... ;)

Jag håller med dig, TAG har gått från klarhet till klarhet den sista tiden. Nya Monaco är magisk, de nya Carrera Calibre16 verkar bra och jag hade gärna provat Autavia Isograph!
Var det inte total recall på nya Autavia-modellen?
Så var det den lilla detaljen med Autavia Isograph. Helt återkallade då man inte fick nya fjädern att fästa som den skulle utan kunde skadas vid stötas och liknande. Dock kom några ut till marknaden, som TH har erbjudit sig att köpa tillbaka. Vem vet, detta kanske bli nästa Rolex-hype med vansinniga begagnatpriser om några år? ;)
 
Jag är som du, jag har skrivit duktigt många inlägg när jag klagar på att "allt är för tjockt". Sedan vill jag tydligen inte ha något tunt och fint heller, utan något som är "lagom". Cirkus Broder var det här ja... ;)

Jag håller med dig, TAG har gått från klarhet till klarhet den sista tiden. Nya Monaco är magisk, de nya Carrera Calibre16 verkar bra och jag hade gärna provat Autavia Isograph!

Så var det den lilla detaljen med Autavia Isograph. Helt återkallade då man inte fick nya fjädern att fästa som den skulle utan kunde skadas vid stötas och liknande. Dock kom några ut till marknaden, som TH har erbjudit sig att köpa tillbaka. Vem vet, detta kanske bli nästa Rolex-hype med vansinniga begagnatpriser om några år? ;)

https://www.calibre11.com/tag-heuers-2020-vision/

Pratas en del om autavian där, hyfsat intressant i övrigt med.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ligger en riktigt fin ”Wolf of Wallstreet” på Tradera, frågan är dock om man vågar köpa där o_O

https://www.tradera.com/item/190112/372124013/tag-heuer-1000-wolf-of-wallstreet-
Jag har köpt en del på Tradera och det har aldrig varit några problem hittils (dock inga klockor). När jag för en tid sedan försökte buda hem Tag Heuer visade sig att säljaren hade ett andra konto och budade tillbaka för att höja priset, vilket fick mig att ge upp angående klockor på Tradera. Missförstå mig inte, det finns säkert en hel del bra klocksäljare på Tradera, men jag köper hellre på annat ställe än att råka ut för samma sak igen.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Jag har köpt en del på Tradera och det har aldrig varit några problem hittils (dock inga klockor). När jag för en tid sedan försökte buda hem Tag Heuer visade sig att säljaren hade ett andra konto och budade tillbaka för att höja priset, vilket fick mig att ge upp angående klockor på Tradera. Missförstå mig inte, det finns säkert en hel del bra klocksäljare på Tradera, men jag köper hellre på annat ställe än att råka ut för samma sak igen.

Lade ett bud men valde att inte fortsätta, kom en del bud från konton med 0 omdömen vilket känns lite misstänkt :nailbiting:
 
Överlag förstår jag att man prisar automaturverk.
Anser ni att det även gäller "billiga" automatare?
Tänker på formula 1
WAZ1112 kontra WAZ2113.

Är det värt extra pengarna inom denna prisklass?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Överlag förstår jag att man prisar automaturverk.
Anser ni att det även gäller "billiga" automatare?
Tänker på formula 1
WAZ1112 kontra WAZ2113.

Är det värt extra pengarna inom denna prisklass?
I automaten sitter det ett caliber 5 vilket är ett Selitta 200 som egentligen är samma som ett eta 2824 vilket är ett av de vanligaste och mest pålitliga verken i prisklassen. Samma verk (iofs med olila grad av finish) har använts (och används väl fortfarande) av Tudor, IWC och säkert flera andra med betydligt dyrare klockor än Tag.

Så självklart är det värt de extra pengarna. Kom ihåg dock att andrahandsvärdet på Tag suger. Och du borde kunna få åtminstone 20 - 25 % rabatt på en ny. Köper du beggat så se upp för fejks - de förekommer och är välgjorda.

Lycka till, trevlig klocka oavsett verk.

Edit: roligare med bild
Screenshot_20191129-223428_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:
Tack för det utförliga svaret, och även varningen för kopior.. Sitter på alldeles för lite kunskap för att avgöra själv så får hålla mig till återförsäljare ;)
 
  • Like
Reactions: NRE

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack för det utförliga svaret, och även varningen för kopior.. Sitter på alldeles för lite kunskap för att avgöra själv så får hålla mig till återförsäljare ;)
Låter klokt. Men som sagt, var inte rädd för att fråga vad en AD kan göra på priset. Om de erbjuder 15% så säg att du tar den direkt om de ger 25%. Kan nästan lova att du får 20%.

Posta bild sen!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Nej det har väl finisherats lite men i grunden är det väl samma. Inte in-house direkt.

Använder de verkligen fortfarande eta? Inte i nya va?
Sorry klantigt formulerat av mig. Jag menade att 100% av klockorna inte har Sellita :) menade inte att Tag modifierar de billiga massproducerade verken, mer än att smacka på en egen rotor (om det inte är Sellita som gör även det åt dem).

jodå de använder fortfarande ETA i nya modeller men det är omöjligt att veta i vilka, det verkar vara slump beroende på tillgång antar jag. Kolla tex nedan video där Bruce visar urverket

 
Topp