• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Makkanxd

Rolex
Aj, detta är så plågsamt :D
127B14FD-5792-4950-8056-2EA82393410D.jpeg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte köpa en klocka i present och tänkte först på en Oris Aquis men har mer gått över till en Tag Heuer Aquaracer speciellt när jag kollat vad de går för begagnade. Det finns dock inga begagnade ute på KS just nu så jag tänkte åka och kolla vad en ny kostar. Kan man förvänta sig någon rabatt eller är det listpriset som gäller? Jag vet inte riktigt vilken modell jag tänkte köpa men den ska vara svart och automatisk samt inte kosta alldeles för mycket så jag får se vad de har inne!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag tänkte köpa en klocka i present och tänkte först på en Oris Aquis men har mer gått över till en Tag Heuer Aquaracer speciellt när jag kollat vad de går för begagnade. Det finns dock inga begagnade ute på KS just nu så jag tänkte åka och kolla vad en ny kostar. Kan man förvänta sig någon rabatt eller är det listpriset som gäller? Jag vet inte riktigt vilken modell jag tänkte köpa men den ska vara svart och automatisk samt inte kosta alldeles för mycket så jag får se vad de har inne!
Ska du köpa begagnat så se upp för fejks! Kolla cert och serienummer.

Köper du ny borde 20% inte vara något problem, kanske mer ändå med lite tur.

Lycka till
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Ska du köpa begagnat så se upp för fejks! Kolla cert och serienummer.

Köper du ny borde 20% inte vara något problem, kanske mer ändå med lite tur.

Lycka till
Jasså finns det fakes?!? Det var inget jag hade räknat med när det kommer till Tag Heuer. Möjligtvis på Monacon men inte på de billigare klockorna. Tack för varningen!

Okey då vet jag iaf ungefär vad jag kan räkna med för rabatt.
Tack så mycket! :)
 
  • Like
Reactions: NRE

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tänkte köpa en klocka i present och tänkte först på en Oris Aquis men har mer gått över till en Tag Heuer Aquaracer speciellt när jag kollat vad de går för begagnade. Det finns dock inga begagnade ute på KS just nu så jag tänkte åka och kolla vad en ny kostar. Kan man förvänta sig någon rabatt eller är det listpriset som gäller? Jag vet inte riktigt vilken modell jag tänkte köpa men den ska vara svart och automatisk samt inte kosta alldeles för mycket så jag får se vad de har inne!
TAG heuer till listpris är ingen bra idé. Kolla tex på Harvey store på C24 eller Montredo eller liknande. Man bör få minst 20% off för att vara ens nära vad dom kostar hos respektabla C24 handlare. (Sedan skulle jag iofs långt långt hellre köpa en Triumph Oceanking för dom pengarna. Ligger på 1900 dollar o åker i cirklar runt både TAG o Oris kvalitetsmässigt)
Edit: dock sämre som present då märket är såpass okänt.
 
TAG heuer till listpris är ingen bra idé. Kolla tex på Harvey store på C24 eller Montredo eller liknande. Man bör få minst 20% off för att vara ens nära vad dom kostar hos respektabla C24 handlare. (Sedan skulle jag iofs långt långt hellre köpa en Triumph Oceanking för dom pengarna. Ligger på 1900 dollar o åker i cirklar runt både TAG o Oris kvalitetsmässigt)
Edit: dock sämre som present då märket är såpass okänt.

"Åker cirklar runt"

Intressant, hur då? Jag ser samma stål, samma urverk, samma yada yada som alla andra märken. 2 års garanti är inte särskilt imponerande det heller. Snygga är dem dock.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
"Åker cirklar runt"

Intressant, hur då? Jag ser samma stål, samma urverk, samma yada yada som alla andra märken. 2 års garanti är inte särskilt imponerande det heller. Snygga är dem dock.
Tja vad sägs om bättre finish på boett o länk (mycket) bättre finish på tavla o visare, superbra AR, INTE samma urverk då Montan har ETAs 2892 justerat till +/- 5 osv. Helt enkelt en annan klass.
 
Tja vad sägs om bättre finish på boett o länk (mycket) bättre finish på tavla o visare, superbra AR, INTE samma urverk då Montan har ETAs 2892 justerat till +/- 5 osv. Helt enkelt en annan klass.

Flertalet källor anger Selitta men det är ju ok, +/-5 verkar vara en urverksspec och inte något Monta garanterar, Casebacken var semi-budget.

Klockan verkar förvisso fet, gillar tunnheten men jag ser inget synnerligen imponerande. Mer av samma urverk och samma rostfria stål.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Flertalet källor anger Selitta men det är ju ok, +/-5 verkar vara en urverksspec och inte något Monta garanterar, Casebacken var semi-budget.

Klockan verkar förvisso fet, gillar tunnheten men jag ser inget synnerligen imponerande. Mer av samma urverk och samma rostfria stål.
Numera är det precis som för TAG tillverkarens val efter tillgång mellan SW300 eller ETA 2892. Så imorgon båda fallen "finare" verk. Sedan med det resonemanget är ju alla klockor lika. Min GS är också i stål i safir osv. Men precis som för den måste man ju ha klockan i handen o kika på den lite noga med lupp osv för att verkligen se skillnaderna. Av alla klockor jag har eller har haft ligger Montan stadigt på tredje plats i min interna rankning. Rolex o GS före. Många andra efter. Men dom är iofs alla gjorda i stål med safirglas och inga horologiska underverk någon av dom. Har inte haft något från Dufour, Ferrier eller PP tex och kommer knappast ha det heller även om det vore trevligt :).
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Snyggt kompis! Ser bra ut med gummit istället för med länk som jag har provat, lite mer sportighet. Får vi ett handledsskott också? :)
Ja den gör sig sjukt bra på gummit! Otroligt bekväm också med titan och gummi, märks inte att man bär den

Jadå självklart kommer det någon handledsbild :D
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tja vad sägs om bättre finish på boett o länk (mycket) bättre finish på tavla o visare, superbra AR, INTE samma urverk då Montan har ETAs 2892 justerat till +/- 5 osv. Helt enkelt en annan klass.
Jag blir något konfunderad när man hoppar in i en märkestråd och har en allmän oskön attityd.

Finns säkert någon annan tråd där du kan hitta klockor som känns mer rätt för dig.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Läcker! Jag har fortfarande aldrig testat en carrera, varken i butik eller ägt. Borde kanske göra det!
Det här är en av få moderna Carreras som jag tycker bärs riktigt bra utan att få den där topptunga konstiga känslan som jag alltid får när jag testar calibre 16-versionerna.

Heuer01-verket är ju en dröm också, vilken känsla att vrida upp och jag kan inte sluta leka med kronografen!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag blir något konfunderad när man hoppar in i en märkestråd och har en allmän oskön attityd.

Finns säkert någon annan tråd där du kan hitta klockor som känns mer rätt för dig.
Tja nu har jag haft ett par Tag klockor o delar gärna mina ärliga synpunkter till dom som är intresserade. Själv är jag av uppfattningen att jag vill lära mig mer om saker, gärna också jämföra vad som är bra o mindre bra och har själv inga problem med att vissa märken jag äger är sämre än andra. Jag gillar dom ändå tex av designskäl. Och för den som är intresserad så har jag tidigare skrivit massor om hur fin och prisvärd Carreran är ifht annat i prisklassen.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tja nu har jag haft ett par Tag klockor o delar gärna mina ärliga synpunkter till dom som är intresserade. Själv är jag av uppfattningen att jag vill lära mig mer om saker, gärna också jämföra vad som är bra o mindre bra och har själv inga problem med att vissa märken jag äger är sämre än andra. Jag gillar dom ändå tex av designskäl. Och för den som är intresserad så har jag tidigare skrivit massor om hur fin och prisvärd Carreran är ifht annat i prisklassen.
Det är lugnt, att gämföra kvalitet, design, utseende m.m. kan bli rätt tröttsamt.
Det som funkar på min handled kan vara det som absolut inte funkar för dig, nåväl vi kan väl konstatera att TAG har producerat en hel del halvskumma modeller genom åren:D
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt! Hur tycker du den känns kvalitetsmässigt?
Tack! Själva klockan (ni förstår vad jag menar) känns kvalitetsmässigt som det ska. Fina detaljer och fin finish. Tag vet vad de sysslar med. Möjligen kan jag tycka det är lite snålt av Tag att inte slänga på ett lager AR på glaset, för det hade inte skadat. Länken och låset känns däremot rätt billiga. Aquaracer-linjen har bra mycket bättre länkar. Samtidigt är Formula 1-länken rätt bekväm och i mitt tycke riktigt snygg, så jag kan leva med rasslet.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Tack! Själva klockan (ni förstår vad jag menar) känns kvalitetsmässigt som det ska. Fina detaljer och fin finish. Tag vet vad de sysslar med. Möjligen kan jag tycka det är lite snålt av Tag att inte slänga på ett lager AR på glaset, för det hade inte skadat. Länken och låset känns däremot rätt billiga. Aquaracer-linjen har bra mycket bättre länkar. Samtidigt är Formula 1-länken rätt bekväm och i mitt tycke riktigt snygg, så jag kan leva med rasslet.

Låter ju mycket lovande! Att länken är inte är av toppkvalitet kan man ju leva med så länge den är bekväm :)
 
Topp