• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hehe, vad bra. Postade i paketöppningstråden när jag fick den, var la ganska ljummen reaktion på det. Har inte använt den särskilt mkt mest pga klarar inte av länken, men nu väntar jag på ett customband från ABP så det blir nog mera handledstid för Siffert framledes :)
Ljummen reaktion mest troligt för att man inte ska gilla TH det har dom stora pojkarna sagt:)

Med andra ord begriper man inte så följer man med strömmen.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hjälpte till med försäljningen av denna.
20160802_095826.jpg

Tommy Petersons Carrera.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hehe, vad bra. Postade i paketöppningstråden när jag fick den, var la ganska ljummen reaktion på det. Har inte använt den särskilt mkt mest pga klarar inte av länken, men nu väntar jag på ett customband från ABP så det blir nog mera handledstid för Siffert framledes :)
Ljummen reaktion mest troligt för att man inte ska gilla TH det har dom stora pojkarna sagt:)

Med andra ord begriper man inte så följer man med strömmen.
Det hade jag helt missat! Personligen förstår jag inte riktigt att TG kan vara så illa omtyckt av människor som inte har skaffat sig en egen uppfattning om klockorna. Autavia är t.ex. helt annat än Formula 1 serien med kvartsverk... Nu är jag ju väldigt partisk, men Autavian är ju fantastisk och jag håller inte med dig om länken; jag gillar den skarpt! :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det hade jag helt missat! Personligen förstår jag inte riktigt att TG kan vara så illa omtyckt av människor som inte har skaffat sig en egen uppfattning om klockorna. Autavia är t.ex. helt annat än Formula 1 serien med kvartsverk... Nu är jag ju väldigt partisk, men Autavian är ju fantastisk och jag håller inte med dig om länken; jag gillar den skarpt! :)
Fast jag tycker det har vänt! Nu verkar fler o fler inse att TAG är bra skit! Jag är för egen del helt tagen av kvalitetsnivån på min Carrera 39mm. Har tidigare varit väldigt sugen på en AT men ser ingen anledning alls längre. Carreran fyller exakt samma plats o faktiskt minst lika bra om man tycker att det är ok med ett vanligt ETA 2824-2. Vilket jag absolut gör då den alltid ligger mellan 2 till 4spd i avvikelse oavsett vad.
 

ChumpTime

Panerai
Det hade jag helt missat! Personligen förstår jag inte riktigt att TG kan vara så illa omtyckt av människor som inte har skaffat sig en egen uppfattning om klockorna. Autavia är t.ex. helt annat än Formula 1 serien med kvartsverk... Nu är jag ju väldigt partisk, men Autavian är ju fantastisk och jag håller inte med dig om länken; jag gillar den skarpt! :)

Jag håller med dig om allt (utom länken, too shiny). Def är väl som med allt annat LVMH rör vid, love it or hate it. Ganska intressant att exakt samma polarisering finns kring de andra märkena i samma stall (Hublot, Zenith). Samtidigt som alla Richemont-märken får likartad och särpräglad Richemont-kritik, etc.

Jag är supernöjd med klockan generellt, även om spikraka TG-lugs på 43mm kräver en handled som jag inte riktigt kan säga att jag har.
 

SuperSeven

Breitling
31625666-54DF-41BF-B5B1-164CC3D7A10D.png
Fast jag tycker det har vänt! Nu verkar fler o fler inse att TAG är bra skit! Jag är för egen del helt tagen av kvalitetsnivån på min Carrera 39mm. Har tidigare varit väldigt sugen på en AT men ser ingen anledning alls längre. Carreran fyller exakt samma plats o faktiskt minst lika bra om man tycker att det är ok med ett vanligt ETA 2824-2. Vilket jag absolut gör då den alltid ligger mellan 2 till 4spd i avvikelse oavsett vad.

Jag har haft min Carrera i ganska exakt ett år nu och är fantastiskt nöjd.
Finishen är oklanderlig och den missar på ca 1 sekund per dygn.
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Funderat mycket på Monza. Så snygga bilder som postas.

Testade för 2år sedan. Var för dyr. Testade för 1år sedan. Gillade inte riktigt känslan. Det exemplaret var vältestat. Inget jag ville köpa.

Tredje gången gillt kunde jag inte motstå. Den ligger kvar osåld på kanska många ställen. Synd. Fel prissatt, är ju inget 02 urverk. Men nu gick det att få ett pris från en Tag Heuer butik. Splitter ny. Så den fick följa med hem. Grym känsla på handleden. Håller tiden perfekt.

Bilder från morgonen.

9ACB2319-A272-493C-AF77-39B824CE5972.jpeg
4345050B-2550-4CA7-813C-5F8D0287066E.jpeg
 

Morotsmannen

Panerai
Funderat mycket på Monza. Så snygga bilder som postas.

Testade för 2år sedan. Var för dyr. Testade för 1år sedan. Gillade inte riktigt känslan. Det exemplaret var vältestat. Inget jag ville köpa.

Tredje gången gillt kunde jag inte motstå. Den ligger kvar osåld på kanska många ställen. Synd. Fel prissatt, är ju inget 02 urverk. Men nu gick det att få ett pris från en Tag Heuer butik. Splitter ny. Så den fick följa med hem. Grym känsla på handleden. Håller tiden perfekt.

Bilder från morgonen.

9ACB2319-A272-493C-AF77-39B824CE5972.jpeg
4345050B-2550-4CA7-813C-5F8D0287066E.jpeg
Kikat på den själv lite osäker på storleken är den inte 42mm .Känns aningen för stor för mig.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Funderat mycket på Monza. Så snygga bilder som postas.

Testade för 2år sedan. Var för dyr. Testade för 1år sedan. Gillade inte riktigt känslan. Det exemplaret var vältestat. Inget jag ville köpa.

Tredje gången gillt kunde jag inte motstå. Den ligger kvar osåld på kanska många ställen. Synd. Fel prissatt, är ju inget 02 urverk. Men nu gick det att få ett pris från en Tag Heuer butik. Splitter ny. Så den fick följa med hem. Grym känsla på handleden. Håller tiden perfekt.

Bilder från morgonen.

9ACB2319-A272-493C-AF77-39B824CE5972.jpeg
4345050B-2550-4CA7-813C-5F8D0287066E.jpeg
Jag har aldrig riktigt gillat den modellen men ändrade uppfattning när jag provade den för en tid sedan. Jag håller med om att den gärna hade fått vara 1-2mm mindre, men jag gillar ändå Monza skarpt!
 

Orrna

Cartier
Så sjukt kluven om jag ska sälja denna eller inte, min första riktiga klocka jag köpte 2010. Kikat på nya modeller och behöver frigöra pengar men känslorna tar över och jag håller mig oftast från säljknappen.

Vad tycker ni, är det en keeper eller är det inget märkvärdigt?
MC_3495301584708648859.jpg
20181108_132036.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Så sjukt kluven om jag ska sälja denna eller inte, min första riktiga klocka jag köpte 2010. Kikat på nya modeller och behöver frigöra pengar men känslorna tar över och jag håller mig oftast från säljknappen.

Vad tycker ni, är det en keeper eller är det inget märkvärdigt?
MC_3495301584708648859.jpg
20181108_132036.jpg
Kanske @Zingo77 kan ge dig nå tips :) jag är helt för att sälja o testa annat om man inte kan få loss kapital
 

jodan75

Omega
2-Faktor
Superfin! Dock så finns det många andra klockor som också är fina...
Jag tycker du ska byta till en ny klocka, kanske i storleken 40-41 mm. Sålde precis min av just denna anledning.
 

Orrna

Cartier
Superfin! Dock så finns det många andra klockor som också är fina...
Jag tycker du ska byta till en ny klocka, kanske i storleken 40-41 mm. Sålde precis min av just denna anledning.
Ja våra låg ju ute samtidigt. Har kollat hur den håller tiden och går minus ca en sekund per dag vilket är ruskigt bra. Saknar du din?
 

DarnGard

Cartier
Den ser faktiskt större ut på bilden, har ca 17,5-18 handleder. Men kanske är för stort ändå?
Många gånger ser en klocka stor ut på bild beroende på hur man tar bilden med vinklar osv. När den syns på armen av människor som står bredvid brukar sånt inte märkas förutom att den kan ge ett mer närvarande intryck..
Fet klocka, behåll den om den används.
 
Topp