• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

DMechanics

Breitling
Ingen fara! Jag svarar gärna så gott jag kan, men om frågan inte hade varit riktad till mig hade mitt svar inte hjälpt särskilt mycket.

Hursomhaver, jag köpte min Autavia Heritage i en av THs egna butiker. Om jag inte missminner mig var listpris ca 52'000 vid det tillfället och jag lyckades efter lite förhandlingar få ner priset att nästan motsvara gråhandeln.
Tackar! Inte så insatt i prisläget hos grågandlarna. Vad är en rimlig prisnivå hos gråhandlarna på en Autavia Heritage?
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
TH Monaco idag:)
31C15D20-C283-4CD9-A085-630B53B0A18C.jpeg
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Tag Heuer fans,
För er information kommer Tag Heuer genomföra en prisjustering uppåt den 2 november 2020. T.ex kommer Monaco gå upp med ca. 10.000.-.

Önskar er en fortsatt bra dag!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Bästa Tag Heuer fans,
För er information kommer Tag Heuer genomföra en prisjustering uppåt den 2 november 2020. T.ex kommer Monaco gå upp med ca. 10.000.-.

Önskar er en fortsatt bra dag!
Vad händer? Det enda rimliga förklaringen är att en referens i helguld (som idagsläget inte existerar enligt vad jag vet?) eller Heuer02 verket (som blir väldigt dyr om den ökar 10000kr).

Eller som det officiella KS-mottot kanske borde lyda: ”det börjar bli dyrt här nere k Schweiz”.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Spännande drag av ett instegsmärke att höja priserna med upp till 16% mitt under en global finanskris. Har man drabbats av hybris? :oops:
 

frasse

Cartier
Såja då var man en del av klubben med en 43mm Aquaracer.
Haft många olika klockor men tycker denna var ett annorlunda inslag.
Vet inte vad jag ska tycka om Tag Heuer hittills kommer nog men gillar klockan.
 

Bilagor

  • IMG_20201028_170936619.jpg
    IMG_20201028_170936619.jpg
    375 KB · Visningar: 32

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
IMG_20201106_172245.jpg
Äntligen egna verktyg. Mycket enklare att testa sig fram i lugn och ro så att man blir riktigt nöjd med länkjusteringen. Köpte det röda till Victorinoxen, mest som ett sommarband.

Några tips på vad som skulle funka till TAG:en om man skulle vilja variera sig? Något schysst Nato i textil kanske?
 

fedge

Breitling
Hej på er - vad tror ni ett rimligt pris på köp och sälj är för en Carrera Chrono CV2010 från 2010? Fullset med kvitto och cert men oservad (men går som den skall) och i använt men bra skick.

** EDIT: bortse från detta - såg att det finns en annan tråd för såna här frågor!
 
Senast ändrad:
Topp