• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schmumel

Omega
IMG_0996.JPG

Denna goding har fått mycket handledstid på sistone :)
 

Magistern

Cartier
IMG_0390.JPG
IMG_0391.JPG
IMG_0390.JPG
IMG_0378.JPG
Slängt på ett Nato. Mycket osäker på om jag gillar det. Laddade därför lumen i stället för att kompensera.

Fortsatt utprovning av Nato. Nu med en moddad variant där den extra flärpen skurits bort och den lösa änden samt låset hamnat på undersidan av handleden. Betydligt nättare och i mina ögon snyggare. Funderar på att gå lös även på det lite grannare grå bandet eller bör jag lägga band på mig och bara bära det som vanligt?
 

Shadyboy

Cartier
IMG_0390.JPG
IMG_0391.JPG
IMG_0390.JPG


Fortsatt utprovning av Nato. Nu med en moddad variant där den extra flärpen skurits bort och den lösa änden samt låset hamnat på undersidan av handleden. Betydligt nättare och i mina ögon snyggare. Funderar på att gå lös även på det lite grannare grå bandet eller bör jag lägga band på mig och bara bära det som vanligt?
Grymt! Har du möjlighet att fota "runtom klockan" när du har den på handleden? Fattar inte riktigt hur du gjort och hur det ser ut undertill men av det lillla jag ser ifrån ovan så ser det ut att kunna vara lösningen på det jag ogillar med Nato (att bandet pga vikningen tillbaka in i hällorna gör bandet så sjukt otympligt istället för att kunna vara det smidigaste man kan bära en klocka på).
 

Magistern

Cartier
IMG_0398.JPG
IMG_0397.JPG
IMG_0396.JPG
IMG_0394.JPG
Grymt! Har du möjlighet att fota "runtom klockan" när du har den på handleden? Fattar inte riktigt hur du gjort och hur det ser ut undertill men av det lillla jag ser ifrån ovan så ser det ut att kunna vara lösningen på det jag ogillar med Nato (att bandet pga vikningen tillbaka in i hällorna gör bandet så sjukt otympligt istället för att kunna vara det smidigaste man kan bära en klocka på).

Särskilt på denna klocka bidrog ju vikningen av fliken till att det blev oerhört otympligt och klockan kändes jättestor och hög. Med denna variant finns ju vikningen fortsatt kvar men hamnar på undersidan av handleden i stället. Bifogar några fler bilder som förhoppningsvis visar lite tydligare hur det ser ut och vad jag har gjort.
 

Shadyboy

Cartier
IMG_0398.JPG
IMG_0397.JPG
IMG_0396.JPG
IMG_0394.JPG


Särskilt på denna klocka bidrog ju vikningen av fliken till att det blev oerhört otympligt och klockan kändes jättestor och hög. Med denna variant finns ju vikningen fortsatt kvar men hamnar på undersidan av handleden i stället. Bifogar några fler bilder som förhoppningsvis visar lite tydligare hur det ser ut och vad jag har gjort.
Kanon!! Tack snälla! Ja men precis... då fattar jag ju! Det där är ju en riktigt bra idé ju! Vet inte om det finns några egentliga nackdelar med lösningen, men fördelarna är ju uppenbara. På en redan rätt gedigen klocka så blir ju ett standard nato rätt klumpigt, men det där är ju precis som man vill att det ska vara ju. Som ett supersmidigt ostoppat canvas typ. :) Stort tack återigen!
 

Back

Vacheron
2-Faktor

Miami

Rolex
2-Faktor
Brukar inte gilla moderna Tudor men just ikväll fick jag sug på bronze
Mitt problem är att jag gillar inte Nato och lädret den kommer på såg inte så skoj ut
Har någon testat något annat alternativ ? :)
 
Topp