• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
IMG_2007.JPG
 
Snackad mycket om black bay och pelagos men är det bara jag som är ett fan av Tudor north flag? Brutalt fin klocka. Dock fattar jag inte syftet med att ha en Power reserve indicator för en automatisk klocka. Hoppas dem ändrar på det och kanske introducerar en Sub dial med sekundvisare istället.
 

Jodisalt

Rolex
Snackad mycket om black bay och pelagos men är det bara jag som är ett fan av Tudor north flag? Brutalt fin klocka. Dock fattar jag inte syftet med att ha en Power reserve indicator för en automatisk klocka. Hoppas dem ändrar på det och kanske introducerar en Sub dial med sekundvisare istället.

Håller med om att North Flag är riktigt snygg. Jag gillar inte att power reserve indikatorn har fått en plats i urtavlan. Det hade Tudor inte behövt ha med.

Dock är min favorit Tudor Heritage Black Bay 36, en clean klocka!
 
Håller med om att North Flag är riktigt snygg. Jag gillar inte att power reserve indikatorn har fått en plats i urtavlan. Det hade Tudor kunna skippa.

Dock är min favorit Tudor Heritage Black Bay 36, en clean klocka!

Ruggigt fin klocka de där! Nämen precis PR indikatorn bryter mot symmetrin och känns ganska meningslös i och med att klocka är automatisk och varje gång man sätter på sig den o skakar om den så kommer PR vara på max ...
 
Topp