• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seinfeld

Omega
Ogillar BB Chronon ju mer jag kollar på den. Den är väldigt hög.. dessutom kommer snöflingevisarna ständigt blockera subdials känns det som.. enda moderna tudorkronografen jag kan tänka mig köpa är Monte Carlo heritage..
 

m_s

Patek
2-Faktor
Ogillar BB Chronon ju mer jag kollar på den. Den är väldigt hög.. dessutom kommer snöflingevisarna ständigt blockera subdials känns det som.. enda moderna tudorkronografen jag kan tänka mig köpa är Monte Carlo heritage..
Jag är precis tvärtom, fick inte ihop det alls från början men ju mer jag har beskådat den ju mer vill ja ha den. Snöflingevisarna absolut de kommer vissa stunder på dagen täcka vissa delar av subdials, men jag anser att det har blivit mer av en hype att vilja dissa kombinationen. Mer om detta och hur extremt litet problem det faktiskt är i verkligheten kan du läsa här -> https://www.hodinkee.com/articles/tudor-black-bay-chronograph-review
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Kollade och provade Nya two-tone BB igår. Absolut inte min klocka men den är faktiskt förbannat snyggt gjord i verkliga livet. Betydligt bättre än på foto.
Testade även BB41 men den kändes tyvärr som ett mycket kantigare och klumpigare alternativ till Explorern (214270), inte riktigt helsåld på den.
 

pankhurst

Omega
Glossy dial 7928 från 1966 :)
IMG_5739.JPG
Ser ju ny ut, wow!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Kollade och provade Nya two-tone BB igår. Absolut inte min klocka men den är faktiskt förbannat snyggt gjord i verkliga livet. Betydligt bättre än på foto.
Testade även BB41 men den kändes tyvärr som ett mycket kantigare och klumpigare alternativ till Explorern (214270), inte riktigt helsåld på den.
Känns förhoppningsfullt att höra höra det om Two-Tone. Den är en kandidat som än så länge ligger väldigt högt på listan över kommande önske-klockor!
 

Code

AKA Vincent B
Precis blivit Tudor ägare (ref 79230N , Inhouse MT5602). WOOW vilken klocka sjukt nöjd. Gillar den här mycket mer än vad jag gjorde med mina Rolex. Och 70tim reservtid....
 

Bilagor

  • 20170802_000854.jpg
    20170802_000854.jpg
    61.9 KB · Visningar: 74
  • 20170802_070135.jpg
    20170802_070135.jpg
    123 KB · Visningar: 79
  • 20170801_093606.jpg
    20170801_093606.jpg
    131.2 KB · Visningar: 79

Parkbank

Omega
Någon som har inhandlat en 79733N, dvs. BB G&S och levt med den några dagar, hur är den i så fall att leva med till vardags? Glider den under radarn för att vara guld sett till det borstade guldet istället för polerade? :)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Visst borde det vara guldplätering på denna? Fruktansvärt dåligt med info på Tudors hemsida, står bara "Fluted bezel in steel or yellow gold"

grid-m12713-0019.png
 
20170802_142819.jpg


Pelagos på Iso-Frane

Superlätt, robust och väldigt bekväm. Luktar gott gör den också. Den perfekta soffkrigarklockan.

(Alierade trupprörelser över Irak och Syren april- september -41 (Swantson Swantson))

Hmm.. datumet.. nu justerat..
 
Senast ändrad:
Topp