• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Kör en liten fuling och kollar om någon vill byta sin Pelagos mot en mycket fin Black Bay Black Gen 1?

IMG_5492.JPG
 

MAIN

Cartier
:)
Får väll fylla på med bilder i Tudor tråden också!
Från i måndags då jag smög efter öl i källartrappen hos svärmor. 
IMG_20170730_162802.jpg

Samt en från kvällens flanerande i GBG regn
..
IMG_20170804_190520.jpg


Måste säga att jag trivs väldigt bra med BB41 som beater.
Härlig lume och lättavläst i vardagen.

Hur precist går klockan, hur mycket diffar den på ett dygn?

Mycket trevlig klocka :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
:)

Hur precist går klockan, hur mycket diffar den på ett dygn?

Mycket trevlig klocka :)
Jag antar att det är samma verk som i BB36. Jag har mätt min 36:a varje dag i 58 dagar. Jag tänkte när jag startade att nu gör jag detta till dess att avvikelsen är över en minut innan jag ställer klockan igen. Just nu ligger den på -29,5 sek med snabbaste dygn +5 och långsammaste på -4. Snitt på -0,5 spd alltså. Använder WatchTracker för ios.
Klockan sover alltid på rygg med tavlan uppåt. Allt under +/- 10 sek per dag är ok i min bok.
 
Senast ändrad:

MAIN

Cartier
Jag antar att det är samma verk som i BB36. Jag har mätt min 36:a varje dag i 58 dagar. Jag tänkte när jag startade att nu gör jag detta till dess att avvikelsen är över en minut innan jag ställer klockan igen. Just nu ligger den på -29,5 sek med snabbaste dygn +5 och långsammaste på -4. Snitt på -0,5 spd alltså. Använder WatchTracker för ios.
Klockan sover alltid på rygg med tavlan uppåt. Allt under +/- 10 sek per dag är ok i min bok.

Tack för informationen - mycket uppskattat :)

Ja, det är ETA 2824 i både BB36 och 41.
Men Tudor anger ingenting kring vilken grad eller om de har modifierat verken, men din BB36 har ju en riktigt bra aggregerad gångprecision så det skulle inte förvåna mig om Tudor har lagt sin hand på verken!
Verkligen imponerande!
 

Jodisalt

Rolex
Haft haft min Tudor Black Bay Blue i några timmar nu. Kan inte säga mer än att jag är helnöjd med klockan. Varje gång jag tittar på urtavlan ser jag något som överraskar mig, inte minst snöflingan till timvisare. Jag kollar på klockan för att se vad tiden är och allt för många gånger händer det att man får lyfta armen igen för att man glömde av tiden då klockans utseende tog för mkt plats :)

Innan jag bestämde mig för den blåa hade jag kollat in den svarta och den röda. Följande är varför den blåa är perfekt (för mig):
- silver, vitt och blått är riktigt snyggt! (Även Tottenham Hotspurs färger ;))
- gillade att triangelns färg (silver) passar med bezeln. Har svårt för den svarta BB där triangeln är röd.
- den röda är sjukt snygg, den med men den är inte lika "klassisk" som den blåa. Tycker den röda är för "skrikig".

Till er som har Tudor BB i röd/svart, vad var det som fick er att välja just den färgen? Kul att höra hur ni resonerade kring färgval.

Trevlig lördagkväll!

IMG_0022.JPG


(Hoppas vi kan respektera varandras åsikter, keep it clean)
 
Senast ändrad:

Code

AKA Vincent B
Haft haft min Tudor Black Bay Blue i några timmar nu. Kan inte säga mer än att jag är helnöjd med klockan. Varje gång jag tittar på urtavlan ser jag något som överraskar mig, inte minst snöflingan till timvisare. Jag kollar på klockan för att se vad tiden är och allt för många gånger händer det att man får lyfta armen igen för att man glömde av tiden då klockans utseende tog för mkt plats :)

Innan jag bestämde mig för den blåa hade jag kollat in den svarta och den röda. Följande är varför den blåa är perfekt (för mig):
- silver, vitt och blått är riktigt snyggt! (Även Tottemham Hotspurs färger ;))
- gillade att triangelns färg (silver) passar med bezeln. Har svårt för den svarta BB där triangeln är röd.
- den röda är sjukt snygg, den med men den är inte lika "klassisk" som den blåa. Tycker den röda är för "skrikig".

Till er som har Tudor BB i röd/svart, vad var det som fick er att välja just den färgen? Kul att höra hur ni resonerade kring färgval.

Trevlig lördagkväll!

IMG_0022.JPG


(Hoppas vi kan respektera varandras åsikter, keep it clean)
Jag är helt tvärtom..tyckte den röda triangeln är snygg.. Och den svarta enligt mig passar mer med andra band. Och är lite mer diskret...
 

Bilagor

  • IMG_20170811_081739_368.jpg
    IMG_20170811_081739_368.jpg
    217.5 KB · Visningar: 57
  • IMG_20170811_085956_546.jpg
    IMG_20170811_085956_546.jpg
    220.2 KB · Visningar: 57

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Haft haft min Tudor Black Bay Blue i några timmar nu. Kan inte säga mer än att jag är helnöjd med klockan. Varje gång jag tittar på urtavlan ser jag något som överraskar mig, inte minst snöflingan till timvisare. Jag kollar på klockan för att se vad tiden är och allt för många gånger händer det att man får lyfta armen igen för att man glömde av tiden då klockans utseende tog för mkt plats :)

Innan jag bestämde mig för den blåa hade jag kollat in den svarta och den röda. Följande är varför den blåa är perfekt (för mig):
- silver, vitt och blått är riktigt snyggt! (Även Tottemham Hotspurs färger ;))
- gillade att triangelns färg (silver) passar med bezeln. Har svårt för den svarta BB där triangeln är röd.
- den röda är sjukt snygg, den med men den är inte lika "klassisk" som den blåa. Tycker den röda är för "skrikig".

Till er som har Tudor BB i röd/svart, vad var det som fick er att välja just den färgen? Kul att höra hur ni resonerade kring färgval.

Trevlig lördagkväll!

IMG_0022.JPG


(Hoppas vi kan respektera varandras åsikter, keep it clean)

Jag har haft alla tre färgerna men fastnade mest för den svarta. Tycker det svarta insertet framhäver tavlan och allt guld så bra. Den blå var snygg men lite för kall för min smak.

IMG_5510.JPG
 

Gabriel90

Panerai
Haft haft min Tudor Black Bay Blue i några timmar nu. Kan inte säga mer än att jag är helnöjd med klockan. Varje gång jag tittar på urtavlan ser jag något som överraskar mig, inte minst snöflingan till timvisare. Jag kollar på klockan för att se vad tiden är och allt för många gånger händer det att man får lyfta armen igen för att man glömde av tiden då klockans utseende tog för mkt plats :)

Innan jag bestämde mig för den blåa hade jag kollat in den svarta och den röda. Följande är varför den blåa är perfekt (för mig):
- silver, vitt och blått är riktigt snyggt! (Även Tottemham Hotspurs färger ;))
- gillade att triangelns färg (silver) passar med bezeln. Har svårt för den svarta BB där triangeln är röd.
- den röda är sjukt snygg, den med men den är inte lika "klassisk" som den blåa. Tycker den röda är för "skrikig".

Till er som har Tudor BB i röd/svart, vad var det som fick er att välja just den färgen? Kul att höra hur ni resonerade kring färgval.

Trevlig lördagkväll!

IMG_0022.JPG


(Hoppas vi kan respektera varandras åsikter, keep it clean)
Gratulerar till en underbar klocka.
Tycker själv att blåa e finast, lite mer modernare och vita index.
Alla färger är vinnare :) kan inte bli fel
 
Topp