• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oliver

Cartier
2-Faktor
Mycket vackert! Grattis! Din bild får mig även att sakna min BB36'a...
Tackar, hon är otroligt glad! Jag kommer förmodligen låna min hennes BB36:a vid tillfällen när en lite smäckrare storlek passar in. ;)

Så snygg! Jag är inte långt från att trycka på köp-knappen!
Håller verkligen med! Satt precis på Tudors hemsida och dregglar över BB41:an, funderar på om man ska välja en billigare skidresa så att man kan få till en julklapp till sig själv för att verkligen matcha sambons 36:a.
 

Code

AKA Vincent B
Hej alla! Detta blir mitt första inlägg i Tudor-tråden.

Har börjat titta på nya Black Bay, antingen svart eller röd. Min fundering är om man ska köra med länk eller läder.

Tänkte höra vad ni har för tankar/kommentarer/rekommendationer? För min del så är pengar en faktor (det är väl typ 3000kr skillnad) - samtidigt vill jag inte vara dumsnål om det är länken som jag borde ha.

Tack på förhand.
Samuel
Länk. Sen kan du alltid köpa "aftermarket" läder till..
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
IMG_2398.JPG
 
Hörni, tack för alla råd, vilken härlig grupp!

Då kan jag avrapportera att jag inom kort joinar Tudor Owners Group! Nu har jag beställt och betalt en röd BB 2017 med länk!

Passade på att sno lite bilder på klockan (faktiska bilder på köpt klocka) så jag kan dregla på kvällarna i väntan på leverans - inom 2-3 dar.

Återkommer när jag har den runt min handled:)

IMG_6874.PNG
 

Vatsug

Breitling
Hörni, tack för alla råd, vilken härlig grupp!

Då kan jag avrapportera att jag inom kort joinar Tudor Owners Group! Nu har jag beställt och betalt en röd BB 2017 med länk!

Passade på att sno lite bilder på klockan (faktiska bilder på köpt klocka) så jag kan dregla på kvällarna i väntan på leverans - inom 2-3 dar.

Återkommer när jag har den runt min handled:)

IMG_6874.PNG

Det var snabba ryck! Stort grattis:)
 

erow

Patek
2-Faktor
Hörni, tack för alla råd, vilken härlig grupp!

Då kan jag avrapportera att jag inom kort joinar Tudor Owners Group! Nu har jag beställt och betalt en röd BB 2017 med länk!

Passade på att sno lite bilder på klockan (faktiska bilder på köpt klocka) så jag kan dregla på kvällarna i väntan på leverans - inom 2-3 dar.

Återkommer när jag har den runt min handled:)

IMG_6874.PNG

Grattis! Hoppas du blir lika nöjd med klockan som jag är...
DSC_0235.jpg
 
Hej!

Ni som har BB chronometer, hur håller era klockor tiden? Har försökt läsa på nätet men inte fått så mycket info.

Jag vet att när man ställer sånahär frågor så svarar ofta de som har "bra" siffror, men hur som helst, dela gärna med :)
 

Code

AKA Vincent B
Hej!

Ni som har BB chronometer, hur håller era klockor tiden? Har försökt läsa på nätet men inte fått så mycket info.

Jag vet att när man ställer sånahär frågor så svarar ofta de som har "bra" siffror, men hur som helst, dela gärna med :)
Såhär håller min när jag mätte upp den förut på 10 dagar med kronan neråt under natten. Har jag tavlan uppåt går den nån sekund +. Min har dock nya "inhouse mt5602" urverket.
Screenshot_20170912-063528.png
 
Den går ju helt fantastiskt bra!

Ja precis, det är samma urverk som jag väntar leverens på, ska bli spännande att mäta upp den oxå.

Vet du om det är någon "inkörningsperiod" på nya klockor? Om jag ska vänta någon vecka innan....

Såhär håller min när jag mätte upp den förut på 10 dagar med kronan neråt under natten. Har jag tavlan uppåt går den nån sekund +. Min har dock nya "inhouse mt5602" urverket.
Screenshot_20170912-063528.png
 

Code

AKA Vincent B
Den går ju helt fantastiskt bra!

Ja precis, det är samma urverk som jag väntar leverens på, ska bli spännande att mäta upp den oxå.

Vet du om det är någon "inkörningsperiod" på nya klockor? Om jag ska vänta någon vecka innan....
Vet faktiskt inte då jag köpte min 4mån gammal (uttagen April 2017), och jag köpte den Augusti. Men dom säger ju att klockor överlag brukar gå lite + innan dom stabiliserat sig..
 

erow

Patek
2-Faktor
Hej!

Ni som har BB chronometer, hur håller era klockor tiden? Har försökt läsa på nätet men inte fått så mycket info.

Jag vet att när man ställer sånahär frågor så svarar ofta de som har "bra" siffror, men hur som helst, dela gärna med :)

Då jag köpte klockan ny vill jag vänta lite med att mäta upp den. Efter 7 dagar visar den + 5s, har haft tavlan uppåt på natten.
 

Code

AKA Vincent B
En rolig grej som jag märkt. Dom gamla 79220x modellerna har ju slutat tillverkas, det vet vi ju redan. Så dom finns bara och hitta på andrahandsmarknaden. MEN dom NYA 79230N (svarta) är typ slut överallt. Dom är slut hos Krons ur, Nymans ur, i Honkong (en kille som jag vet är där nu). Fanns tydligen 1 kvar i Singapore. Verkar bara finnas en på c24 också. Och då menar jag den svarta med LÄNK. Tror dom kommer bli rätt eftertraktade snart och stiga i värde. Så hittar ni någon billig i andrahand, KÖÖÖP!!
IMG_20170905_201151_338.jpg
 
Topp