• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blev lycklig ägare till den här igår
20170913_011924_001.jpg
 

Beastmode

Omega
Har bestämt mig att köpa en Tudor black bay. Jag sitter och velar mellan black bay 41 alternativt en vanlig black bay med nya MT5602. Det är prisskillnad på dryga 6tkr men det jag undrar är hur stor prisskillnaden kommer att vara vid framtida service? Innebär det nya in-house-verket en mycket högre prislapp? Detta är relavant då jag kommer att vara en fattig student när första servicebehovet kommer.
 
Har bestämt mig att köpa en Tudor black bay. Jag sitter och velar mellan black bay 41 alternativt en vanlig black bay med nya MT5602. Det är prisskillnad på dryga 6tkr men det jag undrar är hur stor prisskillnaden kommer att vara vid framtida service? Innebär det nya in-house-verket en mycket högre prislapp? Detta är relavant då jag kommer att vara en fattig student när första servicebehovet kommer.
Eta kan du serva var som helst.
Dessutom är tavlan på den med eta mycket snyggare ;)
 
Tja, kommer inte kunna svara på din fråga men här kommer en reflektion.

Jag har precis beställt en in-house BB. Valde den just pga av det nya urverket, sekundärt tycker jag tavlan är finare.

Skulle jag köpa ETA för att den var billigare så skulle jag ångra mig direkt.

Om priset är viktigt så ska du såklart köra på det, det är ju ett fint urverk oxå - men om du har preferenser som "jag hade egentligen velat ha..." så tycker jag det är bättre att vänta o spara lite till.

Som sagt, bara en personlig reflektion. Lycka till!

Har bestämt mig att köpa en Tudor black bay. Jag sitter och velar mellan black bay 41 alternativt en vanlig black bay med nya MT5602. Det är prisskillnad på dryga 6tkr men det jag undrar är hur stor prisskillnaden kommer att vara vid framtida service? Innebär det nya in-house-verket en mycket högre prislapp? Detta är relavant då jag kommer att vara en fattig student när första servicebehovet kommer.
 

Beastmode

Omega
Tja, kommer inte kunna svara på din fråga men här kommer en reflektion.

Jag har precis beställt en in-house BB. Valde den just pga av det nya urverket, sekundärt tycker jag tavlan är finare.

Skulle jag köpa ETA för att den var billigare så skulle jag ångra mig direkt.

Om priset är viktigt så ska du såklart köra på det, det är ju ett fint urverk oxå - men om du har preferenser som "jag hade egentligen velat ha..." så tycker jag det är bättre att vänta o spara lite till.

Som sagt, bara en personlig reflektion. Lycka till!
Du har helt rätt och jag håller med dig. Personligen tycker jag att in-house BB och eta BB har sina för- och nackdelar.

Men innan jag bestämmer mig vill jag bara försäkra mig kring hur mycket en service ungefär skulle kosta, så att det inte kommer som en chock! :)
 
Bra att du gör din research.

Det är ju ett nytt urverk, kanske inte så många karinna spm hunnit serva eller hört om servicekostnaden ännu.

Hoppas du finner det du söker, annars så ring bara en återförsäljare, det är ju en fair question.


Du har helt rätt och jag håller med dig. Personligen tycker jag att in-house BB och eta BB har sina för- och nackdelar.

Men innan jag bestämmer mig vill jag bara försäkra mig kring hur mycket en service ungefär skulle kosta, så att det inte kommer som en chock! :)
 

Beastmode

Omega
Bra att du gör din research.

Det är ju ett nytt urverk, kanske inte så många karinna spm hunnit serva eller hört om servicekostnaden ännu.

Hoppas du finner det du söker, annars så ring bara en återförsäljare, det är ju en fair question.
Jag är medveten om att jag inte kan få ett exakt svar men skulle uppskatta att cirka pris. Alltså varesig vi snackar 5tkr, 10tkr etc. :)
Annars för jag helt enkelt ta det hos AD.
 
Fick inget riktigt svar på min fråga? Har dock funderat på en eta-bb-dykare men vill ha en klocka i mint condition så det beror på varesig det kommer upp någon lämplig på köp o sälj när det är dags att köpa.
Inhouse-verket servar du hos ad som sätter priset själv, ett eta kan du serva var som helst där det finns konkurrens att tänka på vid prissättning. Eta bör vara billigare då.
79220 eller 79230 verkar ligga likvärdigt i inköpspris.
 
Topp