• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jo precis. Jag kanske tänker fel, men jag gjorde 2 mätningar inom 24h, känns då inte lika bra/säkert.

Hade det varit under en månads period så hade jag varit nöjd.
Du skrev att du blev lite besviken. Det hade inte jag blivit på -2s.
Nu vet jag inte vad du menar riktigt med att du mätte två gånger på ett dygn dock.
 

Primus

Breitling
Jo precis. Jag kanske tänker fel, men jag gjorde 2 mätningar inom 24h, känns då inte lika bra/säkert.

Hade det varit under en månads period så hade jag varit nöjd.
Tjena Silky!
Lite oklart hur du gjort dina mätningar men jag kan säga att min tudor pelagos går ca 2.4s för sakta på ett dygn, vilket är väl inom kronometerintervallet. Detta efter ca tre månader. Du kan nog vara rätt nöjd med -2s.
 
Tjaba :)

Din mätning på 3 mån låter ju väldigt bra!

Jag kanske ska ta tillbaka det jag skrev. Jag behöver ett värde på längre period för att se variationer och få bättre faktisk genomsnittsvärde.

Trevlig helg!

Tjena Silky!
Lite oklart hur du gjort dina mätningar men jag kan säga att min tudor pelagos går ca 2.4s för sakta på ett dygn, vilket är väl inom kronometerintervallet. Detta efter ca tre månader. Du kan nog vara rätt nöjd med -2s.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Fotosession genomförd
IMG_1451.JPG
 

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_2041.jpg
Tjaba :)

Din mätning på 3 mån låter ju väldigt bra!

Jag kanske ska ta tillbaka det jag skrev. Jag behöver ett värde på längre period för att se variationer och få bättre faktisk genomsnittsvärde.

Trevlig helg!

Jag har en bb36. Startade en ny mätning i juni och har mätt upp den varje dag till dess att den avvek mer än 1 minut. Det tog tre månader. En mätpunkt ( -4,7spd) av drygt 97 utanför cosc. Den har alltid sovit på rygg. Det lustiga är att den fortat eller saktat sig i perioder. Min amatöranalys säger att temperaturen påverkar men det är säkert fler faktorer. (Var i Italien och under den perioden saktade den sig)
Kan tillägga att allt under minuten per vecka är ok i min bok. Har inget mot att ställa klockan 1 ggr/vecka även om det såklart är roligt om klockan är än mer exakt. Sen kan man laborera med hur den sover på nätterna. Har fått för mig att min i princip nollar per dag om den har kronan ner på nätterna fast så är det för mig inte naturligt att lägga klockan.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
IMG_2041.jpg


Jag har en bb36. Startade en ny mätning i juni och har mätt upp den varje dag till dess att den avvek mer än 1 minut. Det tog tre månader. En mätpunkt ( -4,7spd) av drygt 97 utanför cosc. Den har alltid sovit på rygg. Det lustiga är att den fortat eller saktat sig i perioder. Min amatöranalys säger att temperaturen påverkar men det är säkert fler faktorer. (Var i Italien och under den perioden saktade den sig)
Kan tillägga att allt under minuten per vecka är ok i min bok. Har inget mot att ställa klockan 1 ggr/vecka även om det såklart är roligt om klockan är än mer exakt. Sen kan man laborera med hur den sover på nätterna. Har fått för mig att min i princip nollar per dag om den har kronan ner på nätterna fast så är det för mig inte naturligt att lägga klockan.

Skulle jag kunna få veta vilken applikation du använder för att mäta avvikelsen? :)
 
Snyggt! Tack för att du delade med dig! Ser att du använder Watch tracker?

IMG_2041.jpg


Jag har en bb36. Startade en ny mätning i juni och har mätt upp den varje dag till dess att den avvek mer än 1 minut. Det tog tre månader. En mätpunkt ( -4,7spd) av drygt 97 utanför cosc. Den har alltid sovit på rygg. Det lustiga är att den fortat eller saktat sig i perioder. Min amatöranalys säger att temperaturen påverkar men det är säkert fler faktorer. (Var i Italien och under den perioden saktade den sig)
Kan tillägga att allt under minuten per vecka är ok i min bok. Har inget mot att ställa klockan 1 ggr/vecka även om det såklart är roligt om klockan är än mer exakt. Sen kan man laborera med hur den sover på nätterna. Har fått för mig att min i princip nollar per dag om den har kronan ner på nätterna fast så är det för mig inte naturligt att lägga klockan.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Vad är et vettig pris å betala for en beggad Black bay? Gjerne pris på båda nya och gamla urverket om det skiller. Fikk et rett bra pris hos AD i dag, men dom hadde inte den blåa inne som jag helst vil ha.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad är et vettig pris å betala for en beggad Black bay? Gjerne pris på båda nya och gamla urverket om det skiller. Fikk et rett bra pris hos AD i dag, men dom hadde inte den blåa inne som jag helst vil ha.
Gamla begagnade 22-25 med länk
Nya modellen, begagnade 23-26 med länk

På läder kan du dra av på båda

Ett tips är att gå på den äldre modellen. Snyggare och än så länge är det nya verket inte så beprövat
Ett klokare val är alltså att sikta på en 79220

IMG_5389.JPG
 
Senast ändrad:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Gamla begagnade 22-25 med länk
Nya modellen, begagnade 23-26 med länk

På läder kan du dra av på båda

Ett tips är att gå på den äldre modellen. Snyggare och än så länge är det nya verket inte så beprövat
Ett klokare val är alltså att sikta på en 79220

IMG_5389.JPG
Takk, kanskje skal gjöre det. Får se om det kommer en til på köp och sälj snart så går jag vel for det som kommer först.
 

JoeBravoe

Cartier
Också svårt att förstå motståndet till bättre tidhållning + reserv. Pratade med Nymans igår som sa att servicepriset kommer vara snarlikt. Är de äldre snyggare så kör på det...
 
Topp