• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kexet77

Cartier
Testar nato idag
upload_2017-10-19_11-59-20.png
 

BrianKaiser

Breitling
Var på Bergströms Ur idag och köpte mig min Black Bay. Så otroligt vacker den är! Tänkte köpa en PAlegos först men när jag var där så provade jag båda och insåg att Black Bay’en var så snygg!
 

Bilagor

  • E1FC00AA-FC40-4E3A-A238-F4283C712035.jpeg
    E1FC00AA-FC40-4E3A-A238-F4283C712035.jpeg
    170.9 KB · Visningar: 120
  • 11955F2E-5553-4EFD-9D16-9B468F6380BC.jpeg
    11955F2E-5553-4EFD-9D16-9B468F6380BC.jpeg
    154.9 KB · Visningar: 119

Code

AKA Vincent B
Var på Bergströms Ur idag och köpte mig min Black Bay. Så otroligt vacker den är! Tänkte köpa en PAlegos först men när jag var där så provade jag båda och insåg att Black Bay’en var så snygg!
Stort grattis...ett läder som fattas bara..kan verkligen rekommendera "watchgecko" fr England. Beställer du med DHL express får du den på ca 2 dagar..
IMG_20171021_220306_787.jpg
IMG_20171021_220406_509.jpg
IMG_20171021_220514_628.jpg
IMG_20171021_220617_992.jpg
 

Reko

Cartier
2-Faktor
BBR.jpg


Har länge haft ett gott öga till Black Bay och då i första hand versionen med svart bezel. På nyligen annordnade Watchout eventet provade jag så en med röd bezel och den kändes rätt på alla sätt. På bild är den inte alltid självklar, men i verkligheten är den fantastisk! Sedan var det viktigt för mig att få tag på mk1 versionen med "smiley text och rosen". Lyckligtvis råkade Nymans Ur ha en kvar. Stort tack för trevligt bemötande och en trevlig affär!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
BBR.jpg


Har länge haft ett gott öga till Black Bay och då i första hand versionen med svart bezel. På nyligen annordnade Watchout eventet provade jag så en med röd bezel och den kändes rätt på alla sätt. På bild är den inte alltid självklar, men i verkligheten är den fantastisk! Sedan var det viktigt för mig att få tag på mk1 versionen med "smiley text och rosen". Lyckligtvis råkade Nymans Ur ha en kvar. Stort tack för trevligt bemötande och en trevlig affär!
Den har alltid varit en favorit för mig, stort grattis till en riktig höjdarklocka!

Men, vridningen kan inte stå sådär. Jag har inget problem med att vridningen används och att den inte alltid är centrerad som vissa andra här på forumet. Men när den står sådär med bara några grader fel så triggar det mitt ordningssinne rejält;).
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Den har alltid varit en favorit för mig, stort grattis till en riktig höjdarklocka!

Men, vridningen kan inte stå sådär. Jag har inget problem med att vridningen används och att den inte alltid är centrerad som vissa andra här på forumet. Men när den står sådär med bara några grader fel så triggar det mitt ordningssinne rejält;).

Stort tack! Känns som en klocka med många strängar på sin lyra, utan att bli en tråkig kompromiss.

Haha!
Jag såg att vridringen stod off center, men tänkte sedan att så nördig får jag inte vara så att jag tar om bilden bara för det. :p
 

BrianKaiser

Breitling
Jag fick en fråga av min fru som jag inte kunde besvara. Hon vet att jag har en förkärlek till Rolex Submariner, när fick syn min Tudor Black Bay (svart) så fick jag frågan om det var en Submariner?
Jag sa, nej och fick följdfrågan varför?
Och det kunde jag inte svara på och det är här ni experter kommer in.

Vad är det som gör en klocka Submariner, är det namnet eller måste klockan uppfylla något krav? Black Bay’en är det en submariner klocka?
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Jag fick en fråga av min fru som jag inte kunde besvara. Hon vet att jag har en förkärlek till Rolex Submariner, när fick syn min Tudor Black Bay (svart) så fick jag frågan om det var en Submariner?
Jag sa, nej och fick följdfrågan varför?
Och det kunde jag inte svara på och det är här ni experter kommer in.

Vad är det som gör en klocka Submariner, är det namnet eller måste klockan uppfylla något krav? Black Bay’en är det en submariner klocka?

Submariner är ett modellnamn på en Rolex och men även några gamla Tudors som inte tillverkas längre. Black bay är en black bay :)

IMG_9760.JPG
 
Senast ändrad:

Mateoo

Breitling
Tjenare.
Bjuder på två bilder, en på black bayen tagen på bröllopsresan samt en Pelagos som kom som gåva nu i lördags på min födelsedag :)
Gillar verkligen Tudor och nästa på listan blir nog en äldre modell Submariner 76100.
Ha en trevlig Måndag där ute.
Tudor black bay Maldiverna.JPG
Tudor Pelagos.JPG
 
Senast ändrad:
Topp