• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JDQ

Panerai
2-Faktor
54C7CD97-EE31-49C0-9333-FC434E77E40B.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag kanske petar på några ömma tår här...men kör ändå...:rolleyes:
Jag tycker att Tudor lyckats med sina nysläpp (ja, nya och nya kan väl diskuteras...), men de modeller som jag tycker är riktigt fina, Black Bay och framför allt Pelagos (skulle definitivt kunna tänka mig en blå), så har jag efter lite bildgooglande upptäckt att de ser riktigt hemska ut i profil:eek:. Överdrivet tjock boett jämfört med vridring, ser tametusan inte riktigt klokt ut...:wideyed:
Vad säger ni som äger dessa klockor? Är det något man tänker på/reagerar på IRL? Ger bilderna en felaktig bild av proportionerna?
Tudor-Pelagos-Watch-4.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag kanske petar på några ömma tår här...men kör ändå...:rolleyes:
Jag tycker att Tudor lyckats med sina nysläpp (ja, nya och nya kan väl diskuteras...), men de modeller som jag tycker är riktigt fina, Black Bay och framför allt Pelagos (skulle definitivt kunna tänka mig en blå), så har jag efter lite bildgooglande upptäckt att de ser riktigt hemska ut i profil:eek:. Överdrivet tjock boett jämfört med vridring, ser tametusan inte riktigt klokt ut...:wideyed:
Vad säger ni som äger dessa klockor? Är det något man tänker på/reagerar på IRL? Ger bilderna en felaktig bild av proportionerna?
Tudor-Pelagos-Watch-4.jpg
Det stör absolut inte mig när klockan bärs i alla fall. Det är samma med kronhalsen som många har ont av. Det är inte heller något som gör sig påmint när klockan sitter på handleden.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Jag kanske petar på några ömma tår här...men kör ändå...:rolleyes:
Jag tycker att Tudor lyckats med sina nysläpp (ja, nya och nya kan väl diskuteras...), men de modeller som jag tycker är riktigt fina, Black Bay och framför allt Pelagos (skulle definitivt kunna tänka mig en blå), så har jag efter lite bildgooglande upptäckt att de ser riktigt hemska ut i profil:eek:. Överdrivet tjock boett jämfört med vridring, ser tametusan inte riktigt klokt ut...:wideyed:
Vad säger ni som äger dessa klockor? Är det något man tänker på/reagerar på IRL? Ger bilderna en felaktig bild av proportionerna?
Pelagos är nån millimeter tjockare än BB.
Som ägare till en blå Pelagos så har jag kommit till ro med tjockleken. När jag först fick den hade jag samma tanke som du, men jag vande mig snabbt.
Men om jag ska bortse från min jävighet så tycker jag att just Pelagos borde kunna slimmas något...
 

Maverick

Omega
Pelagos är nån millimeter tjockare än BB.
Som ägare till en blå Pelagos så har jag kommit till ro med tjockleken. När jag först fick den hade jag samma tanke som du, men jag vande mig snabbt.
Men om jag ska bortse från min jävighet så tycker jag att just Pelagos borde kunna slimmas något...

Samma känsla här. Har en blå Pelagos och älskar den (på gummi - länken är b tycker jag), men klart att den kunde vara något tunnare. Man vänjer sig dock. Det är en rejäl klocka liksom. Det får man köpa.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Samma känsla här. Har en blå Pelagos och älskar den (på gummi - länken är b tycker jag), men klart att den kunde vara något tunnare. Man vänjer sig dock. Det är en rejäl klocka liksom. Det får man köpa.
wUT :eek:
Jag tycker länken är fantastic! Gummit är styvare än stånd. Antar att det mjuknar ju mer man använder det, men tyckte det gav knepig passform på armen, klockan hamnade liksom inte mitt på handleden utan gav ett otrevligt överhäng.. :depressed:
 

JoeBravoe

Cartier
Jag kanske petar på några ömma tår här...men kör ändå...:rolleyes:
Jag tycker att Tudor lyckats med sina nysläpp (ja, nya och nya kan väl diskuteras...), men de modeller som jag tycker är riktigt fina, Black Bay och framför allt Pelagos (skulle definitivt kunna tänka mig en blå), så har jag efter lite bildgooglande upptäckt att de ser riktigt hemska ut i profil:eek:. Överdrivet tjock boett jämfört med vridring, ser tametusan inte riktigt klokt ut...:wideyed:
Vad säger ni som äger dessa klockor? Är det något man tänker på/reagerar på IRL? Ger bilderna en felaktig bild av proportionerna?
Tudor-Pelagos-Watch-4.jpg

Tycker bilderna ger en korrekt bild av proportionerna. Sexiga i alla vinklar i mina ögon. :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Jag kanske petar på några ömma tår här...men kör ändå...:rolleyes:
Jag tycker att Tudor lyckats med sina nysläpp (ja, nya och nya kan väl diskuteras...), men de modeller som jag tycker är riktigt fina, Black Bay och framför allt Pelagos (skulle definitivt kunna tänka mig en blå), så har jag efter lite bildgooglande upptäckt att de ser riktigt hemska ut i profil:eek:. Överdrivet tjock boett jämfört med vridring, ser tametusan inte riktigt klokt ut...:wideyed:
Vad säger ni som äger dessa klockor? Är det något man tänker på/reagerar på IRL? Ger bilderna en felaktig bild av proportionerna?
Tudor-Pelagos-Watch-4.jpg
Du har inte fel. Har själv BB41:an och kan ibland när man ser den direkt från sidan tycka att den mycket väl kunde haft en något slankare och elegantare profil.
20170721_100334.jpg
 
Nä nu måste jag flika in här och stötta Black Bays boett då jag tycker ett gäng av er här har fel! ;)

På papper är en 114060 13mm tjock. En ETA BB ligger också på 13mm.

Fördelen med BB’s boett är att den sitter platt, snyggt och skönt mot handleden. Och den ser asfet o ball ut :cool:
Rolex har på sina moderna boetter gjort ett tunt mellanparti för att (i min åsikt) lura folk att tro att klockan är tunnare än vad den egentligen är.
Men kolla under boetten så kommer du att se ett baklock som sticker ut mkt mer än på BB’n!

Så fördelen med Rolexen är att den ser slim och sexig ut tills man sen inser att bandhornen flyger i luften hälften av tiden och det ser inte bra ut. Personligen är jag jätteglad att Tudor inte gjort detta fuskbygge med BB’n!

Mina $.2 de, men alla är fria till sin åsikt :)
 
Topp