• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ollkli

Rolex
2-Faktor
F2C0BCF7-BE21-4586-BD6C-11F317A6A26E.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Nä nu måste jag flika in här och stötta Black Bays boett då jag tycker ett gäng av er här har fel! ;)

På papper är en 114060 13mm tjock. En ETA BB ligger också på 13mm.

Fördelen med BB’s boett är att den sitter platt, snyggt och skönt mot handleden. Och den ser asfet o ball ut :cool:
Rolex har på sina moderna boetter gjort ett tunt mellanparti för att (i min åsikt) lura folk att tro att klockan är tunnare än vad den egentligen är.
Men kolla under boetten så kommer du att se ett baklock som sticker ut mkt mer än på BB’n!

Så fördelen med Rolexen är att den ser slim och sexig ut tills man sen inser att bandhornen flyger i luften hälften av tiden och det ser inte bra ut. Personligen är jag jätteglad att Tudor inte gjort detta fuskbygge med BB’n!

Mina $.2 de, men alla är fria till sin åsikt :)

Ramlade över den här härliga videon:

Väldigt bra filmat och fantastiska vinklar på båda klockorna.
Håller väl inte helt med om att Tudor alltid kommer vara i Rolex skugga, men man får tycka som man vill. Tycker nog att Tudor har verkligen gått sin egen väg den senaste tiden och även om varumärket tidigare var i Rolex skugga så har man tagit i alla fall ett stort steg utanför skuggan!
 

Gabriel90

Panerai
Ramlade över den här härliga videon:

Väldigt bra filmat och fantastiska vinklar på båda klockorna.
Håller väl inte helt med om att Tudor alltid kommer vara i Rolex skugga, men man får tycka som man vill. Tycker nog att Tudor har verkligen gått sin egen väg den senaste tiden och även om varumärket tidigare var i Rolex skugga så har man tagit i alla fall ett stort steg utanför skuggan!
Bra video !
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Ramlade över den här härliga videon:

Väldigt bra filmat och fantastiska vinklar på båda klockorna.
Håller väl inte helt med om att Tudor alltid kommer vara i Rolex skugga, men man får tycka som man vill. Tycker nog att Tudor har verkligen gått sin egen väg den senaste tiden och även om varumärket tidigare var i Rolex skugga så har man tagit i alla fall ett stort steg utanför skuggan!
Ska det verkligen vara hål i texten sådär... på en Rolex?

upload_2017-11-17_15-6-55.png
Tänkte precis posta den videon :). Lade också märke till trycket på subben. Reflekterade också över att finishen på rollen i extremt makro inte skillde sig märkbart mot Tudorn. Tyckte till och med att visarna på tudorn hade hade bättre finish.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Pelagos är nån millimeter tjockare än BB.
Som ägare till en blå Pelagos så har jag kommit till ro med tjockleken. När jag först fick den hade jag samma tanke som du, men jag vande mig snabbt.
Men om jag ska bortse från min jävighet så tycker jag att just Pelagos borde kunna slimmas något...
Håller helt med. Skall någon köpa en Pelagos, så prova först. Själv har jag kommit att gilla den, då jag inte har andra stora klockor. Dykare skall vara lite biffiga tycker jag (men inte vulgära) Och att den är i titan gör dem lättare och smidig att bära.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Helt jä**a rätt! Jag gjorde misstaget att släppa min första under ett anfall av rastlöshet och flipparsjuka men den jag har nu sitter som berget i samlingen.:)
65D14498-7A09-4486-9D74-F77C59412450.jpeg
Har varit kluven till krontuben när jag sett klockan på bild men när man har klockan på armen gillar jag den istället då den tillför något :)

Har länken på yttersta mikrojusteringen nu men ska prova att dra på en extra länkbit och köra på innersta för att se hur den sitter då. Men tror att de kan bli lite väl löst då jag misstänker att de blir ett större hopp jämfört med ett mikrojusteringshål
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det är korrekt. Inte helt lätt att se skillnad på dem. Men om någon sitter på en tydlig tell får vederbörande gärna dela med sig.:)
Indexen är ju mycket mindre i förhållande till storleken på 41an eftersom den använder samma index som 36an. De borde maxat indexen på 41an också för nu blir det lite oproportionerligt.

Sen att klockan är 5mm större är ju också en bra tell ;)
 
Topp