• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
5EF01EDF-E054-432C-A51C-AE3F4C16CEC5.jpeg
Hej!
Någon som har koll på vad som hänt med denna tavlan? Alla patinafenomen har ju namn så vad kallas denna patina? BBQ’ed? :)

(Bild lånad fr ebay)
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
5EF01EDF-E054-432C-A51C-AE3F4C16CEC5.jpeg
Hej!
Någon som har koll på vad som hänt med denna tavlan? Alla patinafenomen har ju namn så vad kallas denna patina? BBQ’ed? :)

(Bild lånad fr ebay)
Vad sägs om ”förstörd” eller ”skadad”. Smaken är som baken men tycker det är trams när folk försöker få skadat till premium. ”Tropic” exempelvis är premium i min värld om det är en jämn brun färg, inte om den är allmänt missfärgad med bruna inslag...
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Vad sägs om ”förstörd” eller ”skadad”. Smaken är som baken men tycker det är trams när folk försöker få skadat till premium. ”Tropic” exempelvis är premium i min värld om det är en jämn brun färg, inte om den är allmänt missfärgad med bruna inslag...
Vet inte om folk direkt betalar premium för mooncrater röta men det var väl bara så att de tidiga 7016 (och 7021) hade kass lack som tämligen lätt bubblade upp. Så om man gärna vill ha en tidig Snowflake med orginaltavla så är det stor risk att den är "rutten".
 

AMG63

Cartier
God fortsättning alla..
Jag behöver eran expertis, jag ska göra en tidshållningsmätning på en 73190 Tudor mini sub..Två frågor :
*Hur många uppdragnings cykler vågar jag dra upp den på kronan?
*Hur lång är tidsreserven(ny)? Dvs efter jag dragit upp den max.
Tack på förhand...
20170823_191044.jpg
 
Senast ändrad:

F32

Panerai
2-Faktor
Nån som vet vart jag kan få tag på ett svart läderband till en Prince Oysterdate? Är det bara AD som gäller? Behöver inte vara till just den men passa till klockan, Tudor-spänne och det skall vara nytt då det är en gåva. Bandbredden är 19mm, 20mm kan gå.
IMG_1119.JPG
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Grattis! Det där är verkligen världens snyggaste klocka! :)
Önskar bara att jag hade lite större handleder så att jag också kunde bära upp den..:(

Grattis och välkommen in i värmen! Grymma bilder!


Tack! Den är nästan ännu snyggare på bild än i verkligheten :)
Två grejer bara som jag inte fattar:
• Varför måsta bandhornen vara så vassa på undersidan? Jag har redan hunnit med att skrapa ett av mina barn vid lek ...
• Vad är syftet med den svarta cylindern innanför kronan? Varför inte bara ha kronan närmare caset?
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Tack! :)

Jag köpte den från Holland, en handlare som heter Filipucci Jeweliers, funkade väldigt bra och smidigt. Finns inte supermånga blåa 79090 så man får leta lite.
 
Topp