• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Japp, var inne dagen efter och då var dom borta, har redan en blå men blev otroligt sugen på att prova den röda:) men lite förståligt, svårt som handlare att sälja två olika versioner av samma klocka.. Men personligen så tycker jag att både tavla och länk på ETA versionen slår den nya ;)
För en oinvigd, vad skiljer de två åt?
 

Pantzar

Omega
För en oinvigd, vad skiljer de två åt?

Några små men betydande skillnader;) Första versionen (till höger på bilden) har et ETA-2824 medens den nya har tudors egna COSC certifierade in-house verk. Även tavlan är omdesignad där man tagit bort tudor-rosen och ersatt den med skölden, samt den så trevliga "self-winding" texten har blivit ersatt med vanlig tråkig rak text:(Även länken är något förändrad då den på den nya är nitad.


Skärmavbild 2018-01-20 kl. 19.32.53.png
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Några små men betydande skillnader;) Första versionen (till höger på bilden) har et ETA-2824 medens den nya har tudors egna COSC certifierade in-house verk. Även tavlan är omdesignad där man tagit bort tudor-rosen och ersatt den med skölden, samt den så trevliga "self-winding" texten har blivit ersatt med vanlig tråkig rak text:(Även länken är något förändrad då den på den nya är nitad.


Skärmavbild 2018-01-20 kl. 19.32.53.png
Där ser man, tack för info. :)
 

Dnyman

Omega
Några små men betydande skillnader;) Första versionen (till höger på bilden) har et ETA-2824 medens den nya har tudors egna COSC certifierade in-house verk. Även tavlan är omdesignad där man tagit bort tudor-rosen och ersatt den med skölden, samt den så trevliga "self-winding" texten har blivit ersatt med vanlig tråkig rak text:(Även länken är något förändrad då den på den nya är nitad.


Skärmavbild 2018-01-20 kl. 19.32.53.png
När började dom med nya versionen?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Någon som har koll på rekommenderade serviceintervallerna på ”nya” respektive ”gamla” urverket på Black bay?
Det är väl som det brukar sägas...var femte år.
Dock är jag av den åsikten att en klocka bör servas när den börjar visa tecken på att den behöver servas. Om det är 5 år eller 10 år berättar klockan ganska tydligt
 

VicField

Breitling
Hur gillar ni BB på Nato? Bortsett från tudors egna kanske..

Prövade med ett stycke svart och (ljus)grönt natoband och tycker att båda passade väl, med fördel, i min mening, för det svarta. Blir lite mer militärt stuk över det (nöhe?) och jag tycker det klär den väl! Som en lyxig beater, nästan:)

Bilder:
0E0DCC82-0CD5-4E96-8EB1-099BD141E2EC.jpeg
EFEBC158-7009-4EEA-BB1F-744EC18BFBE7.jpeg
D8FD19FB-5C38-4F84-A25F-78E1CB0D2ADF.jpeg
205589B3-01CC-4041-A60A-F5C3C4D8DE55.jpeg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
För en oinvigd, vad skiljer de två åt?

Några små men betydande skillnader;) Första versionen (till höger på bilden) har et ETA-2824 medens den nya har tudors egna COSC certifierade in-house verk. Även tavlan är omdesignad där man tagit bort tudor-rosen och ersatt den med skölden, samt den så trevliga "self-winding" texten har blivit ersatt med vanlig tråkig rak text:(Även länken är något förändrad då den på den nya är nitad.


Skärmavbild 2018-01-20 kl. 19.32.53.png

Fejkpatina är ju sen gammalt på bb vilket dom gör med bravur. Till detta kan man tillägga att nya länken är ”nitad”. Med andra ord även ”fejk” här för att åstadkomma vintagelooken:)
 

Pantzar

Omega
Hur gillar ni BB på Nato? Bortsett från tudors egna kanske..

Prövade med ett stycke svart och (ljus)grönt natoband och tycker att båda passade väl, med fördel, i min mening, för det svarta. Blir lite mer militärt stuk över det (nöhe?) och jag tycker det klär den väl! Som en lyxig beater, nästan:)

Bilder:
0E0DCC82-0CD5-4E96-8EB1-099BD141E2EC.jpeg
EFEBC158-7009-4EEA-BB1F-744EC18BFBE7.jpeg
D8FD19FB-5C38-4F84-A25F-78E1CB0D2ADF.jpeg
205589B3-01CC-4041-A60A-F5C3C4D8DE55.jpeg


Tycker absolut att det funkar! Men oftast bara kul ett par dagar sen är länken på igen..;)
8C6E4D27-5B0A-4378-B295-0EB665040C2D.jpeg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Tycker snacket om "fejkpatina" börjar kännas lite tröttsamt. För mig är det olika färger på lysmassan. Ska man tolka det som att, om lysmassan inte är kritvit, är det fejkad patina eller vadå? Jag tycker tvärtom att det är trevligt att tillverkarna har fattat att man kan ha olika nyanser för att bättre matcha utseendet på klockan. Det är ju inte som att klockan kommer med repor, dings, slitet glas och krackelerad tavla.
 

Barricello

Audemars
66950852-35E0-446E-AA6B-5068E35B63B5.jpeg
Själv fastnade jag för längesedan för just den med röd ring, men kan inte med klockor utan datumsnurra. Mest för att jag verkligen har användning av just datum dagligen (nästan)
..så när den tillslut dök upp med datum så fick det bli en. Och gillar den skarpt! Och oerhört exakt i tidshållningen :)
 

erow

Patek
2-Faktor
66950852-35E0-446E-AA6B-5068E35B63B5.jpeg
Själv fastnade jag för längesedan för just den med röd ring, men kan inte med klockor utan datumsnurra. Mest för att jag verkligen har användning av just datum dagligen (nästan)
..så när den tillslut dök upp med datum så fick det bli en. Och gillar den skarpt! Och oerhört exakt i tidshållningen :)
Den där är verkligen trevlig Tänkte så med datum förut men har nu vant mig utan (var dock väldigt svårt i början då jag insåg hur ofta jag kollade datum på klockan)
 
Topp