• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Larsmustasch

Cartier
EC23376B-6388-4854-A6F1-CBF7F35F41C9.jpeg
Dagens första dopaminhöjande, och en kopp kaffe. ;)
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Befintliga modeller/serier, kalla det vad ni vill, tar förmodligen inte stryk. Men som varumärke blir ju Tudor lite tråkigt. De kör en slogan med Born to Dare.
Därför vill jag att de vågar gå utanför Black Bay ett litet tag och skiftar fokus till något annat.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Befintliga modeller/serier, kalle det vad ni vill, tar förmodligen inte stryk. Men som varumärke blir ju Tudor lite tråkigt. De kör en slogan med Born to Dare.
Därför vill jag att de vågar gå utanför Black Bay ett litet tag och skiftar fokus till något annat.

Exakt.

jag ser bara ökade valmöjligheter som något positivt. Befintliga modeller blir inte sämre för att fler alternativ finns.
Så är det såklart men skulle vara kul om dom satsade lite på annat än black bay i emellanåt. Nu jobbar inte jag med marknadsföring men jag tror dom skulle vinna lite på att dryga ut det. Börjar det bli lite "nytt år, ny black bay"-känsla :)
 

jelle

Omega
Skulle vara kul om de kunde göra några lite schysstare oyster date eller liknande som fanns på 90-talet! Kanske är meningen att bb36 ska täcka det... Får en känsla av att tudor är försiktiga när de släpper nya modeller så de inte inkräktar för mycket på rolex.
 

Andyrew

Cartier
Är rejält sugen på en Tudor black bay black eller Bronze. Efter att ha läst varenda recension och tråd som the great wide web erbjuder har jag blivit lite orolig över problemet med galvanic corrosion som bl.a. har lyfts på watchuseek och andra forum. Har någon annan med en tudor bb (som förhoppningsvis badat med den) haft problem? Är det ett problem med QC eller ett generellt problem?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är rejält sugen på en Tudor black bay black eller Bronze. Efter att ha läst varenda recension och tråd som the great wide web erbjuder har jag blivit lite orolig över problemet med galvanic corrosion som bl.a. har lyfts på watchuseek och andra forum. Har någon annan med en tudor bb (som förhoppningsvis badat med den) haft problem? Är det ett problem med QC eller ett generellt problem?
Vadå för något? :bored:
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vilken jävla miss om detta stämmer:facepalm: En dykare som inte tål saltvatten... Brackish water for the win!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Lugna ner er nu, det är lite Iphone Bendgate varning över detta.

Detta problem kom upp från ett fåtal bilder för cirka ett år sedan, det sades att det blir en kemisk reaktion på saltvatten, brons och alu. Kanske kan hända men jag sitter dagligen på många Tudor forum och det är inget som synts mer efter det.

Jag badade själv förra året i flera veckor i saltvatten med min dåvarande Bronzo och hade noll problem.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Lugna ner er nu, det är lite Iphone Bendgate varning över detta.

Detta problem kom upp från ett fåtal bilder för cirka ett år sedan, det sades att det blir en kemisk reaktion på saltvatten, brons och alu. Kanske kan hända men jag sitter dagligen på många Tudor forum och det är inget som synts mer efter det.

Jag badade själv förra året i flera veckor i saltvatten med min dåvarande Bronzo och hade noll problem.
Fast problemet men galvanisk korrosion är ju inget nytt det har ju både bil- och båtindustrin erfarat, mfl.. Självklart vore det en tabbe om det stämmer men det känns som det borde krävas mer än att bada.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fast problemet men galvanisk korrosion är ju inget nytt det har ju både bil- och båtindustrin erfarat, mfl.. Självklart vore det en tabbe om det stämmer men det känns som det borde krävas mer än att bada.
Ja det tror jag med... som sagt inget man ska gå runt och oroa sig för direkt!
 
Jag har båda. Tycker inte riktigt att det känns rimligt att jämföra black bay och datejust då det är helt olika typ av klockor.
IMG_20180302_134002_1-01.jpeg

Fin duo! Håller med! Är lite Äpplen o Päron.
Det är två fina klockor. Fundera kring hur du vill bära den. Det finns tillfällen för feta dykare och tillfällen för 36mm klass.

Visserligen går båda in lite i varandras användmimgsområde, men iaf.
 

cornil

Cartier
Fin duo! Håller med! Är lite Äpplen o Päron.
Det är två fina klockor. Fundera kring hur du vill bära den. Det finns tillfällen för feta dykare och tillfällen för 36mm klass.

Visserligen går båda in lite i varandras användmimgsområde, men iaf.
Precis, väldigt olika men kompletterar varandra bra tycker jag. Största uppenbara skillnaden är ju kanske storleken 36 vs 41 mm. Men som sagt går det inte riktigt att jämföra.
 
Topp